تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس

بازاريابي چند كاناله چيست؟

امروزه بازاريابي چند كاناله به طور چشمگيري در ميان بازاريابان برتر دنيا محبوب شده است. بازاريابي چند كاناله هنر استفاده تركيبي از كانال‌هاي ارتباطي مستقيم و غير مستقيم براي تعامل با مشتريان است. بازاريابي چند كاناله توسط بسياري از سازمان‌ها اين گونه تعريف شده است: برقراري ارتباط و بازاريابي براي پيش‌بيني و پيدا كردن مشتريان از طريق كانال‌هاي بيشمار آنلاين و آفلاين.

 

بازاريابي چند كاناله چيست

 

در ساده‌ترين واژه، بازاريابي چندكاناله همه چيز در مورد انتخاب است. به عبارت ديگر بازارياب، چند كانال ارتباطي مختلف را پيش روي مشتري مي‌گذارد تا خودش انتخاب كند. در بازاريابي تك كاناله تنها يك راه ارتباطي وجود دارد و در صورتي كه مخاطب به كانال مورد نظر دسترسي نداشته باشد، راه ارتباطي از بين رفته و در نتيجه ميزان محبوبيت برند و محصول‌تان كاهش مي‌يابد. مثالي براي بازاريابي چند كاناله؛ شما سايت فروشگاهي داريد و براي دسترسي به اين فروشگاه هم سايت و هم اپليكيشن موبايلي طراحي كرده‌ايد. مشتريان شما بسته به انتخاب خود و سرعت اينترنت مي‌توانند هر كدام از اين راه‌ها انتخاب كنند و از فروشگاه شما خريد كنند. 

اهميت بازاريابي چندكاناله

بازاريابي چند كاناله به اين دليل مهم است كه شما بايد در جايي كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد. اگر به دليل ديگري براي درك اهميت بازاريابي چند كاناله نياز داريد اين را در نظر بگيريد كه مشتريان بازاريابي چند كاناله 3 تا 4 برابر بيشتر از مشترياني كه از يك كانال استفاده مي‌كنند وقت خود را در كانال‌ها مي‌گذرانند. 
شكي نيست كه امروزه مشتريان كنترل بسيار بيشتري نسبت به بازاريابان بر روند خريد دارند. با توجه به گسترش كانال‌هاي موجود، انتخاب بيشتري نسبت به چگونگي دريافت اطلاعات دارند. امروزه براي بدست آوردن مشتريان راه‌هاي بيشتري وجود دارد، هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ انواع يا تنوع كانال‌ها؛ و همچنان كه تعداد كانال‌ها رو به افزايش است نياز به پذيرفتن و نيز استفاده از بازاريابي چندكاناله نه تنها يك ايده خوب است بلكه يك عامل مهم خواهد بود. 

اهميت بازاريابي چندكاناله در نكته زير خلاصه مي شود : 

شما بايد از طريق كانال هاي مختلف پيام و محتواي خود را در بازار هدف تان انتشار بدهيد. شما بايد هر جا كه مشتريان تان هستند حضور داشته باشيد و مشخص است كه اين كار تنها با استفاده از يك كانال ارتباطي ميسر نيست. در تمامي كانال هاي ارتباطي، به مشتريان تان اين امكان را بدهيد كه با شما تعامل برقرار كنند.

تبليغات ميان متني

براي خريد محصولات تخصصي نياز داريد كه از يك مرجع كاملا متخصص مشاوره بگيريد. هموطنان ايراني مي توانند انواع جك برقي و قيمت جك برقي را در سايت  قائم الكترونيك دنبال كنند. / انواع دوربين مداربسته و نماترموود و تجهيزات شبكه را نيز ديگر محصولات شركت قائم است.

 

بازاريابي چند كاناله چه چالش‌هايي را حل مي‌كند؟

هميشه اجراي يك استراتژي بازاريابي چند كاناله، هموار نيست و چالش‌هاي بسياري در ارتباط با اجراي استراتژي بازاريابي چند كاناله وجود دارد.

  • پيام‌رساني هدفمند: با توجه به فراواني كانال‌ها و انتخاب پيش روي مشتريان، ارائه پيام مناسب به مخاطب مورد نظر كافي نيست. نه تنها مشتريان‌تان بايد پيام شما را دريافت كنند، بلكه اين پيام‌ها بايد جذاب، تعامل پذير باشد و آنها مشتاق براي انجام فعاليت شوند. به عبارت ديگر اين پيام‌ها بايد با مشتريان‌تان ارتباط برقرار كرده و توسط اين پيام‌ها وارد گفتگو شوند.
  • شناخت مخاطب: براي هر كمپين بازاريابي مهم است كه بداند با چه كسي صحبت مي‌كند و به همين دليل است كه بازاريابان تعيين مي‌كنند مخاطب هدف آنها كيست. همچنين تجزيه و تحليل رفتار مشتريان در يك كانال درست نيست، زيرا مشتريان امروزه از كانال‌هاي مختلفي با برند شما در ارتباط هستند. بنابراين دانستن چگونگي رفتار مشتريان در تمام كانال‌ها و نقاط تماس امري بسيار مهم است. همچنين به دليل تغيير رفتار مشتريان، بايد اطلاعات بازاريابي خود را بروزرساني كنيد و استراتژي‌هاي خود را بر اساس رفتار مشتريان، تغيير دهيد. 
  • بهينه‌سازي كانال‌ها: بسيار دشوار است تا بدانيد چه كانال‌ها وكمپين‌هايي به طبقه خاصي از افراد دسترسي دارند و يا چه پلتفرمي در افزايش درآمد فروش كمك مي‌كنند. دانستن اينكه كدام پاسخ هدفمند قادر است تا بازاريابان به بهترين نتيجه برساند، مشكل است. بهينه‌سازي رسانه‌هايي كه در بازاريابي چند كاناله استفاده مي‌كنيد، ايده خوب و دقيقي به شما مي‌دهد كه چگونه كانال‌هاي شما كار مي‌كنند و يا چه نوع نتايجي از آنها دريافت مي‌كنيد. اينها سه نوع از اطلاعاتي هستند كه به شما كمك خواهد كرد تا جنبه‌هاي خاصي از كمپين را بهبود بخشيد.

 

بازاريابي چند كاناله چه مزايايي دارد؟

 

كليدهاي موفقيت در بازاريابي چندكاناله

در ادامه نكاتي بيان مي‌شود كه براي حل اين چالش كمك خواهند كرد. در ادامه سه كليد براي موفقيت بيان شده است:

  1. ايجاد و حفظ ديدي فردي براي مشتري در تمام كانال‌ها؛
  2. ايجاد يك پلتفرم بازاريابي چندكاناله؛
  3. ايجاد تجربه مشتري ثابت در تمام كانال‌ها.

1- ايجاد و حفظ ديد فردي براي مشتري در تمام كانال‌ها 

داشتن يك نماي فردي از مشتري لازم است. به اين دليل كه مشتريان امروزي اغلب با برند شما از راه‌هاي مختلفي تعامل برقرار مي‌كنند كه بيش از يك نقطه تماس را شامل مي‌شود. مهم است كه درك كنيد چگونه مشتريان شما در تمام كانال‌ها و در هر نقطه لمس رفتار مي‌كنند و از اين طريق شما ارزش هر مشتري را متوجه مي‌شويد. 
بدست آوردن ديد فردي مشتري، ممكن است به ايجاد يك بازار ديتاي بازاريابي متمركز كمك كند كه تمام داده مشتري در يك مكان بدون توجه به منبع جمع (يكي) مي‌شود. هنگام ايجاد و حفظ ديد فردي مشتري، اين نكات را در نظر داشته باشيد:

  • داشتن مقدار زيادي ديتا از مشتري، به عنوان داشتن ديد فردي از مشتري نيست. اين اطلاعات به تنهايي مهم نيستند، بلكه آنچه كه بايد با اين اطلاعات انجام دهيد مهم است.
  • ديد مشتريان شما بايد استنتاج شود. مشتريان تغيير مي‌كنند. كسب و كارها تغيير مي‌كنند. ديد مشتريان شما همراه با آنها بايد تغيير كند. اين به معناي آن است كه ديتاي جديدي ايجاد مي‌شود، ديتاي قديمي بايد به روز رساني شود، مدل‌هاي قديمي بروزرساني شوند، مدل‌هاي جديد ساخته شوند و غيره. 

2- ايجاد پلتفرم بازاريابي چند كاناله

به منظور كشف پلتفرم چند كاناله خود، بايد پياده‌سازي مناسب را در نقاط زير در نظر بگيريد:

  • مديريت و سازمان‌دهي كمپين: از جمله قابليت تقسيم بندي، ايجاد گردش كار و اجراي برنامه در مسير درست.
  • تجزيه و تحليل پيشرفته، از جمله تجزيه و تحليل پيش بيني و بهينه سازي كمپين؛ به عبارت ديگر شامل اجراي تحليلي كمپين است. 
  • اجراي پيشرفته، از جمله قابليت هاي مديريت محتوا، راه اندازي رويداد، تصميم گيري در لحظه و مديريت براي برنامه‌هاي بازاريابي داخلي و خارجي.
  • ارجاع (attribution) پاسخ؛ از جمله توانايي بهينه‌سازي تركيب بازاريابي، برنامه ريزي سناريو و تجزيه و تحليل attribution بازاريابي.
  • ديجيتال ماركتينگ شامل قابليت‌هايي است كه بازاريابي را فراتر از كانال‌هاي سنتي به كانال‌هاي جديدتر شامل وب، ايميل، موبايل، ويدئو و غيره گسترش مي‌دهد. 

با ايجاد يك پلتفرم بازاريابي چند كاناله، قادر خواهيد بود كانال‌هاي سنتي و جديد را ادغام كنيد. همچنين مي‌توانيد ايجاد و اجراي كمپين‌هاي cross-channel را با استفاده از امكان بازاريابي به منظور ايجاد يك كمپين واحد، بسيار تسهيل كنيد كه مي‌تواند در تمام كانال‌هاي مختلف تكرار شود. 

3- ايجاد تجربه مشتري به طور ثابت در تمام كانال‌ها

تجربه مشتري يكي از قوي‌ترين تمايزهاي رقابتي است و در حاليكه كيفيت تجربه مشتري مهم است، ثبات به همان اندازه مهم است. به اين دليل كه مشتريان‌تان، برند شما را به طور كلي تجربه مي‌كنند چه در تعاملات آنها به صورت آنلاين با شما، چه در يك فروشگاه، چه از طريق تلفن و يا تركيبي از اين موارد. 

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

 

 

مثالي از بازاريابي چند كاناله را مي توان بازاريابي ربايشي نام برد. در زير به جزييات اين نوع بازاريابي مي پردازيم.

 

بازاريابي ربايشي چيست؟

بازاريابي ربايشي رويكردي متمركز بر جذب مشتريان از طريق محتوا و تعاملاتي است كه مرتبط و مفيد هستند، نه بي‌فايده و آزاردهنده. با بازاريابي ربايشي مشتريان احتمالي شما را از طريق كانال‌هايي مثل بلاگ‌ها، موتورهاي جست‌وجو و رسانه‌هاي اجتماعي پيدا مي‌كنند.

برخلاف بازاريابي غيرربايشي، اين نوع بازاريابي به جنگ و دعوا براي جلب توجه مشتريان احتمالي نياز ندارد. بازاريابي ربايشي با ساختن محتوايي كه طراحي شده است تا به مشكلات و نيازهاي مشتريان ايده‌آل شما پاسخ بدهد، مشتريان واجد شرايط را جذب و براي كسب‌وكارتان اعتماد و اعتبار فراهم مي‌كند.

چرا روش ربايشي اهميت دارد؟

از سال ۲۰۰۶، بازاريابي ربايشي مؤثرترين روش بازاريابي براي انجام كسب‌وكار به‌صورت آنلاين بوده است. برخلاف روش‌هاي قديمي بازاريابي غيرربايشي مثل خريدن تبليغات، خريدن فهرست‌هاي ايميل و پرداخت هزينه براي سرنخ فروش، بازاريابي ربايشي بر توليد محتواي باكيفيتي تمركز مي‌كند كه افراد را به سمت شركت و محصول جذب مي‌كند، يعني جايي كه آنها به‌طور طبيعي مي‌خواهند در آن حضور داشته باشند. با هم‌ترازي محتوا با علايق مشتريان‌تان، به شكل طبيعي ترافيك ربايشي جذب مي‌كنيد كه با گذشت زمان مي‌توانيد آن را تبديل كنيد، از آن مشترياني كسب و رضايت آنها را جلب كنيد.

ويژگي‌هاي روش ربايشي

توليد محتوا + توزيع

محتواي هدفمندي توليد كنيد كه به سؤالات و نيازهاي اساسي مشتريان احتمالي و كنوني پاسخ مي‌دهد، سپس آن را به شكل گسترده به اشتراك بگذاريد.

بازاريابي چرخه‌ي عمر

تبليغ‌كنندگان ناگهان به‌وجود نمي‌آيند؛ آنها ابتدا غريبه‌‌اند، بعد بازديدكننده، سپس مخاطب و در نهايت مشتري. اقدامات و ابزارهاي مشخص بازاريابي به تبديل غريبه‌ها به تبليغ‌كنندگان كمك مي‌كند.

شخصي‌سازي

محتواي خود را براساس خواسته‌ها و نيازهاي افرادي كه آن را مي‌بينند، شكل بدهيد. هرچه بيشتر در مورد سرنخ‌هاي فروش خود در طول زمان ياد بگيريد، بهتر مي‌توانيد پيام‌هاي خود را براي نيازهاي مشخص شخصي‌سازي كنيد.

چندكاناله بودن

بازاريابي ربايشي ذاتا چندكاناله است، چون به سراغ مكان و كانالي مي‌رود كه افراد در آن حضور دارند و مي‌خواهند با شما ارتباط برقرار كنند.

يكپارچگي

ابزار توليد، انتشار و تحليل محتوا همگي مثل يك دستگاه روغن‌كاري شده كار مي‌كنند و به شما اجازه مي‌دهند تا بر انتشار محتواي صحيح در مكان و زمان صحيح تمركز كنيد.




عناصر بازاريابي ربايشي

با انتشار محتواي صحيح در مكان و زمان صحيح، بازاريابي شما مرتبط و براي مشتريان‌تان مفيد مي‌شود و باعث آزارشان نمي‌شود. اين همان بازاريابي‌اي است كه مردم مي‌توانند دوستش داشته باشند.

۱. محتوا

بدون محتوا، بازاريابي ربايشي وجود ندارد. محتوا، سوخت روش ربايشي است. وقتي شما محتواي صحيح را توليد مي‌كنيد، به شكل مؤثري بازديدكنندگان ايده‌آل‌تان را جذب مي‌كنيد، آنها را به سرنخ فروش تبديل و در نهايت مشتري خود مي‌كنيد.

۲. مكان

اگر محتوا در مكان صحيح نباشد،تشخيص داده نمي‌شود و مكان صحيح جايي است كه مشتري ايده‌آل شما زمانش را در آن مي‌گذراند. محتواي صحيح را در مكان‌هاي صحيح توزيع و پخش كنيد. توزيع محتوا، زمينه را براي محتوايتان فراهم مي‌كند.

۳. زمان

زمان‌بندي همه چيز است. بازاريابي ربايشي به خريداران اين اختيار را مي‌دهد كه هر وقت آماده هستند، خريد كنند. فراهم كردن محتوا دقيقا در زمان صحيح باعث ايجاد اعتماد مي‌شود و رويكرد بازاريابي و فروش شما را مرتبط و مفيد مي‌سازد.

 

سخن پاياني

بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين تبليغات گوگل ادوردز از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد.

 

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۸:۱۰ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی