تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس

 

 

مكان‌هاي برگزاري رويدادهاي بزرگ منابع مالي گسترده‌اي را جهت تامين امنيت فيزيكي سرمايه گذاري مي‌كنند. بخش اعظمي از اين سرمايه‌گذاري صرف نصب سيستم‌هاي نظارت ويدئويي با دوربين هاي امنيتي و مدار بسته مي‌شود. از اين دوربين ها براي نظارت بر نقاط حساس مانند پاركينگ خودروها، انبار، محل نشستن افراد و نيز اماكن پشت صحنه مانند محل بارگيري و دفاتر استفاده مي‌شود. اگرچه از تصاوير ضبط شده توسط دوربين مدار بسته اغلب به منظور بررسي سوانح، ذخيره مي‌شوند، اما معمولا اين تصاوير به صورت بازبيني نشده رها مي‌شوند، چرا كه مراجع امنيتي محل نمي‌توانند به صورت دائمي و پيوسته به بررسي دوربين ها بپردازند. حجم و زمان اين تصاوير بسيار بالا بوده و بررسي كامل آن‌ها عملا امكان‌پذير نيست.

آناليز ويدئوها توسط هوش مصنوعي

به طور روزافزون، اين اماكن در حال غلبه بر اين چالش و بيشينه سازي نظارت بر داده‌هاي تصويري با سرمايه‌گذاري در بخش سيستم نظارت ويدئويي هوشمند هستند. در اين مقاله به بررسي روش هاي استفاده‌ي همزمان از تركيب سيستم نظارت ويدئويي سنتي و روش هاي پيشگام در آناليز محتواي ويدئويي مي‌پردازيم. برگزاركنندگان اين رويدادهاي بزرگ با استفاده از اين روش‌ها توانسته‌اند علاوه بر بهينه‌سازي امنيت فيزيكي، خدمت‌رساني به مشتريان خود را نيز بهبود ببخشند. اين روش‌ها همچنين در ساده‌سازي عمليات و جمع آوري اطلاعات هوشمند در كسب و كار، مفيد بوده‌اند. اين موضوع كاملا بديهي است كه بهينه‌سازي امنيتي رويدادهاي بزرگ تنها به واسطه هوش مصنوعي مي تواند تكامل پيدا كند و در نتيجه گسترش اين تكنولوژي در اماكن بزرگ مانند همايش ها، رويدادهاي بزرگ ورزشي مانند المپيك و … هر روز بيشتر خواهد شد.

سيستم‌هاي آناليز ويدئويي كه بر پايه‌ي يادگيري عميق (Deep Learning) و هوش مصنوعي (Artificial Intelligence) بنا شده‌اند، قادرند تمامي اشياي برداشته شده در يك تصوير توسط دوربين مدار بسته را شناسايي، استخراج و تشخيص داده و آن‌ها را برحسب ويژگي‌هايشان از جمله جنسيت، ظاهر، رنگ و اندازه، طبقه‌بندي كنند. اين ويژگي به همراه تشخيص‌هاي رفتاري مانند روابط بين اشيا، زمان‎هاي سكون و جهت حركات، و همچنين تشخيص چهره و پلاك، توانسته است آناليز قابل جستجو، عمل و اندازه‌گيري تصاوير را ممكن سازد. اين تكنولوژي كار را براي كاربراني كه قصد تحقيقات بعد از اتفاق را داشته آسان كرده و آگاهي وضعي را بهبود مي‌بخشد. همچنين بينشي تجاري و بسيار مهم را نيز از داده‌هاي ويدئويي، استخراج مي‌كند.

سرعت بخشيدن به تحقيقات

در مكان‌هاي پر از جمعيت، پديدار شدن مشكلات امنيتي و جنايي دور از انتظار نيست. بعد از بروز حادثه، تيم امنيتي بايد بتواند صحنه را به درستي درك كند. استفاده از آرشيو قابل جستجو از تصاوير ضبط شده توسط دوربين مدار بسته، به آن‌ها كمك خواهد كرد كه اين عمل را در كوتاه‌ترين زمان و بر اساس داده‌هاي چندين دوربين انجام دهند. در حالي كه جست و جو به صورت دستي در اين داده‌ها مي‌تواند ساعت‌ها و بلكه روزها از زمان ارزشمند و منابع انساني آن‎‌ها را اشغال كند. همچنين بروز خطاي انساني نيز محتمل است.

يك سيستم آناليز ويدئويي مي‌تواند پس از فيلتر كردن دلخواه تصاوير حاصل از چند دوربين، در اين داده‌ها به جستجو بپردازد. در نتيجه تحقيقات بعد از حادثه سريع‌تر و متمركزتر پيش خواهد رفت. به طور مثال اگر شاهدين ادعا كنند كه مردي با لباس زرد باعث بروز يك ناآرامي شده و سپس در يك ماشين آبي صحنه را ترك كرده، مي‌توان با جستجوي هوشمند در تصاوير و مطابق اطلاعات داده شده، سوژه را هر چه سريع‌تر پيدا كرد و به تحقيقات بر اساس آرشيو ويدئويي سرعت بخشيد.

در همين مثال، در صورتي كه سوژه همچنان در جمعيت بوده و امكان بروز حادثه‌اي ديگر نيز وجود داشته باشد، ماموران مايلند تا با دستگيري هرچه سريع‌تر وي، از اين مخاطرات پيشگيري كنند. استفاده از اين الگوريتم ها براي جستجو در بين آرشيوهاي ويدئويي، مي‌تواند باعث تحقيقات سريع‌تر، و همچنين تمركز بر اتفاقات مهم و داراي پتانسيل بالا براي ايجاد خطر شود. با درك زودتر خطرهاي در جريان بين جمعيت، مي‌توان هرچه زودتر اقدام كرده و از ايجاد يك سانحه، جلوگيري كرد. بنابراين بهينه‌سازي امنيتي رويدادهاي بزرگ مي تواند سرعت اقدامات امنيتي اماكني كه وسعت زيادي دراند را به شدت افزايش دهد.

بيشتر بخوانيد:   دوربين‌ مداربسته تحت شبكه     بهترين دوربين‌ مدار بسته     

هشدارهاي به موقع و قانون‌مند

مشتريان مي‌توانند قوانيني براي هشدارهاي به موقع وضع كنند تا آن‌ها را از بروز خطر آگاه سازد. به طور مثال اگر جمعيت در يك محدوده‌ي مشخص از مرزي مشخص و از پيش تعريف شده فراتر رفت، يا اگر تعدادي اتومبيل در منطقه‌اي كه محل پارك كردن نيست به صورت غير منتظره‌اي توقف كردند؛ امكان وقوع خطر نيز بالا رفته و ماموران مي‌توانند به صورت زنده تصاوير را بررسي كرده و در صورت لزوم مداخله كنند. در مورد شخص متخطي با لباس زرد و ماشين آبي، ماموران مي‌توانند با دادن اين اطلاعات به سيستم، هشداري براي افراد مطابق با اين ظاهر و در شعاع مشخصي از محل دريافت كنند. اگر بتوان از طريق دوربين ها صورت وي را تشخيص داده يا شماره‌ي پلاك او مشخص شود، ماموران قانون نيز قادرند به تعقيب شخص مورد نظر بپردازند.

تشخيص اشيا نيز براي رديابي خطر مي‌تواند مفيد باشد، اما مي‌توان از آن براي پيدا كردن افراد و اتومبيل‌هاي گمشده و يا خدمات مخصوص براي بعضي از مهمانان بهره برد. سيستم نظارت ويدئويي هوشمند مي‌تواند ليستي از افراد تحت تعقيب، گمشده يا خاص را دريافت كرده و در صورت مشاهده‌ي آنان، خبر دهد. سيستم تشخيص چهره نيز براي بررسي افراد حاضر در بخش‌هاي مختلف و تطبيق آنان با كارمندان بخش استفاده مي‌شود. از آنجايي كه زاويه و نورپردازي دوربين‌ها هميشه در حالت ايده‌آل نيست، بايد توجه داشت كه براي كارايي مناسب نظارت هوشمند تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌ها در بهترين حالت خود باشد. در بهينه‌سازي امنيتي رويدادهاي بزرگ مهمترين موضوع ايجاد هشدارهايي به موقع هست، به عبارتي دقت اين سيستم ها مهمترين موضوع در گسترش اين سيستم ها به حساب مي آيد.

بهينه‌سازي عمليات بر اساس هوشمندسازي تجاري

در حالي كه آگاهي از مخاطرات احتمالي براي يك برگزاركننده‌ي رويداد حياتي است، فهم درست از فعاليت‌ها و اتفاقات مجموعه نيز از اهميت بالايي برخوردار است. با استفاده از تحليل ويدئويي، مي‌توان داده‌ها را در طول زمان جهت استفاده‌ از آمار، گزارش روند مجموعه و تجسم تصويري داده‌ها براي استفاده‌ي هوشمند عملياتي استفاده كرد. اين قابليت مي‌تواند تصاوير دوربين مدار بسته را از ابزاري براي كنترل امنيت به سكويي باارزش براي گروه‌هاي تجاري تبديل كند. به طور مثال شركت‌هاي تبليغاتي مي‌توانند آماري از بازددكنندگان بر اساس تبليغات خاص خود دريافت كنند. فروشندگان مي‌توانند از پربازديدترين قسمت‌هاي مغازه‌هاي خود و روند حركت مشتريان و همچنين محل توقف آنان آگاه شوند. به همين دلايل است كه سازمان‌هايي كه از سيستم دوربين مدار بسته استفاده مي‌كنند مي‌توانند با استفاده از توانايي‌هاي هوشمند ويدئويي، استفاده‌ي خود را از اين امكانات جهت امنيت و سوددهي بيشتر، بهبود ببخشند.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مدار بسته     تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۹:۰۴ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی