تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس

خريد بك لينك و جريمه شدن سايت شما توسط گوگل

 
 

آنچه همه متخصصان سئو روي آن اتفاق نظر دارند اين است كه خريد بك لينك شمشيري دو لبه است؛ از يك‌سو ممكن است باعث جريمه شدن سايت شما توسط گوگل شود و از سوي ديگر مي‌توانيد از آن براي افزايش رتبه سايت خود استفاده كنيد. همان طور كه وب‌سايت‌هايي با رتبه خوب تعداد نسبتاً زيادي بك لينك دارند، وب‌سايت‌هاي با جايگاه و رتبه بسيار پايين نيز از تعداد بك لينك‌هاي زيادي برخوردارند؛ پس نمي‌توان رتبه خوب وب‌سايت‌هاي معتبر را صرفاً به تعداد بك لينك‌هايشان ارتباط داد. اين مسئله نياز به تحليل و بررسي بيشتري دارد.

خريد بك لينك

ديدگاه گوگل نسبت به خريد بك لينك

از نظر گوگل، خريد بك لينك يك تكنيك كلاه سياه براي سئو به شمار مي‌رود؛ يعني راهي براي تقلب يا گمراه كردن گوگل و ساير موتورهاي جستجو به‌گونه‌اي كه وب‌سايت شما بالاتر از آنچه شايسته آن است رتبه بندي شود. همان طور كه مي‌دانيد بهينه سازي سايت‌ها براي گوگل به دو دسته سئو داخلي و خارجي تقسيم مي‌شود و بك لينك سازي در دسته سئو خارجي يا off-page SEO قرار مي‌گيرد. پس تا اينجا فهميديم كه در واقع بك لينك سازي يك تكنيك سئو است؛ اما روش‌هاي متفاوتي براي اجراي اين تكنيك وجود دارد كه يكي از آن‌ها خريد بك لينك است. بهتر است بدانيد اگر بك لينك مستقيم خريداري مي‌كنيد، سئو برون صفحه (off-page SEO) را به صورت صحيح انجام نمي‌دهيد؛ اما اگر به يك وب‌سايت معتبر پولي پرداخت كنيد با اين هدف كه تبليغ برند شما را بكند و همراه با آن يك بك لينك هم به سايتتان بدهد –مانند آنچه در رپورتاژ آگهي اتفاق مي‌افتد- موضوع كمي متفاوت است.

در واقع گوگل در هنگام مواجهه با بك لينك يك سايت سه تصميم ممكن است اتخاذ كند:

  • رتبه شما را ارتقا ببخشد.
  • هيچ اقدامي انجام ندهد.
  • شما را به خاطر بك لينك جريمه كند.

وقتي اقدام به ساخت بك لينك كرديد و گوگل تصميم بگيرد تا رتبه سايت شما را بهبود ببخشد، حدود 10 هفته طول مي‌كشد تا يك پله رتبه شما ارتقا پيدا كند. خريد بك لينك‌هاي با كيفيت نيز طرفداران نسبتاً زيادي در بين مديران وب‌سايت‌ها دارد؛ اما با اين حال بك لينك‌هايي كه از اين روش به دست مي‌آيند از نظر اكثر موتورهاي جستجو نمي‌توانند از كيفيت بالايي برخوردار باشند. گوگل مخالف ساخت مصنوعي انواع لينك‌هاي خارجي است، بلكه بارها و بارها تأكيد بر اين داشته كه لينك‌هاي خارجي كه به سايت شما وارد مي‌شوند بايد به صورت طبيعي، توسط طرفداران شما و به اين دليل كه آن‌ها سايت شما را شايسته معرفي به كاربرانشان دانسته‌اند به وجود بيايند؛ بنابراين شايد بتوان گفت استفاده از شبكه‌هاي وبلاگ خصوصي كمي مطمئن‌تر به نظر برسد.

چرا خريد بك لينك اشتباه است؟

اگر به كسب و كار آنلاين خود نگاه بلند مدت داريد و مي‌خواهيد براي مدت طولاني در جايگاه‌هاي خوب صفحات جستجو قرار بگيريد بهتر است خريد بك لينك را فراموش كنيد. چرا؟
هر لينكي كه به سايت شما وارد مي‌شود مثل يك رأي مثبت به سايتتان است. وقتي تعداد اين رأي‌ها زياد شود، از نظر گوگل شما در انتخابات توانسته‌ايد با اكثريت آراء پيروز شويد و به جايگاه نمايندگان سايت‌هاي برتر دست يابيد. حالا اگر در اين ميان گوگل متوجه شود شما اين جايگاه را با خريد رأي به دست آورده‌ايد چه خواهد شد؟ آن جايگاه را از شما مي‌گيرد يا به عبارت ديگر رتبه سايتتان به طور جدي افت خواهد كرد.

جالب است بدانيد از نظر گوگل همه بك لينك‌ها با هم برابر نيستند؛ برخي لينك‌ها ارزش بيشتري نسبت به برخي ديگر دارند و اين بستگي چند موضوع دارد:

  • اعتبار سايتي كه لينك در آن قرار گرفته بايد يك سايت معتبر با DA مناسب باشد.
  • كلماتي كه در اطراف لينك به كار رفته‌اند بايد حتماً مرتبط با لينك باشند تا گوگل متوجه شود صفحه‌اي كه به آن لينك داده شده در رابطه با چه موضوعي است.

براي مثال بسياري از افراد وقتي به سايت آمازون لينك مي‌دهند بدون شك در اطراف لينك از كلمه «كتاب» نيز استفاده مي‌كنند. اين باعث مي‌شود تا گوگل به ارتباط معنايي بين سايت آمازون و كتاب پي ببرد و بتواند آن صفحات آمازون را به خوبي در دسته‌هاي مرتبط رتبه بندي كند. اما از آنجايي كه لينك‌هاي كمي با انكرتكست «اتومبيل» به آمازون داده مي‌شود بنابراين سايت آمازون براي كلمه اتومبيل جايگاه چندان مناسبي در گوگل ندارد.
گوگل ممكن است براي برخي بك لينك‌ها ارزشي قائل نشود و به آن‌ها بها ندهد؛ مثل لينك‌هايي كه از منابع غير قابل اعتماد به سايت شما داده شده‌اند.
بدتر از آن گوگل ممكن است تصميم بگيرد كه بك لينك بايد براي جريمه يك سايت استفاده شود اگر به اين باور برسد كه سايت شما بك لينك را خريداري كرده و درصدد دور زدن انتخابات بوده است تا در واقع بتواند سريع‌تر از آنچه شايسته آن بوده در جايگاه‌هاي بهتر ظاهر شود، همين اين كار را خواهد كرد. (البته توجه داشته باشيد كه انتخابات يك تمثيل است)

خريد بك لينك و جريمه شدن سايت

خريد بك لينك چگونه موجب جريمه شدن سايت شما مي‌شود؟

جريمه‌هاي ناشي از خريد بك لينك به دو صورت اتفاق مي‌افتد:

1- مجازات دستي يا اقدامات اسپم (Manual Penalties)

در حالي كه بسياري از جريمه‌هاي گوگل به صورت خودكار تحميل مي‌شوند، جريمه‌هايي نيز وجود دارد كه توسط بازديدكنندگان انساني براي شما وضع مي‌شوند؛ يعني يكي از كاربران متوجه خريد بك لينك توسط شما مي‌شود و اين اقدام شما را به گوگل گزارش مي‌كند.
وقتي مجازات دستي شامل حال شما شود، يك پيغام در پنل گوگل سرچ كنسول براي شما فرستاده مي‌شود. همچنين يك ايميل نيز در اين رابطه دريافت خواهيد كرد.

2- جريمه‌ هاي الگوريتمي

مجازات الگوريتمي هنگامي اتفاق مي‌افتند كه گوگل به‌روزرساني‌هاي الگوريتم را حذف مي‌كند (مانند به‌روزرساني پنگوئن كه مرتبط با كيفيت بك لينك‌ها و مبارزه با خريد بك لينك است). اين فرآيند در همه اوقات اتفاق مي‌افتد. از آنجايي كه الگوريتم‌هاي گوگل هميشه در حال اجرا هستند، سايت‌هايي كه ناقض دستورالعمل‌هاي گوگل هستند مجازات مي‌شوند. شناسايي مجازات الگوريتمي مشكل‌اند؛ زيرا برخلاف مجازات دستي، هيچ هشداري درباره آن براي شما ارسال نمي‌شود. تنها راه شناخت آن افت ناگهاني رتبه سايت يا افت ناگهاني در ترافيك سايت است؛ كه البته آن نيز مي‌تواند ناشي از هر الگوريتمي –غير از آنچه به خريد بك لينك مربوط مي‌شود- باشد.

گوگل چگونه خريد بك لينك توسط شما را تشخيص مي‌دهد؟

برخي از ادمين هاي وب‌سايت‌ها و متخصصان بي‌تجربه سئو با خوش‌بيني به اين قضيه مي‌نگرند كه گوگل اصلاً چگونه قرار است بفهمد كه بك لينك خريداري كرده‌اند. آن‌ها گمان مي‌كنند از گوگل هم باهوش‌تر هستند. آنچه را كه آن‌ها دست‌كم مي‌گيرند اين واقعيت است كه ميزان توانايي گوگل در تهيه و تفسير داده‌ها بسيار فراتر از درك ما است. اگر فكر مي‌كنيد استفاده از يك IP اين نام مجاز نمي باشد اختصاصي مانند Pureاين نام مجاز نمي باشد مي‌تواند در پنهان كردن ردپاها به شما كمك كند، قابل‌بحث است. گوگل راه‌حل‌هاي متنوعي براي تشخيص اين امر در نظر گرفته است.

1- شناسايي سايت‌هاي فروش بك لينك

اول از همه اينكه يك تيم متخصص را مأمور كرده تا دنياي مجازي را زير و رو كرده و سايت‌هايي كه اقدام به فروش بك لينك مي‌كنند را شناسايي كند. سايت‌هايي كه لينكشان در اين وب‌سايت‌هاي شناخته شده به فروش بك لينك ديده مي‌شود طبعاً توسط گوگل جريمه مي‌شوند. خوشبختانه گوگل براي اين قبيل سايت‌ها در بخش Manual Actions گوگل سرچ كنسول پيامي با عنوان unnatural links ارسال مي‌كند و به اين وسيله مديران سايت‌ها از علت جريمه شدنشان مطلع مي‌شوند.

2- افزايش ناگهاني تعداد بك لينك‌ ها

همچنين وقتي بك لينك خريداري مي‌كنيد به طور ناگهاني تعداد بك لينك‌هاي سايتتان افزايش پيدا كرده و گوگل با استفاده از ابزار خود متوجه آن مي‌شود.

3- كيفيت بك لينك‌ ها

معمولاً سايت‌هايي كه اقدام به فروش بك لينك مي‌كنند، به نوعي مزرعه لينك هستند؛ يعني پر از لينك سايت‌هاي مختلف با موضوعات متنوعي كه اصلاً هيچ شباهتي به يكديگر ندارند. اين در حالي است كه ارتباط موضوعي سايتي كه از آن بك لينك مي‌گيريد يكي از معيارهاي كيفيت بك لينك محسوب مي‌شود. هم‌چنين اين نوع سايت‌ها بك لينك‌ها را نه در بدنه سايت بلكه در مكان‌هاي بي‌ارزشي چون فوتر يا در حاشيه سايت با فونت‌هاي ريز و شلوغ قرار مي‌دهند كه صد البته از كيفيت لينك‌ها كاسته و آن‌ها را مشكوك مي‌كند.

اشتباهات رايج در خريد بك لينك

حتماً سايت‌هاي زيادي را مشاهده كرده‌ايد كه خدمات فروش بك لينك به شما ارائه مي‌دهند. بسيار بايد مراقب اين افراد سودجو بود؛ چرا كه خريد بك لينك اگر حرفه‌اي و اصولي نباشد حتي ممكن است به نابودي وب‌سايتتان منجر شود. يكي از انواع سئو، سئوي منفي است كه رقباي شما ممكن است براي تخريب جايگاه شما در گوگل آن را انجام دهند. بنابراين اگر مراقب نباشيد ممكن است خودتان اقدام به سئوي منفي براي سايت خود كنيد و يك شبه همه چيز به هم بريزد. موارد زير از جمله جملاتي هستند كه هنگام مواجهه با آن‌ها بايد ترسيد:

1- خريد بك لينك ارزان

بسياري از افراد در فضاي مجازي پيشنهاد بك لينك مجاني به شما مي‌دهند. وقتي با چنين تبليغي مواجه مي‌شويد يعني آن سايت با پيشنهاد بك لينك ارزان احتمالاً عده زيادي از صاحبان كسب و كارها را به سمت خود كشيده و به زودي بك لينك‌هاي زيادي روي سايت خود براي انواع وب‌سايت‌ها منتشر مي‌كند كه براي سئوي سايتتان قطعاً خطرناك است.

2- خريد بك لينك انبوه

گوگل تعداد بك لينك‌هاي سايت شما را تحت نظر دارد. هنگامي كه ببيند حجم زيادي از لينك‌ها به سمت سايت شما سرازير شده است، جريمه‌هايي را براي سايتتان در نظر مي‌گيرد. در اين راستا مطمئناً گوگل از الگوريتم پانداي خود استفاده كرده و غيرطبيعي بودن لينك سازي شما را شناسايي مي‌كند.

3- بك لينك رايگان

در اين روش يك سري ابزارهاي آنلاين صرفاً آدرس شما را در دايركتوري‌هاي تست آنلاين وارد مي‌كنند.

اين نوع بك لينك از دو طريق به سئوي سايت شما ضربه مي‌زند:

  • اول اينكه لينك‌هاي زيادي در بازه زماني محدود مي‌سازيد كه همان طور كه قبلاً اشاره كرديم اثراتي مخرب بر وب‌سايت شما دارد.
  • دوم اينكه از صفحات كم ارزش مقدار زيادي بك لينك گرفته‌ايد.

4- خريد بك لينك خارجي

در اين نمونه از تبليغات، عبارت «خريد بك لينك خارجي معتبر» استفاده مي‌شود تا شما فكر كنيد كه بك لينك‌هاي خريداري شده كاملاً براي سايتتان مفيدند. اين در حالي است كه از نظر گوگل تنها عواملي كه به بك لينك ارزش مي‌بخشند موضوع صفحه و سايتي كه به سايت شما لينك داده است و اعتبار دامنه آن است.

چگونه بك لينك بخريم كه توسط گوگل جريمه نشويم؟ 

بك لينك‌هايي كه از وب‌سايت‌هاي معتبر به سمت سايت شما لينك مي‌دهند و همچنين كلمات و عبارات مرتبطي در داخل آن لينك يا اطراف و حوالي آن با موضوع سايت شما داشته باشند بدون شك نه‌تنها توسط گوگل جريمه نمي‌شوند بلكه موجب بهبود رتبه سايت در گوگل خواهند شد. بك لينك‌هايي كه متخصصان سئو آن‌ها را با كيفيت توصيف كرده و گوگل آن‌ها را رأي به اعتبار وب‌سايت شما به حساب مي‌آورد. اين نوع بك لينك‌ها در قالب رپورتاژ آگهي در سايت‌هاي معتبر منتشر مي‌شوند.

پا نوشت

طراحي سايت پزشكي ، طراحي سايت بيمه ، طراحي سايت گردشگري ، طراحي سايت آموزشي ، طراحي سايت هتل ، طراحي سايت املاك ، طراحي سايت پوشاك ،  طراحي سايت خودرو

پا نوشت:

بررسي مفهوم سئو تكنيكال : براي فهم دقيق تر اين موضوع  پيشنهاد مي كنم مقاله سئو تكنيكال چيست را مطالعه كنيد

طراحي سايت تركيه ، طراحي سايت گرگان ، طراحي سايت همدان ، طراحي سايت تبريز ، طراحي سايت اراك ، طراحي سايت اروميه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۰:۰۹ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی