تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
| ||
|
عمر دامنه چه تأثيري بر رنك گوگل دارد؟ميزان تأثير عمر دامنه در سئو و جايگاه وب سايت در نتايج جستجو، موضوع بحث برانگيزي است كه پاسخ روشن و شفافي به آن نميتوان داد. در واقع به دليل تضاد آراي صاحب نظران در صنعت سئو، نميتوان به وضوح دريافت كه آيا يك دامنه قديمي در كسب رتبه بالاتر در نتايج جستجو موفقتر است يا خير؟ به صراحت ميتوان گفت اظهارات مسئولين گوگل در اين ارتباط، در تضاد با تجربه شخصي كاربران و نظرات اساتيد صنعت سئوست. مت كاتز (Matt Cutts) به عنوان مدير ارشد تيم مبارزه با اسپم كمپاني گوگل در ويدئوكستهاي خود ادعا ميكند كه عمر دامنه در جايگاه لينك سايت در نتايج جستجو تأثير گذار نيست و از ديگر سو، وجود الگوريتمهاي گوگل براي اعتباردهي به لينك هاي قديمي جهان وب، ظاهراً در تضاد با اين ادعاست و صاحب نظران ادعا ميكنند كه دامنههاي قديميتر تحت شرايط خاصي كه در به آن خواهيم پرداخت داراي يك امتياز اضافي نسبت به دامنه هاي تازه به ثبت رسيده نزد الگوريتمهاي گوگل هستند و تجربههاي شخصي كاربران نيز گواه چنين ادعايي در ارتباط با لينكهاي قديمي است. آيا يك وب سايت تازه تأسيس كه دامنه آن به تازگي به ثبت رسيده با وب سايتي با بيش از ۱۰ سال سابقه برابر است؟ از ديگر سو، آيا يك وب سايت قديمي بي محتوي كه مدتهاست به روزرساني نشده برتر از وب سايت تازه تأسيسي است كه محتواي غني و بروزرساني مداوم دارد؟ در چنين شرايط مبهم و موهومي چگونه ميتوان بر صحت و حقانيت يك ادعا دست يافت؟ به اعتقاد نگارنده اين آموزش، تنها راه منطقي براي دستيابي به اين مهم، بررسي دقيقتر اظهارات مسئولين گوگل، نظرات شخصي صاحب نظران و تجربيات اساتيد سئو و مقايسه اين سه با الگوريتمهاي فعال حال حاضر گوگل است تا بيابيم كدام ادعا منطقي است و كدام ادعا صرفاً يك نقطه نظر شخصي بي پايه و اساس است. دو فاكتور مهم بسياري از وبسايت هاي چك كننده سئو، عمر دامنه و مدت زمان باقي مانده تا انقضاي آن است و بر اين اساس رتبههاي مجزايي به وب سايت اختصاص ميدهند. از اين رو در هنگام خريد دامنه، يكي از فاكتورهاي تأثيرگذار بر قيمت دامنه، عمر دامنه و مدت زمان باقي مانده تا انقضاي آن است. دامنههاي قديمي معمولاً گران قيمتتر هستند و نيز رجيسترارها شما را ترغيب به ثبت دامنه به مدت ۵ سال يا ۱۰ سال مينمايند. در اين شرايط اگر موضوع برتري عمر دامنه تنها يك سوء تفاهم از يك تصور اشتباه باشد و قدمت دامنه و تاريخ انقضاي آن هيچ تأثيري در ارتقاي سئوي وب سايت نداشته باشد، بايد انديشيد كه تابحال چند ميليون انسان بابت تصوري اشتباه چه مبالغ گزافي پرداختهاند! تبليغات درون متني/ اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت فروشگاهي و طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. تبليغات درون متني سابقه دامنه چه تاثيري در سئو سايت دارد؟سابقه دامنه شامل اطلاعات متفاوتي در باره دامنه از مشخصات فرد ثبت كننده دامنه تا اطلاعات DNS دامنه است اين اطلاعات عموما قابل ويرايش بوده و اطلاعات ثابتي نيستند. از اين رو در اين مقاله به تنها عامل ثابت در سابقه دامنه يعني سن دامنه خواهيم پرداخت و اهيمت و يا عدم اهميت آن در سئو را بحث خواهيم كرد. سن دامنه از زماني كه جان مولر كارمند سازمان دولتي، فناوري اطلاعات آمريكا، كه به استخدام گوگل در آمده بود و در تويتي در پاسخ به سوال: آيا سن دامنه در رتبه سايت مهم است، گفته بود : نه ! مورد بحث و گفتگوي بسياري قرارگرفت. صحبت هاي مت كاتس كارمند ديگر از گوگل در يوتوب و اظهار نظرش در باره تاثير و عدم تاثير سن دامنه در نتايج جستجو، بحث اهميت سن دامنه يا سن دامنه را داغتر كرد. به عنوان شخصي كه مسئول تحقيق در باره تاثير سن دامنه در رتبه گوگل بود. ميدانستم كه چنين تحقيقي راه رفتن روي لبه تيغ است. براي دريافتن نحوه كاركردن الگوريتم گوگل بايد شواهدي از نتيجه اين الگوريتم ها را باهم مقايسه مي كردم تا نتيجه قابل عرضه باشد. در اين بين صحبتي از جان مولر توجهم را جلب كرد. او گفته بود، گوگل به كاربران به عنوان مرجعي براي اهميت دادن و يا اهميت ندادن به سن دامنه نگاه مي كند. اين صحبت جان مولر براي من بسيار پر معنا بود. از سال 2014 شاهد آن بوديم كه الگوريتم هاي گوگل از عمل بر اساس يك شيوه رباتيك خاص به سمت عمل بر اساس رضايت مندي مخاطب قدم گذاشته اند. الگوريتم هايي كه مالكان سايت مي توانستند به فريبند حذف شده و يا جاي خود را به الگوريتم هاي هوشمندتري دادند كه ضمن بررسي عوامل مختلف در سايت، تاثير اين عوامل بر عملكرد كاربر را هم مي سنجيدند. اگر اين صحبت درست باشد، بزودي شاهد اين خواهيم بود كه تنها سايت هايي در نتايج بالاي گوگل مي مانند كه واقعا مخاطب بالايي دارند. سن دامنهاگر دامنه اي منقضي شود و بعد از مدتي دوباره راه اندازي شده و سايتي روي آن بارگذاري شود. آيا سايت بازگذاري شده بايد از رتبه سايت قبلي برخوردار باشد؟ مسلما پاسخ شما خير است. گوگل هم پاسخش خير است. بنابراين اگر سايت برايتان مهم است مراقب زمان انقضاي تاريخ آن باشيد. اگر دامنه شما منقضي شود. تمام زحماتي كه براي سئو آن كشيده ايد ازبين ميرود. چرا سن دامنه از نظر سئو مهم استيك دامنه را در نظر بگيريد كه چند ماهي از تاسيس آن ميگذرد. اين دامنه بصورت پيشفرض تعداد زيادي مطلب و مخاطب ندارد و به همين دليل براي كلمات كليدي اصلي نمي تواند جايگاه خوبي به خود اختصاص دهد. حالا اگر اين دامنه، مقالات متعدد با كيفيت توليد و مخاطبان واقعي بسياري هم به آن رجوع كنند چطور؟ ديگر دليلي براي عدم دريافت رتبه بالا در گوگل وجود ندارد و اين دامنه هم مانند ساير دامنه ها مورد بررسي قرار گرفته تا جايگاه آن در نتيجه جستجوي گوگل مشخص شود. اين امر دليل اين موضوع است كه، بسياري از سايت هاي تازه تاسيس براحتي از سايت هاي كهنه كار جلو زده اند و رتبه هاي بهتري به خود اختصاص داده اند.
گوگل چه عواملي را براي تعيين رتبه دهي به يك سايت كم سابقه در نظر ميگيردتعداد بك لينك ها : بله اولين عامل در تعيين كيفيت تعداد بكلينك ها است. اين موضوع باعث مشكلات بسياري براي سئو كاران تازه كار و ناشي شد. آنها با مشاهده رتبه گيري سريع سايت با افزايش بكلينك، كليه فعاليت هاي سئو را به افزايش بكلينك خلاصه كرده و براي خود و مشتريانشان مشكلات عديده اي ايجاد كرده اند. كيفيت بك لينك ها: اعتبار سايت هاي بكلينك دهنده از نظر گوگل اهيمت دارد و ميزان اعتبار سايت هاي بكلينك دهنده در رتبه گيري سايت اهميت زيادي دارد. تعداد مخاطب مراجعه كننده به سايت: ميزان مخاطبي كه از گوگل به سيايت شما مراجعه مي كند، از عوامل بسيار مهم در تعيين رتبه يك سايت در گوگل است. ساير عوامل تعيين كننده سئو سايت در اين مبحث نمي گنجند. سه عامل اصلي ذكر شده در تعيين رتبه گيري يك سايت براي كلمات كليدي پربازديد در گوگل اهميت بالايي دارد و تعيين كننده هستند. بنابراين اگر سايت تازه تاسيسي داريد به اين عوامل اهميت دهيد. نظر مت كاتس در باره سن دامنهمت كاتس در باره اهميت سن دامنه مي گويد كه: از نظر گوگل بطور كلي يك دامنه قديمي تر قابل اعتماد تر از يك دامنه جديد است ولي ميزان امتيازي كه گوگل بابت سن يك دامنه در نظر مي گيرد چندان زياد نيست و اين امر دليل آن است كه سايت هاي جوان زيادي سايت هاي با قدمت بيشتر را به عقب زده اند. مت كاتس بيان ميكند كه وزنه سن دامنه، در الگوريتم هاي تعيين كننده، جايگاه سايت ها، در صفحه نتايج جستجوي گوگل، وزنه بسيار سبكي است. مت كاتس در ويدئوي منتشر شده در يوتيوب عوامل موثر براي رتبه گيري بهتر سايت هاي جوان نسبت به سايتهاي با سابقه بيشتر را به صورت زير بيان مي كند.
مت كاتس در بخشي از ويدئوي سه دقيقه اي خود به مواردي در باره سن دامنه اشاره مي كند. اين موارد را به صورت مختصر بررسي خواهيم كرد.
شما ميتوانيد از سن دامنه خود بعنوان عامل برتري استفاده كنيد. اما اين كار يك شرط دارد در تمام مدتي كه دامنه شما فعال بوده است. محتواي ارزشمند توليد كرده و كاربران وفادار خود را افزوده باشيد و با آناليز سايت مشكلات سايت را يافته و رفع نموده و استراتژي هاي درستي اخذ كرده باشيد. در غير اين صورت هر سايت تازه تاسيسي براحتي ميتواند رتبه بهتري از سايت شما در گوگل بدست بياورد. تبليغات ميان متني شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. طراحي سايت حرفه اي ، بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. تبليغات گوگل براي موتورهاي جست و جو و همچنين سئو و بهينه سازي سايت از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. تبليغات ميان متني آيا مقدار دقيق اهميت سن دامنه بر نتايج جستجو مشخص استحقيقت اين است كه با تحقيقات جديد بر روي نحوه رتبه دهي گوگل به سايت ها و ميزان ماندگاري سايت ها در رتبه ها ميتوان بسادگي دريافت كه گوگل از يك الگوريتم شناور استفاده مي كند، كه در آن يك فاكتور كليدي وجود دارد كه مخاطب واقعي است و ساير فاكتور ها حتي فاكتور محتواي با كيفيت در زير رده آن قرار مي گيرند. به اين ترتيب كه شما سايت هايي را مشاهده مي كنيد كه محتواي ارزشمندتري از رقباي خود در رتبه هاي بالاترگوگل دارند. فراموش نكنيد كه يك سايت ساده متن باز قادر به تشخيص ترافيك واقعي از ترافيك منتقل شده از پروكسي ها است. بنابراين تلاش براي فريب دادن گوگل با ورود به سايت با IP هاي مختلف از طريق پروكسي ها تاثير چنداني در سئو سايت شما نخواهد گذاشت. بطور كلي گوگل به سمتي حركت مي كند كه كاربران از كليك كردن، روي گزينه هاي اولي كه گوگل پيشنهاد ميدهد، احساس رضايت داشته باشند. خطاي بزرگ سئو كاران در ايجاد محتوااين بحث از چهارچوب مقاله سن دامنه خارج است ولي با توجه به تاكيد زياد بر ايجاد محتواي با ارزش، بايد بگوييم كه برخي سايت ها را مشاهده مي كنيم كه با كپي كردن صفحه نتايج جستجوي گوگل بدنبال ايجاد محتواي با ارزش هستند. يادتان باشد اين سايت ها با الگورتيم گوگل پاندا طرف خواهند بود، كه اگر اين حقه را كشف كند.اين سايت ها با درد سر بزرگي روبرو خواهند بود. از اين روش براي ايجاد محتوا اكيدا اجتناب كنيد. نتايج موقتي عالي را به قيمت نتايج دائمي بد نخريد. مباحث سئو كلاه سياه بطور كلي جايگاهي در ميان مقالات ما ندارند، ولي اين نكته با توجه به فراگير شدن آن در بين بسياري از سئو كاران چنان حائز اهميت شده است كه ترجيح داديم، آن را به اطلاع شما برسانيم، تا گرافتار مشكلات ناشي از اين روش بهينه سازي سايت نشويد. فراموش نكنيد كه همواره راه درست پر دردسرتر و سخت تر است. اگر راهي زيادي ساده بنظر ميرسد، به آن شك كنيد.
تاثير نام دامنه بر سئو سايت و استفاده از پسوند هاي غير عادي مانند name. info , .cc , .wc. اما ORG. دامنه هايي هستند نشان دهنده دارا بودن محتواي سايت مرتبط با شركت ها يا سازمان هاي شخصي و يا دولتي است . از طريق پسوند نمي توان گفت كه تمامي سايت ها به اين نكته توجه مي كنند و موضوع سايت خود را با پسوند دامنه خود تطبيق ميدهند و در نتيجه امروزه اين مورد زياد به چشم مي خورد كه موضوع سايت با پسوند همخواني ندارد. حال بايد متوجه اين مورد شده باشيد كه به فرض مثال اگر در گوگل دنبال مطلبي براي دانلود باشيد، و مطلب مورد نظر در com. وجود داشته باشد در نتيجه هاي پيدا شده دامنه هايي كه با پسوند Com. و هم در سايتي با پسوند Org. مي باشند و اين مورد تاثير نام دامنه بر سئو سايت را بالا تر خواهد برد .موتور هاي جستجو در تشخيص هويت سايت هايي كه Org. هستند بالاتر از دامنه هاي پسوند سايت ها اهميت خاصي مي دهند .ابتدا نام دامين و سپس پسوند دامين را بررسي مي كنند و در صورتي كه پسوند با نام دامنه و سپس محتواي سايت همخواني داشته باشد ، آن را در طبقه هاي مورد نظر خود ذخيره مي كنند و هميشه از بابت يكپارچه بودن سايت اطمينان دارند و در نتيجه موضوعات موجود در سايت را بررسي مي كنند تا در صورت وجود ان را به كاربران نمايش دهد . تبليغات ميان متني/ درب شيشه اي يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. درب شيشه اي اتوماتيك قائم الكترونيك/ تبليغات ميان متني ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۷:۲۲ ] [ بهمن ]
قيف فروشقيف فروش (Sales Funnel كه آن را با نام قيف بازاريابي هم مي شناسند) در حقيقت همان پروسه ي فروش است كه سازمان ها با استفاده از آن مشتريان بالقوه را به سمت خريد محصول يا خدمات، هدايت و ترغيب مي كنند. يك قيف ساده را تصور كنيد، تمام كساني كه به نوعي با سازمان ما، محصولات و يا خدماتمان از طريق فعاليت هاي بازاريابي آشنا مي شوند، ورودي هاي قيف، و تمام كساني كه در نهايت اقدام به خريد مي كنند، خروجي هاي قيف (مشتريان واقعي) هستند. يعني نسبت خريداران به مشتريان واقعي كمتر از يك و عددي كوچك است. هرچند با پيدا كردن ورودي بيشتر احتمال فروش بيشتر مي شود، اما ميزان فروش علاوه بر فعاليت هاي بازاريابي به مراحل مختلف طراحي شده در قيف فروش نيز بستگي دارد. يكي از اشتباهات معمول استارتاپ ها و كسب و كارهاي آنلاين كوچك، اين است كه فرض مي كنند كاربراني كه به اپ موبايل يا وبسايتشان وارد مي شوند آماده خريد محصول يا خدمات آنها هستند. اما واقعيت اين است كه اغلب اين افراد هنوز آماده “تصميم گيري براي خريد” نيستند و فاصله زيادي با آن دارند. براي از بين بردن اين فاصله و رشد كسب و كارمان نياز داريم با مفاهيم قيف فروش، مراحل و طراحي آن آشنا باشيم و تلاش كنيم تا نيازها و علايق كاربرانمان را در هر مرحله اي كه از پروسه فروش هستند بهتر بشناسيم و آنها را به سمت خريد و تبديل شدن به مشتري حركت دهيم. مفهوم Sales Funnel به ويژه در فروش B2B كارايي و اهميت بالايي دارد، چرا كه در اين شكل از فروش، prospect ها (مشتريان بالقوه) بيشتر به حركت آهسته و اخذ تصميمات حساب شده علاقمند هستند. بگذاريد از يك زاويه ديگر به اين مبحث وارد شويم. حتماً مي دانيد كه در گوگل آناليتيكس مبحثي به نام قيف تبديل يا conversion funnel وجود دارد. در آن مبحث ما به اهميت ردگيري كليه فعاليتهاي كاربران كه منجر به تبديل كاربر به خريدار يا كاربر فعال ميشد ميپرداختيم. در اين مقاله قصد داريم با محدود كردن اين بحث به خريد از سايت، اهميت ردگيري رفتار خريداران از سايت در افزايش فروش، كاهش نرخ پرش (كاربراني كه بدون هيچ تعاملي با سايت آن را ترك ميكنند)، كاهش سبدهاي خريد رها شده، بپردازيم. مشتريان بسياري از ما پرسيدهاند كه چه تكنيكي وجود دارد كه بتوانيم فروش بيشتري از سايت خود داشته باشيم. متاسفانه يك تكنيك واحد براي همه تجارتها براي افزايش مشتري وجود ندارد. و تبديل كاربري كه هيچ شناختي از تجارت شما ندارد به يك مشتري و خريدار كار آساني نيست! اگر شما ميليون ها تومان براي افزايش ترافيك با كيفيت به سايت خود هزينه كنيد. بازهم هيچ تضميني وجود ندارد كه اين حجم از ترافيك در همان بازديد اول از سايت شما خريدي انجام دهند. به جاي آنكه به فكر يك تكنيك بازاريابي واحد براي افزايش مشتريانتان باشيد. ميتوانيد از مجموعه فعاليتهاي بازاريابي و تلاشهايي كه منجر به افزايش فروش ميشوند، براي ايجاد يك چشم انداز فروش موفق استفاده نماييد. قيف فروش دقيقاً همين كار را براي شما انجام خواهد داد. قيف فروش چيست؟به عبارت ساده، يك قيف فروش نشان دهنده مسير ايدآلي است كه شما انتظار داريد كاربران سايت، براي تبديل شدن به خريدار، آن را به پيمايند. در حالي كه شما ممكن است فعاليتهاي بازاريابي را براي هزاران كاربر انجام دهيد. تنها تعداد كمي از اين كاربران ممكن است اطلاعات تماس شان را به شما به دهند و به كاربران فعال سايت تبديل شوند و از اين تعداد نيز تنها عده كمي به مشتري تبديل ميشوند.
قطعاً با اين توضيحات حدس زدهايد كه چرا به اين فرايند قيف فروش ميگوييم. ما در يك سايت فروشگاهي افراد زيادي را به عنوان بازديد كننده خواهيم داشت از اين افراد عده كمي به مرحله بعد يعني ارتباط با سايت وارد ميشوند و در آخر تنها تعداد معدودي از اين افراد از سايت ما خريد خواهند كرد، بنابراين در قيف فروش هر چه از بالا به پايين حركت ميكنيم از تعداد كاربران كاسته خواهد شد. يك قيف فروش را ميتوان به اين اجزا تقسيم كرد: جذب: بازاريابي و تبليغات كه بازديد كننده را به وب سايت شما هدايت ميكنند. تبديل: پيشنهادي كه باعث ميشود كاربر به خواهد اطلاعات تماسش را با ما به اشتراك بگذارد. خريد كردن: تلاش هايي كه باعث ميشود كاربران به خريدار تبديل شوند. لذت: ارائه خدمات با كيفيت كه باعث ميشود مشتريان از كيفيت محصولات ما راضي باشند و دوباره از فروشگاه ما خريد كنند. يك سناريوي ايده آل براي قيف فروشبراي نمايش مراحل پردازش يك سناريوي ايده آل مي خواهيم فرض كنيم كه يك سايت مي خواهد سرويس آموزش مسترينگ موسيقي را ارائه دهد. مرحله جذب مخاطبفرض كنيد كه سايت مد نظر از طريق سئو سايت خود را با عبارت مرتبط با استوديوي موسيقي بهينه سازي كرده است و در صورتي كه شما عبارات مرتبط را جستجو كنيد اين سايت را در صفحه اول گوگل مشاهده ميكنيد.
بليغات درون متني/ اگر تمايل داريد خدمات درب شيشه اي ، راهبند ، دوربين مدار بسته و كركره برقي را به بهترين قيمت و با كيفيت ترين خدمان نصب را در تهران و كل ايران داشته باشيد با شركت قائم درب تماس بگيريد. تبليغات درون متني مرحله تبديلدر اين مرحله شما بايد كاربر سايت را به مخاطب فعال تبديل كنيد. اينكار مي تواند با امكان ثبت نام در سايت انجام شود. در مثال ما سايت با قرار دادن يك دكمه ثبت نام و يك Call to Action كاربر را تشويق ميكند كه با ثبت نام در سايت به صورت رايگان از امكانات بيشتري برخوردار شود. شما مي توانيد اطلاعاتي مانند شماره تماس و يا Id تلگرام مشتري را از اين طريق به دست بياوريد.
مرحله خريد كردنبراي اينكه كاربر به اين مرحله برسد مي توان مسيرهاي مختلفي را طراحي كرد. ارائه محصولات پر فروش در صفحه اصلي سايت و امكان خريد كلا از همان صفحه، ارائه صفحه جزئيات محصولات براي كاربراني كه براي خريد نيازمند جزئيات بيشتر هستند، ايجاد يك دكمه بزرگ خريد در صفحه نمايش محصول براي ترغيب كاربر به خريد محصول، مي توانند به هدايت كاربر و تبديل او به خريدار كمك كنند.
لذت از خريدلذت از خريد را مي توان با چند روش افزايش داد. ارائه كالا و خدمات رايگان مانند حمل و نقل رايگان محصولاتي مانند مبلمان و فرش، يا كالايي مانند كيف كوچك براي موبايلهاي گران قيمت، در مثال ما اين لذت از خريد مي تواند با قرار دادن تعدادي آموزش رايگان براي دانلود ايجاد شود. ارائه خدمات پس از فروش حرفهاي و كيفيت بالاي محصولات يكي از بهترين راهكارهاي افزايش لذت از خريد است. يكي از نكاتي كه برخي صاحبان سايت فراموش مي كنند تاثير تعامل با كاربر در افزايش لذت خريد است. يك سايت حرفهاي درست مانند يك فروشنده با كاربر تعامل ميكند. اين امر خود به افزايش لذت خريد از سايت ميانجامد. براي سنجش ميزان لذت از خريد مي توان با بازاريابي مجدد تعداد مخاطباني را كه ميتوانيم به سايت بازگردانيم را ملاك موفقيت خود قرار دهيم. در اين مثال سايت با تركيب قابليتهاي سئو و برند سازي مخاطبان خود را به مشتري تبديل ميكند. قرار دادن ايميل و تلگرام براي دريافت راهنماييهاي رايگان در اين مسير كمك زيادي به اين سايت خواهد كرد. اما اين سايت قطعا در اين جا متوقف نميشود. آنها سرويس با كيفيتي ارائه مي دهد كه علاقه مندان به محصولات سايت را تشويق مي كند كه آنها را در شبكههاي اجتماعي دنبال كند و يا براي آنها در شبكه اجتماعي خود تبليغ نمايد. به اين ترتيب چرخه توسعه فروش سايت به حيات خود ادامه خواهد داد. شما نيز براي طراحي يك قيف فروش نيازمند كانالهاي متنوع بازاريابي هستيد. سئو سايت شما بايد قدرتمند باشد. در كلمات كليدي رقابتي بايد در صفحه اول گوگل باشيد. از تبليغات كليكي گوگل استفاده كنيد. استفاده از كمپينهاي شبكههاي اجتماعي و بازاريابي مجدد و تلاش براي افزايش فروش از طريق مشتريان قبلي را بيشتر كنيد.
نكاتي براي بهبود قيف فروش در سايت شما
مزايا و اهميت قيف فروش در كسبوكارهاهمانطور كه متوجه شديد قيف فروش از آشنايي يك مشتري شروع شده و تا تبديل شدن به يك خريدار ادامه مي يابد و حتي بعد از خريد نيز تمام نشده و تا زماني كه فرد با آن كسب و كار در ارتباط است ادامه دارد. - شناسايي مشتري واقعيبه كمك اين شيوه بازاريابي ميتوانيد مشتريهاي واقعي خود را از بين افرادي كه تنها از روي كنجكاوري يا نياز، آگهي شما را خوانده يا وارد وب سايت تان شده اند و ... جدا كنيد. - پيشبيني بازارقيف فروش اين امكان را به شما ميدهد تا در هر مرحله بتوانيد مشتري هاي بلقوه و مشتريهاي واقعي را اندازه گيري كنيد و همواره بر ميزان فروش نظارت داشته باشيد و از همه مهمتر بتوانيد پيش بيني از بازار آينده داشته باشيد. ميتوانيد ميزان فروشتان در هر دوره را اندازه بگيرد و تخميني از آينده داشته باشيد. - شناسايي موانعبا نگاهي با ميزان سرنخها، مشتريهاي بلقوه و مشتريهاي واقعي در هر دوره ميتوانيد موانع موجود در مسير بازاريابي و فروش را شناسايي كنيد و با برداشتن موانع فروشتان را بيشتر كنيد. - بازاريابي موثربا استفاده از قيف فروش ميتوانيد بفهميد كه مشتريهاي شما از كدام محله، شهر يا كشور هستند و از كدام مناطق مشتري نداريد. بنابراين مي توانيد استراتژي بهتري براي تبليغات و آگاه سازي مشتري به كار ببريد و تعداد مشتريهاي واقعي را به بيشترين ميزان برسانيد. - شناسايي ذائقه مشترياگر دقت كرده باشيد بيشتر مردم تقريبا مثل هم فكر و رفتار ميكنند براي همين است كه هر بار يك چيز مد ميشود! قيف فروش كمك ميكند تا با بررسي رفتار مشتريهايي كه به كسب و كارتان جذب شدهاند و فهميدن اينكه از چه چيزي خوششان آمده، متوجه سليقه جامعه هدف شويد و بر اساس آن آگهيهاي بعدي تان را تنظيم كنيد تا افراد بيشتري جذب شوند.
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : themzha.com] |