تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس

معرفي بهترين ابزارهاي سئو سايت


اگر به دنبال خواندن مطلبي درباره بهينه سازي سايت هستيد، حتما با اهميت آن در رشد كسب و كار، توسعه محصولات و خدمات خود و جذب مشتري بيشتر آشنا هستيد. ممكن است در حوزه رقابتي خود فعاليت درخشاني داشته باشيد و يكي از صاحب‌نامان حوزه كاري خود باشيد، اما اين‌ها نمي‌تواند دليلي بر خوب بودن سئو شما باشد؛ ممكن است اين‌ها همه دستاوردهاي كمپين‌هاي بازاريابي شما باشد. به همين دليل، شما نمي‌توانيد بر اساس پيش‌فرض‌هاي ذهني خود عمل كنيد و مثلا لينك‌سازي را طبق منوال گذشته انجام دهيد؛ شما نياز داريد كه سايت خود را مورد سنجش قرار دهيد.

هميشه متخصصان و افراد باتجربه‌اي در زمينه سئو آماده مشاوره دادن به شما هستند. مي‌توانيد آدرس سايت خود را براي آن‌ها ارسال كنيد تا نظر تخصصي خود را درباره سايت شما بدهند و پيشنهاداتي براي بهتر كردن آن نيز در اختيار شما قرار دهند؛ اما بهتر است از چگونگي تحليل سايتتان نيز سر در بياوريد تا متوجه شويد كه سئوكاران و تمام فعالان و كاربلدان اين حوزه، از ابزارهايي براي اين كار كمك مي‌گيرند. در اين مقاله برترين ابزارهاي تحليل سئو سايت و نحوه كار با آن‌ها را براي شما توضيح مي‌دهيم تا پس از سنجش سايت خود، براي بهبود سئو و رفع نقايص آن تلاش كنيد.

 

معرفي ابزارهاي سئو

 

بهترين ابزارهاي آناليز سئو سايت كدامند؟

آناليز سئو سايت معمولا با ابزارهاي ويژه انجام مي‌شود كه عبارتند از:

 1- گوگل آناليتيكس (Google Analytics)

مي‌دانيم كه گوگل و ربات‌هاي جستجوگر آن، مهم‌ترين ابزارهاي امتيازدهي به سايت‌ها و رتبه‌بندي آن‌ها در نتايج جستجو را دارند. گوگل براي سهولت كاربران، استفاده از ابزار گوگل آناليتيكس را رايگان كرده‌است. مديران سايت‌ها يا سئوكاران مي‌توانند وارد سايت Google Analytics شوند و از قسمت Page analytics، گزارش‌هاي مربوط به صفحات مختلف سايت خود را دريافت كنند. اين گزارش‌ها به مدير سايت اطلاع مي‌دهد كه نرخ كليك و بازديد از كدام صفحات بيشتر است، لينك‌هاي خراب مربوط به كدام صفحات هستند و… . يكي از مهم‌ترين سوال‌هايي كه با استفاده از گوگل آناليتيكس مي‌توانيد به آن پاسخ بدهيد اين است كه بازديدكنندگان سايت شما اغلب در چه شهرها و كشورهايي زندگي مي‌كنند؟ پاسخ به اين پرسش در مبحث بازاريابي اهميت زيادي دارد. اين پرسش مي‌تواند در تغيير تكنيك هاي بازاريابي نيز موثر باشد و شما تغييرات لازم را بر روي سايت خود اعمال كنيد. گوگل آناليتيكس امكانات زيادي را در اختيار شما قرار مي‌دهد و مي‌توانيد گزارش‌هاي مفصلي با جزئيات دلخواه دريافت كنيد.

2- وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

وبمستر تولز كه به تازگي به كنسول جستجوي گوگل تغيير نام داده، مانند گوگل آناليتيكس از ابزارهاي رايگان شركت گوگل است كه در تحليل سئو سايت بسيار معتبر است. براي استفاده از اين سرويس كافيست يك حساب Gmail داشته باشيد تا سايت خود را از نظر امنيتي، آمار بازديد، كراول شدن توسط گوگل و… بررسي كنيد. كنسول جستجوي گوگل ابزار پرقدرتي در زمينه سئو محسوب مي‌شود و برنامه‌نويسان، مديران سايت، سئوكارها و… از آن استفاده مي‌كنند.

3- ابزار Google PageSpeed Insights

يكي از معيارهاي بسيار مهم در افزايش رتبه سايت و بازديد آن، سرعت صفحه است. اين ابزار از محصولات ديگر شركت گوگل است كه كند بودن سايت شما و خطرات ناشي از آن را گوشزد مي‌كند. سايت شما براي دستيابي به صدر نتايج جستجوي گوگل، بايد استانداردهاي گوگل را تامين كند. تحقيقات نشان مي‌دهد كه كاربران بيش از ۵ ثانيه براي لود صفحات صبر نمي‌كنند. بنابراين اگر به دنبال افزايش مشتري هستيد و مي‌خواهيد مشترياني وفادار داشته باشيد، از اين ابزار استفاده كنيد. اين ابزار دقيق‌ترين اندازه‌گيري را از سرعت لود سايت در اختيار شما قرار مي‌دهد. با استفاده از اين ابزار، در واقع از مشاوره گوگل براي بالا بردن سرعت سايت خود نيز بهره‌مند مي‌شويد. مثلا كم كردن حجم تصاوير، راه حلي است كه با صرف هزينه كم، معمولا به صاحبان سايت پيشنهاد مي‌شود. در طراحي سايت بايد اين نكته در نظر گرفته شود كه ۵۰ درصد ترافيك سايت، مربوط به تلفن هاي همراه مي‌شود و حجم سايت مي‌بايست براي لود شدن در گوشي‌هاي همراه، تا حد متناسبي كاهش يابد. افزونه Google PageSpeed Insights در سايت‌هاي وردپرس هم وجود دارد و به‌راحتي سرعت سايت‌هاي طراحي شده در وردپرس را افزايش مي‌دهد. گاهي لازم است براي افزايش سرعت سايت، محتواي تحت كنترل را cache كنيد، مقدار محتوا و فايل‌هايي را كه از دامنه‌ها لود مي‌شوند، كاهش دهيد و درخواست‌هاي بلاك شده را كاهش دهيد. با استفاده از اين ابزار، مي‌توانيد ضمن دريافتن نقايص، راهكارهاي مفيد را نيز پيدا كنيد.

4- سايت Ahrefs

در ميان سئوكاران و متخصصان سئو، ابزار Ahrefs.com بهترين ابزار آناليز بك‌لينك است كه تحليل محتواي Ahrefs به شما كمك مي‌كند تا محتواهاي مرتبط با موضوع و كلمات كليدي مربوطه را بيابيد. يكي از مهم‌ترين مباحث سئو، لينك سازي است. با استفاده از سايت Ahrefs مي‌توانيد لينك‌هاي سايت خود را بررسي كنيد، لينك‌هاي خراب را شناسايي كنيد. همچنين اگر لينك شما در سايت‌هايي قرار گرفته است كه اعتبار چنداني ندارند و به رتبه سئو شما ضرر مي‌زنند، مي‌توانيد با Ahrefs آن‌ها را شناسايي كنيد. براي دسترسي به تمام امكانات اين سايت نياز است كه اكانت آن را خريداري كنيد تا به اطلاعات كامل‌تري در مورد سايت خود يا تحليل سايت رقبايتان دست يابيد. 

5- ابزار Pinchbox

پينج باكس نيز يكي از چوب‌هاي جادوگري سئوكاران است كه در ساخت لينك استفاده مي‌شود. براي استفاده از Pinchbox، تنها بايد كلمه كليدي مورد نظر خود را مشخص كنيد تا فهرستي از سايت‌هايي كه با كلمه كليدي مد نظر شما مرتبط هستند، به شما پيشنهاد شود. اين ابزار براي بازاريابان امكان ويژه‌اي دارد و آن ارسال ايميل براي كمپين‌هاي ايميلي (Email Marketing) است. استفاده از Pinchbox براي ۱۵ روز رايگان است و براي استفاده مداوم از آن، مي‌بايست هزينه بپردازيد. 

6- ابزار SEMrush

اين ابزار، گزارش كاملي از سئو سايتتان را در اختيار شما قرار مي‌دهد. يكي از بزرگ‌ترين امتيازات استفاده از ابزارهاي تحليل سئو، «شناسايي مشكلات سايت» و برنامه‌ريزي براي رفع آن‌هاست. ابزار SEMrush به شما كمك مي‌كند تا به صورت هفتگي، ماهانه و… گزارش‌هايي درباره وضعيت سايت خود دريافت كنيد. همچنين طرح‌هاي مختلف اين ابزار به شما كمك مي‌كند تا تحليل سايت خود را به دست بياوريد. با استفاده از SEMrush، فعاليت هاي خود را در سوشال مديا و شبكه هاي اجتماعي رصد مي‌كنيد و خودتان را با رقبايتان مقايسه مي‌كنيد. يكي از مهم‌ترين امكانات اين ابزار، بررسي كلمات كليدي بر اساس نوع دستگاهي است كه كاربران استفاده مي‌كنند. اغلب ابزارهاي تحليل سئو ازجمله SEMrush، پيشنهادهايي براي بهبود وضعيت سئو در اختيار شما قرار مي‌دهند و در گزارش‌هاي مرتب ماهيانه يا هفتگي، ميزان پيشرفتتان را به اطلاع شما مي‌رسانند.

 

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

 

 ابزار سئو سايت

 

7- ابزار Similarweb

يكي از مهم‌ترين حوزه‌هاي سئو، تحليل رقباست. اغلب ابزارهاي سئو تحليل‌ها و گزارشات كاملي از سايت، كاركرد محتوا، ميزان بازديد، سرعت سايت و… ارائه مي‌دهند؛ اما براي تحليل رقبا امكان خاصي ندارند. ابزار SimilarWeb به شما كمك مي‌كند تا ترافيك سايت‌هاي رقيب، كليدواژه‌هاي اصلي، رتبه سايت و ديگر اطلاعات را تحليل كنيد. امكان مشاهده سايت‌هاي مشابه ويژگي منحصربه‌فرد اين ابزار است. تحليل رقبا به شما مي‌آموزد كه با چه كليدواژه‌هايي و با چه كمپين‌هايي در برابر رقبايتان پيروزي كسب كنيد.  روش كار با Similarweb بدين صورت است كه بعد از تعيين رقيب، ترافيك سايت شما و سايت رقيب مقايسه مي‌شود و ساير اطلاعات نيز به صورت مقايسه‌اي در قالب گزارش در اختيار شما قرار مي‌گيرد. خدمات Similarweb تا حد زيادي شبيه به سايت الكسا است.

8- ابزار Keyword planner

همان طور كه از اسم اين ابزار پيداست، در انتخاب كلمات كليدي مناسب و پرجستجو به شما كمك مي‌كند. اين ابزار يكي از سرويس‌هاي گوگل است كه با ادوردز نيز لينك مي‌شود. اين ابزار گوگل با آي پي ايران قابل دستيابي نيست و شما بايد يا از فيلترشكن استفاده كنيد يا آي پي خود را تغيير دهيد.  راه اندازي اين ابزار مستلزم داشتن اكانت Gmail است. پس از وارد شدن به Keyword planner، مي‌توانيد كلمات كليدي مناسب سايت خود را وارد كنيد تا پيشنهادات بهتري از keyword planner دريافت كنيد. ارائه تركيبات كلمات كليدي يكي از ديگر خدمات اين ابزار است.

9- ابزار LSI Graph

كلمه LSI مخفف Latent Semantic Indexing است كه در واقع ارزش صفحات سايت را بر اساس كلمات كليدي و ميزان كلمات كليدي مرتبط در صفحه تعيين مي‌كند. LSI روشي است كه گوگل و ديگر موتورهاي جستجوگر براي تحليل محتوا و برقرار كردن ارتباط بين مفاهيم موجود در متن، استفاده مي‌كنند. تلاش گوگل براي درك محتوايي صفحه، استفاده از ابزار LSI Graph را ضروري مي‌كند. كلمات LSI درواقع تكميل كننده كلمات كليدي انتخابي شما هستند. ابزار LSI Graph در تعيين كلمات كليدي انكرتكست‌ها، عنوان مقالات و تصاوير، تگ‌هاي هدينگ و توضيحات متا كاربرد زيادي دارد.

10- XML-Sitemaps

در سئو داخلي، يكي از موارد بسيار مهم، بررسي و رفع مشكلات نقشه سايت است. نقشه سايت در بهبود رتبه سايت شما در نتايج جستجوي گوگل تاثير مستقيم دارد. نقشه سايت فايل XML حاوي فهرست آدرس‌هاي يك سايت است. سايت مپ، نقشه سايت اطلاعاتي از قبيل آخرين به‌روزرساني‌ها، تمام URLهاي سايت و… را در اختيار مديران سايت قرار مي‌دهد. زماني سر و كار گوگل با نقشه سايت مي‌افتد كه بات هاي گوگل براي ايندكس كردن اطلاعات وارد سايت شما مي‌شوند. اصلاح نقشه سايت موجب مي‌شود تا بات هاي گوگل راحت‌تر در ميان صفحات سايت شما گردش كنند. نقشه سايت مهم‌ترين راه ارتباط با  موتورهاي جستجو است. افزونه XML-Sitemaps به شما گزارشي از نقشه سايتتان را ارائه مي دهد، نقاط ضعف و پيشنهادهايي براي اصلاح آن را در اختيار شما مي‌گذارد. اين افزونه به شما كمك مي‌كند تا مشخص كنيد كدام يك از دسته‌هاي شما در نقشه و در گوگل ايندكس شود، همچنين مي‌توانيد بخشي از محتوا را از چشم بات هاي جستجوگر، پنهان كنيد. استفاده از اين ابزار بدين صورت است كه ابتدا URL را وارد سايت مي‌كنيد و سپس باقي مراحل را طبق دلخواه خود انجام مي‌دهيد.

11- ابزار SEO Sitecheckup 

اين ابزار آناليز سايت به شما كمك ميكند سايت خود را ارزيابي كنيد. بررسي سئو سايت به شما اين امكان را مي‌دهد تا تگ‌هاي مناسب و خطاهاي موجود در سايتتان را رفع كنيد. همچنين ميزان بازديد از سايت، ترافيك و… سايت را به صورت گزارشي كامل در اختيارتان قرار مي‌دهد. استفاده از اين ابزار رايگان است اما اگر اطلاعات دقيق‌تر و جزئي‌تري مي‌خواهيد، بايد طرح‌هاي پروفشنال (حرفه‌اي) و پولي را انتخاب كنيد. تمامي وبمستران به استفاده از چنين ابزارهايي نياز دارند؛ زيرا در غير اين صورت بايد از طريق آزمون و خطا، بر روي سئو كار كنند. سايت چك آپ سئو، يك امتياز ويژه دارد، يعني بك لينك‌ها و لينك‌هاي خارجي سايت شما را نيز مورد سنجش قرار مي‌دهد. مسائل عمومي سئو، بهينه‌سازي سرعت، سرور و امنيت، ميزان كاربران موبايل و… از ديگر گزارش‌هايي است كه اين سايت به شما ارائه مي‌دهد. نموداري كه از اين تحليل در اختيار شما قرار مي گيرد، نموداري است كه شامل ۴ دسته امتياز سئو، مراحل با موفقيت گذرانده شده، مراحل با شكست مواجه شده و خطاها مي‌شود.

12- ابزار جت سئو 

جت سئو ابزاري رايگان است كه براي اولين بار در ايران توسط وب 24 جهت برطرف كردن نياز مديران سايت‌ها طراحي و پياده‌سازي شده است. با استفاده از جت سئو مي‌توانيد از روند پيشرفت و جايگاه سايت خود در گوگل اطلاع بيابيد. جت سئو اين امكان را به شما مي‌دهد كه وبسايت خود را در زمان دلخواه و با سرعت زياد تجزيه و تحليل نماييد. جت سئو، يك اپليكيشن اندرويدي است كه رتبه سايت را بر اساس كلمات كليدي درج شده در آن به شما نشان مي‌دهد. همچنين وضعيت سايت را در نمودارهاي مختلف با معيارهاي متنوعي به شما نشان مي‌دهد. اين اپليكيشن به شما كمك مي‌كند تا سايت خود را در زماني كوتاه تحليل كنيد و گزارش‌هاي سئو سايتتان را به صورت مرتب و بر اساس معيارهاي مختلف مورد ارزيابي قرار دهيد. مزيت اين ابزار اين است كه اپليكيشن بوده و كار با اپليكيشن‌ها از كار با سايت راحت‌تر است. سايت‌ها به دليل طراحي‌هاي مختلف، ممكن است پيچيدگي‌هايي داشته باشند؛ اما اين اپليكيشن كار را براي سئوكاران ساده كرده است. فيلترهاي زماني، بر اساس منطقه جغرافيايي و… در اين اپليكيشن به راحتي بر روي گزارش‌هاي سايت شما اعمال مي‌شود. يكي ديگر از دلايلي كه شما را به استفاده از اين اپليكيشن ترغيب مي‌كند، اين است كه كاملا رايگان است. 
به طور خلاصه امكانات اپليكيشن جت سئو به صورت زير مي‌باشد:

  • مي‌توانيد سايت را بر اساس مواردي مانند رتبه جهاني، سرعت بارگذاري، بازديد روزانه، برترين كلمات كليدي در جستجو، تعداد بك لينك و غيره تحليل و بررسي كنيد؛
  • از نتايج به دست آمده مي‌توانيد خروجي اكسل دريافت كنيد؛
  • داراي قالب گرافيكي يكپارچه و كاربرپسند مي‌باشد؛
  • امكان درج كلمات كليدي را به طور نامحدود مي‌دهد؛
  • بر اساس كلمات كليدي وارد شده رتبه سايت را نمايش مي‌دهد؛
  • مي‌توانيد سايت‌هاي رقيب خود را ثبت كنيد و رتبه خود را با آنها مقايسه كنيد؛
  • نمودار وضعيت سايت را بر اساس رتبه در گوگل مي‌توانيد مشاهده كنيد.

 

ابزار جت سئو براي تحليل سايت

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني

درب شيشه اي چيست؟ا   يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند  را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيدتيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13- سايت SEOBOOK

اين سايت يكي از كامل‌ترين سايت‌هايي است كه ابزار تحليل سئو را در اختيار شما قرار مي‌دهد. كار با اين سايت بسيار شبيه به ابزارهايي است كه بالاتر معرفي كرده‌ايم. با وارد كردن URL سايت خود در SEOBOOK مي‌توانيد متوجه آمار بازديد سايت، ترافيك سايت، نقشه سايت، خطاهاي سايت و… بشويد. يكي از مهم‌ترين اقدامات در سئو، محدود ساختن دسترسي‌ بات هاي جستجوگر به بخش‌هايي از سايت است كه از نظر مدير سايت نمي‌تواند موجب بهبود رتبه سئو شود. شما مي‌توانيد با ساختن يك فايل ROBOTS.txt از طريق اين سايت، دسترسي موتورهاي جستجو به صفحات و منابع سايت خود را محدود كنيد و بابت بخش‌هاي ضعيف سايت خود، از گوگل رتبه نگيريد.  يكي از فوت‌هاي كوزه‌گري در سئو، از چشم گوگل پنهان كردن نقايص و كمبودهاي سايت شماست. اين سايت به شما كمك نمي كند گوگل و قوانين سفت و سخت آن را دور بزنيد، بلكه به شما مهلت مي‌دهد تا تمامي بخش‌هاي سايتتان را قوي كنيد.

14- سايت Woorank

اين سايت، ابزار تخصصي بررسي سئو سايت است كه مشكلات فني سايت شما را بررسي مي‌كند و پيشنهادهايي براي بهبود آن در اختيار شما قرار مي‌دهد. Woorank ابزاري رايگان است اما استفاده روزانه از آن به صورت محدود است و در صورت استفاده بيشتر، بايد پول بپردازيد. با وارد كردن آدرس سايت، مي‌توانيد ويژگي هاي فني سايت خود را مورد سنجش قرار دهيد. صفحاتي كه مشكل نداشته باشند با عنوان passed، صفحاتي كه در حال رفع مشكل باشند با عنوان Tolmprove و صفحاتي كه دچار نقص و خطا باشند با عنوان Errors مشخص مي‌شوند. بررسي صفحات سايت بر اساس معيارهايي نظير تايتل تگ‌ها (Title tag)، تعداد كاراكترها، توضيحات متا (meta description)، نحوه نمايش در موتورهاي جستجو (Google Preview)، هدينگ‌ها، كلمات كليدي، تگ آلت (تگ عكس‌ها) و… انجام مي‌شود. سايت Woorank به طور كامل گزارشي از سئو خارجي سايت نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد كه شامل بررسي لينك‌هاي سايت، لينك‌هاي شكسته و… مي‌شود. با صبر و حوصله مي‌توانيد گزارشي جامع از كل سايت خود دريافت كنيد و براي بهبود آن برنامه‌ريزي نماييد. 

15- ابزار MOZ

يكي از قوي‌ترين ابزارهاي مديريت سئو، MOZ است. براي استفاده اوليه از اين ابزار مي‌توانيد به صورت رايگان براي مدت سي روز از آن استفاده كنيد؛ اما در صورت تمايل يا نياز به دسترسي‌هاي بيشتر، بايد اكانت premium تهيه كنيد. براي استفاده از اين ابزار، كافي است افزونه MOZ را بر روي گوگل كروم خود نصب كنيد. مانند تمامي ابزارهاي تحليل سئو، MOZ از شما مي‌خواهد كلمات كليدي، رقبا و آدرس سايت خود را وارد كنيد. اين سايت به شما گزارشي از روند پيشرفتتان را ارائه مي‌دهد. براي اين كار كافي است حساب  Google Analytics خود را به MOZ وصل كنيد تا اطلاعات دقيق‌تري از سايت شما داشته باشد. گزارش اوليه ماز، بعد از حدود ۳۰ دقيقه براي شما تهيه مي‌شود. گزارش اطلاعات در ماز، معمولا هفتگي يا هر ده روز يك بار است و شما مي‌توانيد در صورت لزوم، گزارش را به صورت دستي از ماز تهيه كنيد.  ماز ابزار جامعي است و كار كردن با آن را بايد دقيق ياد بگيريد؛ بنابراين بهتر است ويديوهاي آموزشي كار با ماز را با دقت مشاهده كنيد. بسياري از سئوكاران حرفه‌اي، گزارش‌هاي ماز را كليد موفقيت در سئو مي‌دانند.

16- ابزار Pingdom

همان‌طور كه مي‌دانيد، سرعت سايت از مهم‌ترين فاكتورهاي جذب مشتري و رتبه دهي به سايت‌هاست. متخصصان سئو مي‌دانند كه كاربران براي لود شدن سايت صبر نمي‌كنند. همچنين با فراگير شدن استفاده از تلفن هاي همراه و تبلت‌ها، سرعت لود سايت‌ها بايد زياد باشد. بسياري از مواقع علت كندي لود شدن سايت، دامنه‌هاي نامعتبر است. گاهي علت اين امر، طراحي ضعيف سايت است. در هر دو حالت، ابزار Pingdom حرفه‌اي‌ترين ابزار تست سرعت سايت است كه به شما نقايص سايتتان را گوشزد مي‌كند. گزارش‌هاي اين سايت به شما نشان مي‌دهد كه چه تعداد كاربر را از دست داده‌ايد يا چه تعداد بازديد داشته‌ايد. سايت Pingdom به UX (تجربه كاربري) اهميت زيادي مي‌دهد و اين موضوع در تمامي Insight هاي اين سايت مشهود است. 

17- سايت GTmetrix

يكي از مهم‌ترين فاكتورهاي موفقيت يك سايت در جذب كاربر، نمايش داده شدن در صدر نتايج جستجوي گوگل است؛ اما آنچه موجب جذب مشتري مي‌شود،كيفيت سايت مانند سرعت لود شدن سايت است. ابزار GTmetrix خاص آناليز سرعت صفحات سايت است. بايد در نظر داشته باشيد كه سرعت سايت تنها يك عامل است و شما بايد از ابزارهاي كمكي ديگري نيز براي بررسي سئو سايت خود كمك بگيريد. استفاده از اين ابزار خرده كاري‌هاي زيادي دارد و بهتر است پيش از كار با آن، آموزش‌هاي مربوط به استفاده از آن را مشاهده كنيد.

 

 

 

بهترين ابزارهاي آناليز سئو سايت كدامند

 

18- سايت Slerpee 

در سئو داخلي سايت آنچه اهميت زيادي دارد، انتخاب عناوين، هدينگ‌ها، تگ هاي متا و.. است. سايت Slerpee به طور ويژه به نحوه نمايش سايت در صفحه نتايج جستجو گوگل مي‌پردازد. اين سايت به شما كمك مي‌كند تا به صورت آزمايشي امتحان كنيد كه با تغيير عنوان صفحه و توضيحات صفحه، در جايگاه سايت شما چه تغييري مي‌كند. اسلرپي به شما پيشنهادهايي براي بهبود كلمات كليدي نيز مي‌دهد. كار با اين ابزار ساده است و شما مي‌توانيد مراحل ثبت نام و ايجاد حساب كاربري را خيلي زود انجام دهيد.

19- افزونه Google Lighthouse (فانوس دريايي گوگل)

همانطور كه پيش‌تر اشاره كرديم، بسياري از جستجوهاي اينترنتي از طريق موبايل انجام مي‌شود و سرعت سايت در موبايل، از عوامل رتبه‌دهي سئو سايت توسط گوگل است. ابزار Lighthouse ويژه بررسي سرعت موبايلي سايت است. اپليكيشن‌هاي تحت وب اين روزها بسيار پركاربرد شده اند و بسياري از كاربران بعد از كار با اپليكيشن ترغيب مي‌شوند تا وارد سايت نيز بشوند. اين ابزار شرايط خاصي براي سنجش سايت شما در نظر مي‌گيرد: اينترنت را كم سرعت فرض مي‌كند و دستگاهي با قدرت پايين‌تر از حد استاندارد را شبيه‌سازي مي‌كند. اين ابزار به PageSpeed Insights شباهت زيادي دارد و كار با آن دشوار نيست. تنها تفاوت اين سايت با ديگر سايت‌ها آن است كه محور گزارش‌هاي خود را «تجربه كاربري (UX)» قرار مي‌دهد. افزايش سرعت سايت در تلفن هاي همراه به دو معني است: ۱. سرعت سايت سريع تر شود يا ۲. حس سريع بودن سايت به مخاطب منتقل شود. در هر صورت سرعت لود شدن اطلاعات بايد به گونه‌اي باشد كه مخاطب را منتظر باقي نگذاريد. براي استفاده از Google Lighthouse مي‌توانيد از گوگل كروم استفاده كنيد و اين افزونه را به مرورگر گوگل اضافه كنيد.

20- ابزار Screaming Frog

اين ابزار براي تحليل سئو سايت است و مي توانيد نسخه رايگان آن را دانلود و نصب كنيد؛ اما براي بهره‌گيري بيشتر از امكانات آن، بايد آن را خريداري كنيد. براي استفاده از اين ابزار، آدرس سايت خود را وارد نوار جستجو مي‌كنيد، سپس اطلاعات كامل آناليز براي شما نمايش داده مي‌شود. صفحات حذف شده (ارور ۴۰۴)، صفحاتي كه ريدايركت مي‌شوند، صفحاتي كه محتوايي كمتر از ۳۰۰ كلمه دارند، صفحاتي كه متادسكريپشن ضعيفي دارند و عدم رعايت اصول نوشتن تگ هاي هدينگ، توسط اين ابزار مشخص مي‌شود. در واقع اين ابزار اساسي‌ترين مشكلات فني سايت را در اختيار شما قرار مي‌دهد و شما را به بهبود رتبه سئو سايتتان يك قدم نزديك‌تر مي‌كند.

21- سايت keywordtool.io

اين سايت يكي از بهترين جايگزين‌ها براي Google Keyword Planner و ديگر ابزارهاي تحقيق كلمات كليدي است. استفاده از اين ابزار رايگان است و بدون ايجاد اكانت مي‌توانيد از تحليل‌هاي آن بهره بجوييد. كار ويژه اين سايت، بهتر كردن كلمات كليدي اي است كه شما براي سايتتان انتخاب كرده‌ايد. اگر در انتخاب كلمات كليدي دچار مشكل هستيد و نمي‌دانيد چگونه بهترين نتيجه را از كلمات كليدي بگيريد، اين سايت گزينه مناسبي براي شماست.

22- ابزار SEOChat Schema Generators

يكي از كارهاي مفيد در كنار اصلاح و بهينه كردن توضيحات متا، فعال كردن ريچ اسنيپت (Rich snippet) است كه با درج تعدادي كد در سايت، به شما كمك مي‌كند تا به لينك سايت خود در صفحه نتايج گوگل، اطلاعاتي را بيافزاييد. ابزار Schema Generation براي افرادي است كه دانشي درباره كدنويسي ندارند و مي‌خواهند كدهاي لازم براي ريچ اسنيپت را ايجاد كنند.

سخن پاياني

بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين تبليغات گوگل ادوردز از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۵:۳۱ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی