تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس

 

دامنه، دامين يا دومين در فارسي به معني قلمرو يا گستره مي باشد كه محور اصلي وب سايت ها و كليه فعاليتهاي Online و تجارتهاي الكترونيكي است. نام دامنه (Domain) نشان دهنده محتوا و خلاصه مطالب و عناويني است كه كاربر اينترنتي انتظار دارد با آن روبرو شود. به عبارتي ديگر نام دامنه (Domain) گوياي هدف سازنده وب سايت است و از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. از اين رو انتخاب نام دامنه بسيار حياتي و تاثيرگذار است .

 

دامنه، دامين يا دومين در فارسي به معني قلمرو يا گستره مي باشد كه محور اصلي وب سايت ها و كليه فعاليتهاي Online و تجارتهاي الكترونيكي است. نام دامنه (Domain) نشان دهنده محتوا و خلاصه مطالب و عناويني است كه كاربر اينترنتي انتظار دارد با آن روبرو شود. به عبارتي ديگر نام دامنه (Domain) گوياي هدف سازنده وب سايت است و از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. از اين رو انتخاب نام دامنه بسيار حياتي و تاثيرگذار است . Domain يا دامنه كه به صورت دامين يا دومين نيز عنوان مي شود، نامي است كه هميشه با يك پسوند همراه بوده است و با نقطه از آن جدا مي شود . (مانند .com, .ir, .net, .org و ...) ، تمام مشخصات ثبت شده دامنه از قبيل آدرس ، شماره تماس و ايميل در پايگاه داده هاي مركزي وجود دارد . اين پايگاه داده ها به عنوان پايگاه داده هاي (WHOIS ) شناخته شده است. ( ICANN ) به تمام مراكز ثبت دامنه پيشنهاد مي كند كه اطلاعات صحيحي براي جستجوي (WHOIS) داشته باشند. داشتن اطلاعات صحيح و معتبر در مرجع (WHOIS)از اهميت بالايي برخوردار است و براي انتقال دامنه ، اطلاع از زمان پاياني دامنه و چگونگي تماس با مالك دامنه مورد استفاده قرار مي گيرد .

در زير به 10 ويژگي مهم سئو در دامنه اشاره مي كنيم .

1 . عمر دامنه

2 . وجود كلمه كليدي در دامنه

3 . وجود كلمه كليدي در ابتداي دامنه

4 . طول دامنه

5 . و جود كلمه كليدي در زير دامنه

6 . دامنه دقيقا كلمه كليدي باشد

7 . تاريخچه تغييرات دامنه

8 . اطلاعات whois خصوصي يا عمومي

9 . پنالتي بودن مالك دامنه

10 . محلي بودن پسوند دامنه (دامنه هايي با پسوند دو حرفي)

پنالتي گوگل، يك موضوعي پر حاشيه ، پر سوال و سرشار از تنافضات و سوال در بحث طراحي سئو هست . خيلي خلاصه و ساده ، Penalize به معني رايجش ، يعني جريمه شدن سايت در گوگل . اما پنالتي لزوما به خاطر جريمه يا تخلف نيست و من اينجا با شما در اين پست ، قرار داد ميكنم كه ، هر گونه ، افت وب سايت رو با هر دليلي كه باشه ، با كلمه “پنالتي” ، ياد مي كنم .

3 مورد در پنالتي گوگل و در افت و رشد سايت ها

۱- تغيير الگوريتم موتور جستجو به خصوص گوگل كه مكررا تغيير ميكنه و به روز ميشه.

۲-رقابت.طبيعتا، وقتي سايتي به صدرصد نتايج بياد، جاي يك سايت ديگه گرفته شده و وقتي در وسعت و فشار زيادي، اين رقابت وجود داشته باشه،افت و رشد ها هم، زياد هستند.

۳-تفاوت الگوريتم گوگل در صفحات عقب تر (دو به بعد، پنج به بعد و …) – اگر از صفحه ۲۰ به صفحه ۴۰ ميريد و بعدش بر مي گرديد به صفحه ۱۰ و بعد به صفحه ۵۰ ميريد و سپس تو صفحات ۱۵ و ۱۶، اصلا اسمش رو پنالتي نذاريد.در اين مرحله سايت شما هنوز جايگاه تثبيت شده اي در نتايج (SERP) نداره و نميشه به خاطر اين افت و خيز ها توي اين صفحات دربارش قضاوت كرد.

در ادامه موارد مهم طراحي سئو

بارها دررابطه با تاثير محتوا بر روي سئو سايت حرف زديم ولي آنقدر مهم مي باشد بايد بازهم تاكيد كنم كه محتوا در طراحي سايت سئو بسيار مهم مي باشد . هر روز سايت خود را بر اساس موضوع آن بروز كنيد و مطالب جديد وارد سايت نماييد . الگوريتم هاي گوگل در سال ۲۰۱۵ بر اين اساس بروز رساني خواهند شد كه وب سايت بايد محتواي خوب و كافي و در ضمن مناسب با موضوع سايت داشته باشد . بيشترموتورهاي جستجو به خصوص گوگل به كاربر پسند بودن طراحي سايت سئو اهميت مي دهد پس توصيه ما در اينجا مي تواند اين باشد طراحي سايت بر اساس اصول سئو را رعايت كنيد و هم چنين بر پايه ي دانش روز دنيا پياده سازي نماييد . توجه داشته باشيد در طراحي سايت شيوه اي را به كارببريد تا توسط بيشتر مرورگرها ي معروف پشتيباني شود . به خصوص توجه داشته باشيد بهتراست از طراحي سايت ريسپانسيو نيز بهره مند شويد .
يكي ديگر از نكات مهم در رابطه با سئوي سايت در آينده مي تواند سرعت سايت باشد كه هميشه يكي از المان هاي رنكينگ وب سايت به شمارمي رفته است پس سرعت لود شدن وب سايت را بر روي كامپيوتر و هم چنين بر روي موبايل (اگر از طراحي سايت ريسپانسيو استفاده كرده باشيد) تست كنيد . براي تست سرعت وب سايت مي توانيد از نرم افزار Page Speed گوگل استفاده كنيد .

يكي ديگر از نكات جالب و البته مي تواند هميشگي براي سئو سايت باشد فعاليت در سايت هاي اجتماعي باشد . به دليل بالا بودن كاربر در اين نوع از وب سايت ها مي تواند در سئوي سايت بسيار تاثير گذار باشد براي اين كار بهتر است وب سايت هاي اجتماعي را كه در ارتباط با كسب و كار شما است را انتخاب و در آنجا شروع به فعاليت كنيد . گوگل سايتي را دوست دارد كه به كاربرانش بسيار اهميت مي دهد و تمام اطلاعاتي را كه در سايت وجود دارد براي كاربر مفيد مي خواند پس در راه رساندن اطلاعات مفيد به كاربران سايت خود بيشتر بكوشيد بهتر است سايتي را طراحي نماييد تا كاربر وقت بيشتري را در وب سايت بگذراند و وب سايت شما را به عنوان يك منبع اطلاعاتي بداند و براي بارهاي متوالي وارد وب سايت شود . ياد آور مي شويم كه بايد وب سايت خود را با سبك هاي جديد و كاربر پسند طراحي نماييد امروزه آمار نشان داده است وب سايت هاي دو بعدي براي كاربران خوشايند است و آنها از اين نوع از وب سايت ها راضي مي باشند . توجه داشته باشيد تمام كارهاي خود را براي سئوي سايت با نظارت متخصص سئو انجام دهيد از بك لينك در درون مطالب گرفته تا بك لينكهاي ديگر و هم چنين توليد محتوا بر اساس اصول سئو و….يكي ديگر از مباحث مهم در رابطه با سئو اين است كه در طراحي سايت بايد سئوي محلي وب سايت را نيز در نظر بگيريد .

نتيجه گيري

براي اينكه بتوانيد سايت خوبي در آينده داشته باشيد بهتر است ابتدا طراحي سايت سئو را رعايت كنيد و هم چنين در انجام كار سئو سايت از يك متخصص كمك بگيريد ، اين نكته حائز اهميت است اگر سئو را به درستي انجام ندهيد گوگل نه تنها رتبه ي منفي براي سايت خواهد داد احتمال پنالت كردن وب سايت را نيز دارد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۹:۴۲ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی