تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس

 

 

حمل و نقل هوشمند تحول آينده راهها و مسير هاي شهر هاي ما را رقم خواهد زد، تكنولوژي مبتني بر هوش مصنوعي و اينترنت اشيا در آينده نزديك نوع نقل و انتقال كالا و مسافر را دگرگون مي كند. سادگي نقل مكان از نقطه‌ي الف به نقطه‌ي ب، حمل موثر كالاها و خدمات، و همچنين قابليت انعطاف و يكپارچگي انواع مختلف حمل و نقل از مهم‌ترين جنبه‌هاي سيستم تحرك شهري در دنياي هوشمند آينده خواهد بود.

حمل و نقل هوشمند نقشي كليدي در صنعت دنياي امروز داشته است. در اينجا هدف روان ساختن ترافيك و كمك به مردم در جا به جا شدن و رسيدن به مقصد آن‌ها به گونه‌اي هوشمندانه است. به اين منظور است كه اكنون مهره‌هاي صنعت در حال خلق و معرفي فناوري‌ها و راهكارهاي پيشرفته هستند. از جمله‌ي اين راهكارها مي‌توان به سيستم مديريت هوشمند ترافيك، عوارضي‌هايي با جريان آزاد ترافيك، راهكارهاي بر اساس موقعيت‌يابي هوشمند و مثال‌هاي ديگر اشاره كرد.

به طور همزمان، تراكم سنگين ترافيك، زيرساخت‌هاي فرسوده، شهرنشيني سريع و افزايش نيازهاي تجديدپذير نيز به تشديد تقاضا براي راهكارهاي حمل و نقل هوشمند، دامن زده‌اند. يك راه حل براي غلبه بر اين موانع استفاده از تكنولوژي سيستم نظارت ويدئويي هوشمند جهت كنترل پيشرفته‌ي ترافيك است. به اين طريق مي‌توان راه‌ها را براي هر كدام از كاربران امن‌تر و بهينه‌تر ساخت، درحالي كه نشر ذرات آلاينده نيز كاهش بيابد.

تقاطع‌هاي هوشمند

با تكيه بر آناليز ويدئويي هوشمند، دوربين هاي كنترل ترافيك مي‌توانند تراكم ترافيك در تقاطع‌ها را با شمارش تعداد وسايل نقليه‌ي عبوري از يك تقاطع و تشخيص سرعت آن بيابند. در همين حين تعداد وسايل نقليه‌اي كه در همان زمان تجمع كرده‌اند را نيز تشخيص مي‌دهند. با استفاده از اين داده‌هاي جمع‌آوري شده سيستم اطلاع مي‌يابد كه چه زماني رنگ چراغ راهنمايي را به قرمز يا سبز تغيير دهد. بهينه‌سازي هوشمند براي سيگنال‌هاي ترافيكي باعث جريان‌هاي بهينه‌تر ترافيك مي‌شود.

استفاده از اين فناوري مزايااي قابل توجه دارد. به طور مثال امنيت راه‌ها افزايش پيدا مي‌كند، از بازسازي تقاطع‌ها مي‌توان جلوگيري كرد، راننده‌ها را مي‌توان از سرعت مسير خود كه توسط سيگنال‌هاي ترافيكي پيش‌بيني شده است آگاه كرد، وقت صرف شده و استرس ناشي از آن را براي مشتريان به حداقل رساند، از نشر ذرات آلاينده‌ي هوا تا حد امكان جلوگيري كرد و در نهايت ميزان رضايت عمومي را به طور كلي بالا برد.

امنيت راه‌ها

سوانح رانندگي مي‌توانند مصيبت‌بار باشند، نه تنها به دليل افزايش تراكم جاده و جريان ترافيك، بلكه به دلايلي بدتر مانند خسارات جاني و بعضاً مرگ و مير. اين حوادت دلايل مختلفي دارند كه عدم تمكين به قوانين راهنمايي و رانندگي توسط راننده يكي از دلايل نسبتا مهم در آن‌هاست. فناوري ويدئويي مي‌تواند در تشخيص انواع مختلفي از اتفاقات كمك‌كننده باشد. براي مثال پارك كردن در مناطق ممنوعه، عبور كردن از چراغ قرمز، و دور زدن در قسمت دور زدن ممنوع، همگي مي‌توانند توسط فناوري هوشمند دوربين مداربسته تشخيص داده شوند.

با استفاده از فناوري يادگيري عميق (Deep Learning) دوربين ها قادر خواهند بود اين اتفاقات را تشخيص داده و مراجع مربوطه در راهنمايي و رانندگي را سريعاً آگاه سازند تا در صورت لزوم وارد عمل شده و حتي‌الامكان از وقوع حوادث رانندگي پيشگيري كنند. سناريوهايي از قبيل جلوگيري از راننده‌اي كه خطي اضطراري را اشغال كرده است، يا اطلاع‌رساني به راننده‌اي كه در محلي ممنوع خودروي خود را پارك كرده از جمله‌ي اين اقدامات هستند. همچنين سيستم جريمه نيز مي‌تواند جهت تنظيم هر چه بهتر رفتارهاي رانندگي استفاده شود. از جمله فوايد آن نيز بايد به جلوگيري از حادثه، عملكرد بهتر راننده و افزايش ايمني جاده‌ها و خيابان‌ها اشاره كرد.

حمل و نقل هوشمندبيشتر بخوانيد:       نصب دوربين مدار بسته     تي وي تي   دوربين تشخيص چهره

اطلاع‌رساني عمومي

به اشتراك گذاشتن اطلاعات نكته‌اي كليدي جهت آگاه نگاه داشتن رانندگان و مسافران شهري است. ارتباطات هوشمندانه در مورد هشدارها و به روز رساني‌ها به صرفه‌جويي در مصرف زمان، جلوگيري از نااميدي و ساده‌سازي حمل و نقل روزانه كمك خواهد كرد. اين كار را مي‌توان از طريق تابلوهاي اطلاع‌رساني در مورد ترافيك كه به صورت بزرگ و در مكان‌هاي قابل رؤيت مثل نقاط تمركز ترافيك، مراكز حمل و نقل، مراكز خريد و سالن‌هاي شهري نصب شده‌اند انجام داد. همچنين استفاده از نرم‌افزارهاي موبايل نيز مي‌تواند براي اين هدف كارساز باشد.

دوربين هاي ترافيك مي‌توانند داده‌هاي به روزي از جريان ترافيك و سوانح را توليد كرده و آن را به سكويي مركزي جهت بررسي بيشتر ارسال كنند. در آن‌جا از اين داده‌ها و تركيب آن‌ها با داده‌هاي ديگر مانند رادار و GPS نيز اطلاعات مفيدي به دست مي‌آيد. آن‌ها همچنين اطلاعات ترافيكي مانند وضعيت ترافيك، هشدارها و راهكارها را به همراه وضعيت پاركينگ‌ها منتشر مي‌كنند. از مزاياي اين كار مي‌توان به افزايش اطلاع عموم از وضعيت ترافيك، افزايش آسودگي حمل و نقل و به طور كلي راحت‌تر شدن تحرك در شهر و حومه اشاره كرد.

راهكار هايك‌ويژن

كمپاني هايك ويژن كه يكي از بزرگ‌ترين و نام‌آشناترين برندهاي توليد دوربين مدار بسته و تجهيزات امنيتي در جهان و مربوط به كشور چين است، تجارب پيچيده‌اي را در زمينه‌ي مديريت ترافيك در كشور خود و ساير كشورها كسب كرده است. خطوط توليد راهكار‌هايي همه‌منظوره جهت حل مشكلات متعددي چون مديريت ترافيك شهري، مديريت سوانج رانندگي، مديريت بزرگ‌راه‌ها و غيره، ارائه كرده‌‌اند.

همچنين، يادآوري اين نكته ضروري است كه كنترل سيگنال به صورت بهينه بستگي به كيفيت داده‌هاي ترافيكي، الگوريتم‌هاي سيستم و سخت‌افزار استفاده شده دارد. علاوه بر آن، به فضاي تحت تحرك نيز وابستگي نزديك داشته به طوري شرايط جاده و راه‌ها، شرايط سابقه‌ي ترافيك و زيرساخت‌هاي شهري تاثيري عمده بر آن مي‌گذارند. به همين دليل است كه هيچ راهكار يكتايي جهت حل مشكلات عمده‌ي ترافيكي كه در همه‌جاي جهان جوابگو باشد، وجود ندارد. شركت هايك‌ويژن بر اين باور است كه نرم‌افزار‌هاي ترافيكي و رويه‌هاي عملياتي موجود تنها در صورتي مي‌توانند به توسعه‌ي مطلوب برسند كه در تماس و ارتباط نزديك با مسئولين شهري، ارگان‌هاي تامين امنيت عمومي، مشاوران و حتي فضاي آكادميك در دانشگاه‌ها باشند. در اين صورت است كه از اين نرم‌افزارها انتظار رسيدن به بهترين نتيجه‌هاي ممكن مي‌رود.

حالت‌هايي كه درحال حاضر براي داده‌هاي موجود بر اساس اطلاعات ترافيكي وجود دارد، بي انتهاست. به طور خاص، اكنون كه استفاده از هوش مصنوعي (Artificial Intelligence) براي كاربري‌هاي پيشرفته متداول شده است، استفاده از قدرت آن تفاوت‌هاي مهمي را رقم خواهد زد. با اين وجود، بايد توجه داشت كه هدف غايي و نهايي ما هميشه يكسان خواهد ماند: جريان ترافيك روان و امن، حمل و نقل هوشمند و ارتقاي كيفيت زندگي انسان.

بيشتر بخوانيد:   دوربين‌ مداربسته تحت شبكه     بهترين دوربين‌ مدار بسته      دوربين حرارتي        دوربين اچ دي

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۷:۵۳ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی