تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس

آموزش لينك بيلدينگ به صورت اصولي

 

لينك بيلدينگ بخشي از سئوي خارجي است كه هدف آن گرفتن لينك از وبسايت‌هاي ديگر به وبسايت شما مي‌باشد و امروزه محتوا نقشي كليدي را در اين فرايند ايفا مي‌كند. لينك بيلدينگ يكي از تاكتيك‌هايي است كه براي بهينه‌سازي موتور جستجو (SEO) مورد استفاده قرار مي‌گيرد و دليل اينكه شما بايد لينك بگيريد اين واقعيت است كه موتورهاي جستجو لينك به يك وبسايت را به عنوان رأي اعتماد درك مي‌كنند. لينك‌سازي يك فرآيند مشكل و وقت گير است زيرا تمام لينك‌هاي ايجاد شده مؤثر نيستند و يك لينك از يك وبسايت معتبر تأثير بيشتري بر روي نتايج جستجو نسبت به يك لينك از يك وبسايت تازه ايجاد شده، دارد؛ اما لينك‌هاي باكيفيت مشكل به دست مي‌آيند. 

 

 


آموزش لينك بيلدينگ

 

به ياد داشته باشيد لينك بيلدينگ در دستيابي به رتبه هاي بالا در جستجوي ارگانيك ضروري است.

چرا لينك بيلدينگ مهم است؟

لينك بيلدينگ به اين دليل مهم است كه فاكتور اصلي در چگونگي رتبه‌بندي صفحات وب در گوگل است. گوگل در سايت خود مي‌نويسد: «به طور كلي، وبمستران مي‌توانند رتبه سايت خود را توسط افزايش تعداد لينك دادن سايت‌هايي باكيفيت بالا به صفحات خود، بهبود بخشند». در هنگام شناسايي وبسايت‌ها توسط موتورهاي جستجو، خزنده‌ها محتواي آن صفحات را استخراج و به ايندكس خود اضافه مي‌كنند. از اين رو آنها مي‌توانند تصميم بگيرند كه آيا صفحه مربوطه كيفيت لازم را براي رتبه‌بندي كلمات كليدي مورد هدفش دارد يا نه؟ در اين زمان، فقط موتورهاي جستجو به محتواي صفحه توجه نمي‌كنند؛ بلكه تعداد لينك‌هاي اشاره شده به سايت و كيفيت اين لينك‌ها برايشان اهميت دارد. به طور كلي، هر چه تعداد لينك‌هاي شما در وبسايت‌هايي با اعتبار بالا بيشتر باشد، رتبه وبسايت شما در نتايج جستجو بالاتر خواهد بود. البته لازم به ذكر است كه لينك‌ بيلدينگ كار راحتي نيست و صرفا داشتن تعداد زيادي بك لينك به معناي موفقيت كسب و كار شما نخواهد بود. همانطور كه ذكر شد در اين راستا عوامل متعددي مانند اعتبار و پيج رنك وبسايت‌هاي بك لينك دهنده، تعداد بك لينك‌هاي يك وبسايت، نوفالو بودن بك‌لينك‌ها و غيره در فرايند لينك سازي وبسايت شما تأثير خواهد گذاشت. بنابراين براي رسيدن به رتبه بالا در جستجو نبايد به بك‌لينك‌ها اكتفا كرد.

چگونه از وبسايت‌هاي ديگر براي وبسايت خود لينك بگيريم؟

تعدادي از استراتژي‌هاي لينك بيلدينگ وجود دارد كه مي‌توانيد براي گرفتن لينك از وبسايت‌هاي خارجي براي وبسايت خود مورد استفاده قرار دهيد كه در ادامه به آنها مي‌پردازيم.
ايجاد و ارتقاي محتوا: توليد محتواي باكيفيت سبب مي‌شود وبسايت‌هاي معتبر حاضر شوند به وبسايت شما لينك دهند. بنابراين داشتن بك لينك از يك وبسايت معتبر نسبت به چندين لينك از وبسايت‌هاي نامعتبر ارزش زيادي را خواهد داشت.
ارسال محتوا: مقالات خود در رسانه‌هاي اجتماعي از جمله گوگل پلاس، فيسبوك و غيره ارسال كنيد. وبسايت خود را در دايركتوري‌هاي بزرگ ثبت كنيد، ويدئوهاي خود را يوتيوب، آپارات و غيره انتشار دهيد.
نظرات و يادداشت‌ها: محصول، خدمات يا سايت خود را در مقابل وبلاگ‌نويسان بانفوذ قرار دهيد. 

 

 

استراتژي لينك بيلدينگ

 

نكات و قوانيني كه بايد در لينك بيلدينگ رعايت كرد

استراتژي لينك بيلدينگ يكي از مهمترين بخش‌هاي فعاليت سئو مي‌باشد. براي كسب رتبه خوب يك صفحه وب چند فاكتور كليدي وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد:

1- انكر تكست :

انكر تكست‌ها يكي از فاكتورهاي مهم در لينك بيلدينگ هستند و از طريق اينها موتورها جستجوگر محتواي لينك را متوجه مي‌شوند. لينك‌هاي مناسب به وبسايت مي‌توانند سبب بهبود جايگاه وبسايت شما در گوگل شوند؛ به عنوان نمونه، در نظر داريد لينكي را در وبسايت ديگر ايجاد كنيد و از اين رو از انكر تكستي استفاده كنيد كه به عنوان كلمه كليدي شما مي باشد. در نتيجه پس از ايجاد اين لينك براي سايت خود، وقتي خزنده‌ها به سراغ اين سايت آمده، لينك را براي سايت شما با استفاده از اين كلمه كليدي مي‌يابند و بنابراين سبب بهبود نتيجه بهتر وبسايت شما در مورد اين كلمه كليدي خواهد شد. اما استفاده از انكر تكست‌ها همانطور كه مي‌توانند باعث بهبود رتبه شما شوند، اگر علم و تجربه كافي در استفاده از آنها را نداشته باشيد مي‌توانند آسيب‌هاي جدي به سايت تان وارد كنيد. به اين دليل كه با آپديت جديد گوگل به نام پنگوئن، سختگيري بر روي اينها بيشتر شده و در صورت استفاده بيش از حد از يك عنوان مي‌تواند باعث آسيب به وبسايت شوند. بنابراين در هنگام لينك‌سازي حتما انكر تكست (anchor text) متنوعي را براي لينك‌هاي خود وارد كنيد تا گوگل لينك سازي را غير طبيعي در نظر نگيرد.

2- كيفيت صفحه لينك شونده :

يكي ديگر از عواملي كه در نظر گرفته مي‌شود كيفيت صفحه‌اي است كه لينك از آن به وبسايت ما ارسال مي‌شود. براي موتورهاي جستجو لينك‌ از صفحات باكيفيت و معتبر نسبت به صفحات و سايت‌هاي غير قابل اعتماد در ارتقاي رتبه‌بندي ارزش دارد. از اين رو يك بك لينك با كيفيت در يك وبسايت معتبر مي‌تواند آمار ترافيك سايت شمار ا افزايش دهد. البته دريافت لينك با كيفيت نيازمند صرف زمان زيادي است و يك فرايند بلند مدت است.

3- لينك شدن به صفحه اصلي :

براي سئوي بهتر بايد تعداد بك لينك به صفحات داخلي در مجموع سه برابر صفحه اول باشد. به اين دليل كه بيشتر بازديدكنندگان شما انتظار دارند مستقيما به بخش مورد نظر خود هدايت شوند و بنابراين ورود بازديدكنندگان به صفحات داخلي وبسايت جالب تر است تا صفحه اول سايت. به طور كلي اگر همه بك لينك‌ها به صفحه اصلي سايت داده شوند و به صفحات داخلي در سايت لينك داده نشوند اين امر سبب مي شود بك لينك‌ها در نظر گوگل تقلبي به نظر برسند.

4- لينك‌سازي در سايت‌هاي مرتبط با حوزه كسب و كار شما :

به طور كلي بهتر است از وبلاگ‌هاي معتبر و مرتبط با حوزه كاري خود لينك‌هاي معتبر و باكيفيت كسب كنيد. لينك سازي موجب مي‌شود كه بتوانيد با وبسايت‌ها و وبلاگ‌هاي مرتبط با حوزه كسب و كار خود ارتباط برقرار كنيد.

چگونه محتواي لينك پذير ايجاد كنيم؟

اولين گام اين است كه درك كنيد چرا افراد ممكن است به مطلب شما لينك دهند؛ بايد محتواي سايت آنقدر براي مخاطب جالب و مفيد باشه كه ارزش اشتراك گذاري را داشته باشد. جهت ارزشمند شدن محتواي شما براي خواننده، بايد موضوعي را انتخاب كنيد كه براي خوانندگان مفيد باشد و پتانسيل بدست آوردن بك لينك را داشته باشد. هر چه مقاله مفيدتر باشد، لينك پذيرتر مي‌باشد. اما توجه كنيد كه برخي از انواع محتوا هستند كه احتمال بيشتري جهت كمك به جذب بك لينك مي‌كنند. در ادامه برخي از اينها را بررسي كنيم:

1- محتواي ابتكار آميز و خلاق

راه ديگر براي بهتر شدن محتوا، اين است كه محتوا را بر اساس آمار و اطلاعات دقيقي بنويسيد. پژوهش مبتكارانه، آمار و داده‌هاي منحصر به فرد را ارائه مي‌كند. در اينصورت هنگامي كه كسي بخواهد اطلاعاتي را كه در مطالعه شما در يك مقاله ارائه شده است را ذكر كند، فقط يك راه براي انجام آن وجود دارد و آن لينك كردن به شماست. مقاله و تحقيق باكيفيت بايد سؤالات حياتي مرتبط با حوزه كسب و كار را پاسخ دهد و ارزشي را براي مخاطبان شما فراهم كند. محتواي تحقيقاتي مي‌تواند زمان و تلاش زيادي را براي توليد بگيرد؛ اما اغلب منجر به بك‌لينك‌هاي باكيفيت مي‌شود. 

2- رعايت موارد بصري در توليد محتوا

استفاده از تصاوير به خوانندگان انگيزه مي‌دهد تا مطالبتان را بخوانند و اين امر باعث مي شود محتواي شما لينك پذيرتر شود و نيز ميزان اشتراك گذاري‌هاي اجتماعي را افزايش مي‌دهد.. تصاوير و ويدئوها افرادي را كه بيشتر بصري هستند جذب مي‌كند، خستگي متن را كمتر مي‌كند و لينك گرفتن آن آسان مي‌شود. اين موارد بصري شامل موارد زير مي‌باشند:

  • اينفوگرافيك: اينفوگرافيك جزو محبوبترين روش‌هاي توليد محتوا براي كسب بك لينك است. يك لينك به سايت خود در كد جاسازي اينفوگرافيك قرار دهيد تا مطمئن شويد در زمان ارسال ان به سايت‌هاي ديگر، بك لينك مي‌گيريد.
  • چارت‌ها و نمودارها: اينها درك اطلاعات پيچيده را ساده مي‌كنند و اطمينان مي‌دهند كه خواننده به طور كامل اطلاعات مورد نياز خود را درك مي‌كند.
  • ويدئوها: اهميت ويديو روزانه افزايش مي‌يابد، زيرا ويديو همچنان به بازاريابي محتوا و پلتفرم‌هاي اجتماعي غلبه دارد. سرقت ويدئوها نسبت به پست‌هاي مهمان بسيار مشكل است. اگر بتوانيد يك ويدئو عالي و تأثيرگذار توليد كنيد، ديگران آنرا به اشتراك مي‌گذارند. همچنين مزيت ديگر استفاده از ويدئو اين است كه كابران بيشتر ترجيح مي‌دهند ويدئو ببينند تا متن بخوانند و ممكن است آنرا چندين بار مشاهده كنند كه اين امر سبب حك شدن تصوير برند شما در ذهن آنها مي‌گردد.

3- و در نهايت استفاده از راهنماها و كتاب‌هاي الكترونيك

راهنماها، كتاب‌هاي الكترونيكي و مقالات اغلب حاوي اطلاعات ارزشمندي در مورد موضوع خاص هستند كه مي‌توانيد با استفاده از آنها محتواي عميق‌تري را براي خوانندگان خود ايجاد كنيد. بخشي از محتواي خوب تحقيق شده و برنامه‌ريزي شده مي‌تواند يك منبع خوب براي خواننده باشد. بنابراين با ارائه محتواي علمي و دقيق، امكان پيروزي در ميان رقبا بيشتر خواهد بود.

 

 

لينك بيلدينگ اصولي

 

به طور كلي لينك بيلدينگ براي سئو بسيار مهم است. بهترين روش براي بدست آوردن لينك‌هاي با كيفيت و معتبر، ايجاد محتواي منحصر به فرد و مرتبط است؛ اما لينك سازي تنها يكي از مواردي است كه گوگل مورد توجه قرار مي‌دهد و نمي‌تواند به تنهايي نشان دهنده اعتبار و هويت سايت باشد. افرادي مانند مت كاتز به اهميت لينك به عنوان سيگنال رتبه‌بندي در موتورهاي جستجو اشاره كرده‌اند، اما در عين حال به افراد هشدار داده‌اند كه نبايد انرژي خود را تنها بر روي لينك بيلدينگ صرف كنند.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و  طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

 

چگونه بك لينك بگيريم؟

 
در چند سال اخير، توجه زيادي به مسئله لينك سازي و بك لينك شده است. در گذشته، مي‌توانستيد چند وبسايت ايجاد كرده و آنها را به وبسايت اصلي خود بك لينك دهيد. اما اين مسئله به اين دليل كه سبب دور زدن الگوريتم گوگل مي شد، در نتيجه توسط الگوريتم پنگوئن گوگل تمامي وبسايت‌هايي كه از اين شيوه و كلك استفاده مي‌كردند جريمه شدند. اگرچه گوگل تغييراتي در نحوه كار با بك‌لينك‌ها در هنگام بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام داده است، اما همچنان بك لينك‌ها نقش خود را در رتبه بندي سايت‌ها در نتايج دارند. بنابراين گرفتن لينك به وب سايت خود، بخش مهمي از هر استراتژي مناسب SEO است؛ نه تنها اين لينك‌ها كمك به بهبود موقعيت نتايج شما مي‌كند، بلكه آنها مي‌توانند به شهرت برند و اعتبار دامنه كمك كنند. در صورتي كه بك لينك سازي به صورت درست انجام گيرد، باعث افزايش رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو مي‌شود اما در غير اينصورت صدمات جبران ناپذيري به رتبه وبسايت وارد مي‌كند. حال، چگونه بايد براي وبسايت خود بك‌لينك‌هاي باكيفيت بگيريم؟ 

چگونه براي وبسايت خود بك‌لينك‌هاي باكيفيت و قوي بگيريم؟ 

1- لينك دادن به ديگران

 

لينك دادن به ديگران

 

قرار دادن لينك‌ها در محتواي خود به سايت‌هاي مرتبط ديگر مي‌تواند منجر به عمل متقابل (تبادل لينك) شود. به عنوان مثال، افرادي كه از طريق ابزارهايي مانند گوگل آناليتيكز نظارت مي‌كنند مي‌توانند ببينند چگونه ترافيك به صفحات آنها هدايت مي شود. لازم به ذكر است بك لينك گرفتن از وبسايت‌هايي كه داراي رتبه بالايي هستند ارزش دارد، بنابراين سعي كنيد محتواي عالي و باكيفيتي در وبسايت خود توليد كنيد. نكته ديگر كه بايد توجه شود اين است كه سعي كنيد از وبسايت‌هاي مرتبط با حوزه كسب و كار خود لينك بگيريد، به اين دليل كه خوانندگان هر دو يكسان هستند، احتمال بيشتري دارد به وبسايت شما نگاهي بياندازند. 

2- ايجاد پست‌هاي مهمان

 

پست مهمان

 

نوشتن پست‌هاي مهمان بر روي وبلاگ كه مرتبط با حوزه كسب و كار شما باشد، ميتواند به سادگي لينك‌هاي باكيفتي ايجاد كند. بنابراين شما بايد بتوانيد با استفاده از استراتژي خاص، مالكان وبسايت‌هاي مرتبط با حوزه كسب و كار خود را قانع كنيد كه بتوانيد حداقل يك پست در وبسايت آنها قرار داده و سپس شروع به لينك‌سازي و گرفتن لينك در داخل آن كنيد. اما بايد دقت كنيد صاحب سايت لينك شما را nofollow نكند تا بي‌ارزش شود. البته لازم به ذكر است كه برخي متخصصان سئو مي‌گويند كه پست‌هاي مهمان مانند گذشته ارزش زيادي را ندارند و حتي باعث جريمه شدن وبسايت مي‌شود. براي اطلاع بيشتر در مورد پست مهمان مقاله زير را در وب 24 دنبال كنيد.

3- كمك بخشي و مفيد بودن انجمن‌ها

 

مفيد بودن فروم

 

انجمن‌هايي كه مرتبط با حوزه كسب و كاري شما هستند مي‌توانند در هنگام ايجاد بك‌لينك‌هاي سئو مفيد باشند. اين امر بخصوص هنگامي كه شما بسيار مفيد و كمك كننده بر روي آن سايت‌ها هستيد صادق است. اين كار نه تنها باعث ايجاد لينك به دامنه شما مي شود، بلكه مي‌تواند اعتبار شما را به عنوان فرد حرفه‌اي در صورتي كه به افراد در انجمن‌ها كمك كنيد، افزايش دهد. بنابراين مي‌توانيد با قرار دادن پست‌ها و مطالب مربوط به وبسايت خود بك لينك مناسبي بگيريد. سايت‌هاي پرسش و پاسخ، همچنين مي‌توانند يك تجربه مشابهي در زمان كمك به افراد در رفع اشكال‌شان فراهم كنند. اين امر ممكن است چند ساعت در هفته ارزش داشته باشد تا سوالات آنها را بررسي اجمالي كنيد و تخصص خود را به افرادي كه نيازمند هستند، ارائه دهيد.

 

تبليغات ميان متني

سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين  تبليغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.

تبليغات ميان متني

 

4- لينك‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي

 

لينك هاي شبكه هاي اجتماعي

 

شبكه‌هاي اجتماعي مي توانند نقش بسيار مهمي را در ايجاد بك‌لينك‌ها داشته باشند. از نظر بك لينك، شبكه‌هاي اجتماعي بيشترين امتياز را نسبت به ديگر استراتژي‌ها دارند. اطمينان حاصل كنيد كه پروفايل‌تان شامل يك لينك به سايت شما مي‌شود و مطالب را به طور مرتب به روز رساني كنيد. شبكه هاي اجتماعي علاوه بر اينكه مي توانند براي سئو سايت شما مفيد باشند، در زمينه برندسازي و معرفي برند شما به مخاطبين هدف نيز كمك بسيار زيادي مي كنند.

5- ساختن اينفوگرافيك و تصوير

 

 

ايجاد اينفوگرافيك

 

داده اينفوگرافيك يك فرمت رايج براي به اشتراك گذاري اطلاعات هستند. با ساختن آن، مي‌توانيد آن را در ميان بسياري از وبسايت‌ها به اشتراك بگذاريد. برخي افراد فكر مي‌كنند تصاوير در متن اثري ندارند اما بايد بدانيد كه برخي افراد بصري هستند و فقط تصاوير را مي‌بينند. با ايجاد تصاوير منحصر به فرد مي‌توانيد به غير از درج كردن لينك سايت در عكس، لينك‌سازي خفيفي ايجاد كنيد. شما همچنين مي‌توانيد با صاحبان سايت تماس بگيريد و عكس خود را به عنوان يك پست مهمان ارائه دهيد كه بسياري از آنها ممكن است موافقت كنند. علاوه بر اين، ارسال يكي از اين تصاوير به سايت شما نيز مي‌تواند بر روي Google Images به نمايش گذاشته شود.

6- اظهار نظر در وبلاگ‌ها و پاسخ به سؤالات

 

اظهار نظر در وبلاگ ها

 

يكي ديگر از روش‌هاي گرفتن بك‌لينك اين است كه با مطالعه پست‌هاي مرتبط با كسب و كار خود، نظر خود را به طور كاملا علمي و دقيق بيان كنيد و در صورت لزوم لينك وبسايت خود را قرار دهيد. اما بايد بدانيد كه نظرات No-follow بي‌فايده براي ساخت بك‌لينك مي باشد و نظرات Do-follow بهترين هستند. همچنين مي‌توانيد در شبكه‌هاي اجتماعي، انجمن‌ها و گروه‌هاي مرتبط پاسخ به سؤالات دهيد و براي ارائه يك منبع به پاسخ خود، لينك وبسايت‌تان را بدهيد. 

7- بر طرف كردن لينك شكسته

 

ترميم لينك هاي شكسته

 

البته اين مورد بيشتر هشدار است تا روش. لينك‌ها ممكن است به عنوان دامنه‌هايي كه ديگر كار نمي‌كنند، شكسته شوند. با استفاده از ابزارهايي مانند Broken Link Finder يا گوگل وبمستر تولز مي‌توانيد صفحات ديگران را اسكن كنيد تا اين ارتباطات بد را بيابيد. لينك‌هاي شكسته مي‌توانند به سئوي وبسايت آسيب بزنند به اين دليل كه وقتي خزنده‌هاي موتور جستجو سايتي را بازديد كرده و با لينك شكسته رو به رو مي‌شوند نمي‌توانند آن را به درستي ايندكس يا كراول كنند. همچنين هنگامي كه خزنده‌هاي جستجو از لينكي به لينك ديگر وبسايت رفته تا ارتباط صفحات با كلمه كليدي مناسب را جستجو كنند، در صورت وجود لينك شكسته مانند علامت ايست فرايند خزش را متوقف مي‌كنند. از اين رو لينك‌هاي شكسته خارجي را برطرف كنيد تا مطمئن شويد هيچ نوع لينك خرابي در وبسايت نداريد. همچنين لينك‌هاي قديمي موجود در وبسايت خود را قبل از لينك سازي بين صفحات بررسي كنيد.

استراتژي‌هاي بسياري براي ايجاد بك‌لينك وجود دارد تا بتوانيد براي وبسايت خود از آنها استفاده كنيد. اما لازم به ذكر است گوگل در صورتي كه لينك‌هاي بسيار زيادي را به سايت خود بدهيد كه با حوزه كاري شما همخواني نداشته باشند وبسايت را جريمه خواهد كرد. ايجاد بك لينك‌هاي باكيفيت باعث بهبود سئو و افزايش ترافيك سايت شما خواهد شد.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني

براي خريد محصولات تخصصي نياز داريد كه از يك مرجع كاملا متخصص مشاوره بگيريد. هموطنان ايراني مي توانند انواع جك برقي و قيمت جك برقي را در سايت  قائم الكترونيك دنبال كنند. / انواع دوربين مداربسته و نماترموود و تجهيزات شبكه را نيز ديگر محصولات شركت قائم است.

همچنين مي توانيد كركره برقي و قيمت كركره برقي را در وبسايت قائم الكترونيك و از كارشناسان اين شركت استعلام كنيد. ما 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزيزان هستيم.

تبليغات ميان متني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۱:۴۷ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی