تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس

 

كسب و كارهاي اينترنتي را ميتوان بر اساس صنف، بزرگي و كوچكي كسب و كار و غيره تقسيم بندي كرد. با شناخت انواع كسب و كار اينترنتي در اين مقاله ميتوان در مقاله هاي بعدي به آموزش نحوه راه اندازي كسب و كار اينترنتي و دلايل موفقيت يك كسب و كار اينترنتي پرداخت. با ورود اينترنت توليد كنندگان كالا و خدمات به فكر استفاده از اين فضا براي بازاريابي محصولات خود افتادند. با توجه به هزينه هاي بسيار پايين و گستردگي اينترنت، كسب و كارهاي كوچك در اينترنت بسرعت رشد كردند و به كسب و كارههاي بزرگي تبديل شدند. براي مثال ميتوان فروشگاه اينترنتي ديجي كالا را نام برد. كه امروز براحتي از كليه فروشگاه هاي فعال در زمينه عرضه كالاهاي ديجيتال در تهران فراتر رفته و عملا هيچ فروشگاهي در تهران قادر به رقابت با آن نيست.

 

كسب و كار اينترنتي چيست

 

كسب و كار اينترنتي چيست؟

همگي ما بفكر ايجاد يك ديجي كالاي موفق افتاده ايم. ولي بايد پذيرفت كه با كپي كردن ديجي كالا نميتوان موفقيت آن را تكرار كرد. يك كسب و كار براي موفقيتي مثل ديجي كالا نياز به ايده اي جديد دارد. مثلا شركت اسنپ براي افزايش تعداد كاربران خود اقدام به تبليغ تخفيف در سايت تيوال براي مشتريان تاترها نموده است. ايده هاي نو ميتوانند در اوج سادگي شما را به موفقيت برسانند. ايده پردازي و يافتن راهي براي منحصر به فرد بودن در كسب و كار اينترنتي مانند تمام كسب و كار هاي سنتي از دلايل مهم برد و باخت يك كسب و كار است. حتما شما هم صدها سايت اينترنتي ميشناسيد كه قبل و بعد از ديجي كالا كار خود را شروع كرده ولي به دليل نداشتن ايده هاي نو با شكست مواجه شده اند.

مديريت يك كسب و كار اينترنتي يكي از بخش هاي مهم آن است. با وجود كم بودن ميزان هزينه هاي در اينترنت به دليل نبودن اعتماد بين كاربران اغلب كسب و كارهاي اينترنتي با محدوديت عرضه كالا مواجه هستند. فروش كالاي ارزان قيمت در فضاي اينترنت دليلي بر اين مدعا است. با فروش كالا با قيمتي پايين تر از قيمتي كه كلا در بازار عرضه ميشود. جلب اعتماد ساده تر ميشود.

كسب و كار اينرنتي بدون وجود كسب و كار مشابه در دنياي واقعي

همانطور كه گفتيم در ايران موفق ترين نمونه اين كسب و كار ديجي كالا است. در دنيا سايت هايي مانند آمازون، Ebay، علي بابا، پر درامد ترين كسب و كار هاي اينترنتي از اين دسته هستند. شركت آمازون به تازگي با ايجاد فروشگاه هاي براي خريد عموم در برخي شهرهاي آمريكا از اين دسته خارج گرديده است. كسب و كار هاي اينترنتي كه در دنياي واقعي به خريد و فروش مشابه اشتغال ندارند، دامنه فعاليت وسيعي دارند. اين كسب و كار ها ميتوانند كسب و كارهاي خانگي و يا كسب و كارهايي با وسعت بين المللي باشند.

يك خواننده كه ترانه خود را در اينترنتي منتشر كرده و ميفروشد تا يك شركت توليد نرم افزار كه نرم افزارهاي خود را از طريق اينترنت در تمام دنيا عرضه مي كند. همگي جزء اين دسته از كسب و كار ها طبقه بندي ميشوند.

 

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. 

تبليغات درون متني

كسب و كار اينرنتي همراه با فروشگاه واقعي

اگر قصد كپي از ديجي كالا را داريد ميتوانيد با ايجاد اين نوع كسب و كار از ديجي كالا پيشي بگيريد. با ايجاد يك كسب و كار بطور همزمان در فضاي اينترنت و در دنياي واقعي ميتوانيد اعتماد بالايي را به فروشگاه خود جلب كنيد.

چرا فروشندگان قطعات كامپيوتري در تهران نتوانستند با ايجاد سايت با ديجي كالا رقابت كنند؟

ما در بالا پيشنهاد داديم كه براي رقابت با ديجي كالا يك فروشگاه واقعي ايجاد كنيد. اكثر فروشندگان لوازم كامپيوتري در تهران بسيار قبل تر از ديجي كالا سايت ايجاد كرده بودند. بسياري از اين فروشگاه ها نمايندگان رسمي عرضه برند خاصي هستند. تمام اين موارد نتوانست باعث شود كه اين فروشگاه ها بتوانند با ديجي كالا رقابت كنند. دليلي اين امر در مديريت فروشگاه و كسب و كار اينترنتي است.

مديريت كسب و كار اينترنتي

مديريت يك كسب و كار چه در فضاي اينترنت و چه در فضاي كلاسيك از مهم ترين بخشهاي يك كسب و كار محسوب ميشود. براي مديريت يك كسب و كار اينترنتي بايد ميزان درآمد ها و هزينه هاي خود را بدست آورده و براي افزايش ميزان درآمد خود برنامه ريزي كنيد. نحوه ارتباط با مشتريان يكي از مهمترين سياست گذاري هاي يك كسب و كار اينترنتي است.

سايت و شبكه هاي اجتماعي در ايجاد كسب و كار اينترنتي

شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي اينترنتي در كنارهم ميتوانند به توسعه هر چه بيشتر يك كسب و كار اينترنتي كمك كنند. يك وبسايت پياده سازي شده با اصول سئو به همراه تبليغات وسيع در شبكه هاي اجتماعي و سازوكارهاي درست ارتباط با مشتري، ميتواند يك كسب و كار اينترنتي را بسيار گسترش دهد.

چگونه ميتوان با يك سايت ساده كسب درآمد كرد

امروزه سايت هاي بسياري با جذب تبليغات كسب درآمد مي كنند، شركت هاي طراحي سايت بهترين گزينه براي گرفتن تبليغات ميباشند. اكثر شركت هاي طراحي سايت بدنبال گرفتن بكلينك خارجي هستند و ميتوان با طراحي يك سايت ساده پرمخاطب تبليغات بالايي را جذب كرد. سايت هايي كه امروزه مخاطب بالايي را جذب مي كنند عبارتند از: سايت هاي مرتبط با مسائل آرايشي بهداشتي، سايت هاي مرتبط با مسائل تربيت فرزند، سايت هاي همسريابي،...

ميتوان براحتي با ايجاد يك سايت با محتواي مناسب مخاطبان واقعي سايت را افزايش داد و سپس اقدام به جذب تبليغات نمود. اين روش يكي از ساده ترين و پر درآمد ترين روشهاي كسب و كار اينترنتي است. برخي از افراد اينكار را در شبكه هاي اجتماعي انجام ميدهند و بعد از جذب مخاطب به صفحات خود اقدام به فروش صفحه مي كنند.

 

كسب درآمد از سايت آموزشي

 

كسب درآمد از سايت هاي آموزشي

سه سياست مختلف براي كسب درآمد از سايتهاي آموزشي وجود دارد برخي از سايت ها هر سه اين سياست ها را همزمان استفاده مي كنند و برخي ديگر يك و يا دو سياست از اين سه سياست اصلي را براي كسب درآمد انتخاب مي كنند.

1- فروش فايل هاي آموزشي

آموزش هاي آشپزي و روانشناسي بيشترين فروش را در بين مقالات آموزشي در ايران دارند، در بازاريابي اصطلاحي هست كه ميگويد هر كالاي توليد شده اي مخاطبي نيز خواهد داشت. ولي اين اصل هميشه درست نيست. هزينه توليد و ميزان فروش يك محصول بايد سنجيده شود. نميتوان براي توليد يك محصول هزينه اي پرداخت كرد و بعد از چنيدن سال همچنان فروش محصول نتوانسته باشد هزينه اوليه خود را باز گرداند. چنين محصولاتي منجر به ضرر خواهند شد. آموزش هايي مانند پروش كرم خاكي و مانند آن خوانندگان زيادي دارند ولي بندرت ميتوان چنين آموزش هايي را فروخت. دليل اين امر عرضه جزوات آموزشي رايگان توسط جهاد هاي كشاورزي سراسر كشور است. بنابراين قبل از آنكه به فكر ايجاد يك سايت آموزشي باشيد. تعداد مشتريان آن آموزش را براورد كنيد. برخي مطالب آموزش چنان به فراواني بصورت رايگان عرضه ميشوند كه ديگر دليلي براي خريد آن وجود ندارد.

2- تبليغات در سايت آموزشي

ارائه رايگان فايل هاي آموزش و كسب درآمد از تبليغات در سايت هاي آموزشي ميتواند براي سايت هايي كه آموزش هاي پر مخاطبي دارند، ولي مخاطبان آن حاضر به پرداخت هزينه براي يادگيري آموزش ها نيستند، مناسب است. سايت هايي مانند آموزش وردپرس، آموزش آرايش گري و... در اين دسته قرار ميگيرند. همه ما صد ها سايت ميشناسيم كه آموزش هايي از اين دست را مي فروشند. منظور ما اين نيست كه چنين آموزش هايي را نمي توان فروخت. منظور ما اين است كه تعداد مخاطبان اين قبيل آموزشها نسبت به خريداران آن بسيار بالاتر است. بنابراين ميتوان با جذب تبليغات در چنين سايت هايي درآمد بيشتري از فروش مطالب آموزش دريافت كرد. به هر حال در ابتدا به استفاده از تركيب هر سه اين روش ها اشاره كرده بوديم.

3- ارائه نسخه رايگان و نسخه پولي از آموزش ها

سايت هاي معتبري مانند ليندا و Tutsplus از اين شيوه استفاده ميكنند. در اين روش ميتوان يك سري از آموزش ها را رايگان و يك سري را پولي در سايت ارائه داد و يا ميتوان مانند سايت ليندا فيلم آموزش را رايگان و فايل هاي كمك آموزشي را پولي كرد. اين سايت ها معمولا اكانت هاي ماهيانه و ساليانه به اعضاي خود مي فروشند.

 

جمع بندي كسب و كار اينترنتي

 

جمع بندي

امروزه ميتوان كسب و كار هاي مختلفي از فروش سبزيجات آماده تا خدمات ماشين دربستي را در اينترنت مشاهده كرد. گستره بالاي كسب و كارهايي كه قابليت عرضه در اينترنت را دارند. باعث شده است كه اينترنت يك بازار بلقوه براي كليه كسب و كارها به شمار آيد. امروزه براحتي ميتوان تبليغات خدمات درماني و مانند آن را هم در پهنه وب مشاهده كرد. كه خود شاهدي بر اين مدعاست كه امروزه بدون داشتن كسب و كار اينترنتي از رقباي خود عقب خواهيم ماند. درواقع ميتوان گفت ايجاد يك كسب و كار اينترنتي براي تمام فعالان در بخش هاي اقتصادي و خدماتي كشور، از دولتي تا خصوصي يك ضرورت است و نه يك انتخاب.

 

سخن پاياني

بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين تبليغات گوگل ادوردز از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كسب و كار اينترنتي،
موضوع:
[ ۹ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۵:۵۳ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی