تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
| ||
|
بازاريابي چند كاناله چيست؟امروزه بازاريابي چند كاناله به طور چشمگيري در ميان بازاريابان برتر دنيا محبوب شده است. بازاريابي چند كاناله هنر استفاده تركيبي از كانالهاي ارتباطي مستقيم و غير مستقيم براي تعامل با مشتريان است. بازاريابي چند كاناله توسط بسياري از سازمانها اين گونه تعريف شده است: برقراري ارتباط و بازاريابي براي پيشبيني و پيدا كردن مشتريان از طريق كانالهاي بيشمار آنلاين و آفلاين.
در سادهترين واژه، بازاريابي چندكاناله همه چيز در مورد انتخاب است. به عبارت ديگر بازارياب، چند كانال ارتباطي مختلف را پيش روي مشتري ميگذارد تا خودش انتخاب كند. در بازاريابي تك كاناله تنها يك راه ارتباطي وجود دارد و در صورتي كه مخاطب به كانال مورد نظر دسترسي نداشته باشد، راه ارتباطي از بين رفته و در نتيجه ميزان محبوبيت برند و محصولتان كاهش مييابد. مثالي براي بازاريابي چند كاناله؛ شما سايت فروشگاهي داريد و براي دسترسي به اين فروشگاه هم سايت و هم اپليكيشن موبايلي طراحي كردهايد. مشتريان شما بسته به انتخاب خود و سرعت اينترنت ميتوانند هر كدام از اين راهها انتخاب كنند و از فروشگاه شما خريد كنند. اهميت بازاريابي چندكانالهبازاريابي چند كاناله به اين دليل مهم است كه شما بايد در جايي كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد. اگر به دليل ديگري براي درك اهميت بازاريابي چند كاناله نياز داريد اين را در نظر بگيريد كه مشتريان بازاريابي چند كاناله 3 تا 4 برابر بيشتر از مشترياني كه از يك كانال استفاده ميكنند وقت خود را در كانالها ميگذرانند. اهميت بازاريابي چندكاناله در نكته زير خلاصه مي شود : شما بايد از طريق كانال هاي مختلف پيام و محتواي خود را در بازار هدف تان انتشار بدهيد. شما بايد هر جا كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد و مشخص است كه اين كار تنها با استفاده از يك كانال ارتباطي ميسر نيست. در تمامي كانال هاي ارتباطي، به مشتريان تان اين امكان را بدهيد كه با شما تعامل برقرار كنند. تبليغات ميان متني براي خريد محصولات تخصصي نياز داريد كه از يك مرجع كاملا متخصص مشاوره بگيريد. هموطنان ايراني مي توانند انواع جك برقي و قيمت جك برقي را در سايت قائم الكترونيك دنبال كنند. / انواع دوربين مداربسته و نماترموود و تجهيزات شبكه را نيز ديگر محصولات شركت قائم است.
بازاريابي چند كاناله چه چالشهايي را حل ميكند؟هميشه اجراي يك استراتژي بازاريابي چند كاناله، هموار نيست و چالشهاي بسياري در ارتباط با اجراي استراتژي بازاريابي چند كاناله وجود دارد.
كليدهاي موفقيت در بازاريابي چندكانالهدر ادامه نكاتي بيان ميشود كه براي حل اين چالش كمك خواهند كرد. در ادامه سه كليد براي موفقيت بيان شده است:
1- ايجاد و حفظ ديد فردي براي مشتري در تمام كانالهاداشتن يك نماي فردي از مشتري لازم است. به اين دليل كه مشتريان امروزي اغلب با برند شما از راههاي مختلفي تعامل برقرار ميكنند كه بيش از يك نقطه تماس را شامل ميشود. مهم است كه درك كنيد چگونه مشتريان شما در تمام كانالها و در هر نقطه لمس رفتار ميكنند و از اين طريق شما ارزش هر مشتري را متوجه ميشويد.
2- ايجاد پلتفرم بازاريابي چند كانالهبه منظور كشف پلتفرم چند كاناله خود، بايد پيادهسازي مناسب را در نقاط زير در نظر بگيريد:
با ايجاد يك پلتفرم بازاريابي چند كاناله، قادر خواهيد بود كانالهاي سنتي و جديد را ادغام كنيد. همچنين ميتوانيد ايجاد و اجراي كمپينهاي cross-channel را با استفاده از امكان بازاريابي به منظور ايجاد يك كمپين واحد، بسيار تسهيل كنيد كه ميتواند در تمام كانالهاي مختلف تكرار شود. 3- ايجاد تجربه مشتري به طور ثابت در تمام كانالهاتجربه مشتري يكي از قويترين تمايزهاي رقابتي است و در حاليكه كيفيت تجربه مشتري مهم است، ثبات به همان اندازه مهم است. به اين دليل كه مشتريانتان، برند شما را به طور كلي تجربه ميكنند چه در تعاملات آنها به صورت آنلاين با شما، چه در يك فروشگاه، چه از طريق تلفن و يا تركيبي از اين موارد. تبليغات درون متني/ اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. تبليغات درون متني
مثالي از بازاريابي چند كاناله را مي توان بازاريابي ربايشي نام برد. در زير به جزييات اين نوع بازاريابي مي پردازيم.
بازاريابي ربايشي چيست؟بازاريابي ربايشي رويكردي متمركز بر جذب مشتريان از طريق محتوا و تعاملاتي است كه مرتبط و مفيد هستند، نه بيفايده و آزاردهنده. با بازاريابي ربايشي مشتريان احتمالي شما را از طريق كانالهايي مثل بلاگها، موتورهاي جستوجو و رسانههاي اجتماعي پيدا ميكنند. برخلاف بازاريابي غيرربايشي، اين نوع بازاريابي به جنگ و دعوا براي جلب توجه مشتريان احتمالي نياز ندارد. بازاريابي ربايشي با ساختن محتوايي كه طراحي شده است تا به مشكلات و نيازهاي مشتريان ايدهآل شما پاسخ بدهد، مشتريان واجد شرايط را جذب و براي كسبوكارتان اعتماد و اعتبار فراهم ميكند. چرا روش ربايشي اهميت دارد؟از سال ۲۰۰۶، بازاريابي ربايشي مؤثرترين روش بازاريابي براي انجام كسبوكار بهصورت آنلاين بوده است. برخلاف روشهاي قديمي بازاريابي غيرربايشي مثل خريدن تبليغات، خريدن فهرستهاي ايميل و پرداخت هزينه براي سرنخ فروش، بازاريابي ربايشي بر توليد محتواي باكيفيتي تمركز ميكند كه افراد را به سمت شركت و محصول جذب ميكند، يعني جايي كه آنها بهطور طبيعي ميخواهند در آن حضور داشته باشند. با همترازي محتوا با علايق مشتريانتان، به شكل طبيعي ترافيك ربايشي جذب ميكنيد كه با گذشت زمان ميتوانيد آن را تبديل كنيد، از آن مشترياني كسب و رضايت آنها را جلب كنيد. ويژگيهاي روش ربايشيتوليد محتوا + توزيعمحتواي هدفمندي توليد كنيد كه به سؤالات و نيازهاي اساسي مشتريان احتمالي و كنوني پاسخ ميدهد، سپس آن را به شكل گسترده به اشتراك بگذاريد. بازاريابي چرخهي عمرتبليغكنندگان ناگهان بهوجود نميآيند؛ آنها ابتدا غريبهاند، بعد بازديدكننده، سپس مخاطب و در نهايت مشتري. اقدامات و ابزارهاي مشخص بازاريابي به تبديل غريبهها به تبليغكنندگان كمك ميكند. شخصيسازيمحتواي خود را براساس خواستهها و نيازهاي افرادي كه آن را ميبينند، شكل بدهيد. هرچه بيشتر در مورد سرنخهاي فروش خود در طول زمان ياد بگيريد، بهتر ميتوانيد پيامهاي خود را براي نيازهاي مشخص شخصيسازي كنيد. چندكاناله بودنبازاريابي ربايشي ذاتا چندكاناله است، چون به سراغ مكان و كانالي ميرود كه افراد در آن حضور دارند و ميخواهند با شما ارتباط برقرار كنند. يكپارچگيابزار توليد، انتشار و تحليل محتوا همگي مثل يك دستگاه روغنكاري شده كار ميكنند و به شما اجازه ميدهند تا بر انتشار محتواي صحيح در مكان و زمان صحيح تمركز كنيد. عناصر بازاريابي ربايشيبا انتشار محتواي صحيح در مكان و زمان صحيح، بازاريابي شما مرتبط و براي مشتريانتان مفيد ميشود و باعث آزارشان نميشود. اين همان بازاريابياي است كه مردم ميتوانند دوستش داشته باشند. ۱. محتوابدون محتوا، بازاريابي ربايشي وجود ندارد. محتوا، سوخت روش ربايشي است. وقتي شما محتواي صحيح را توليد ميكنيد، به شكل مؤثري بازديدكنندگان ايدهآلتان را جذب ميكنيد، آنها را به سرنخ فروش تبديل و در نهايت مشتري خود ميكنيد. ۲. مكاناگر محتوا در مكان صحيح نباشد،تشخيص داده نميشود و مكان صحيح جايي است كه مشتري ايدهآل شما زمانش را در آن ميگذراند. محتواي صحيح را در مكانهاي صحيح توزيع و پخش كنيد. توزيع محتوا، زمينه را براي محتوايتان فراهم ميكند. ۳. زمانزمانبندي همه چيز است. بازاريابي ربايشي به خريداران اين اختيار را ميدهد كه هر وقت آماده هستند، خريد كنند. فراهم كردن محتوا دقيقا در زمان صحيح باعث ايجاد اعتماد ميشود و رويكرد بازاريابي و فروش شما را مرتبط و مفيد ميسازد.
سخن پاياني بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين تبليغات گوگل ادوردز از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد.
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۸:۱۰ ] [ بهمن ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : themzha.com] |