تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس

 

به نظر من به عنوان يك طراح سايت،  اصول كلي طراحي سايت اولويت بيشتري به خصوصيات فلان طراحي سايت براي فلان شغل خاص را دارد. من ابتدا 25 نكته ضروري براي طراحي هر سايتي را برايتان بيان مي كنم و بعد از آن به صورت اختصاصي به طراحي سايت شركتي خواهيم پرداخت.

25 نكته در زمينه اصول طراحي سايت را بيان كنيم. اين موارد عبارتند از :

  1. انتخاب دامنه : سعي كنيد براي وب سايت خود نامي انتخاب كنيد كه كاربران بتوانند به راحتي به خاطر بسپارند.
  2. سرويس هاستينگ : فضاي هست مورد نياز را از شركت هاي معتبر تهيه نماييد.
  3. تكنولوژي : زباني كه قصد داريم طراحي سايت را به آن تكنولوژي راه اندازي كنيم را انتخاب مي كنيم.
  4. انتخاب هدف : هدف از وب سايتمان را بسته به اينكه زمينه فعاليت شركتي، فروشگاهي و … باشه رو مشخص مي كنيم.
  5. طرح و رنگ بندي : سعي كنيد طرح و رنگ بندي مناسبي براي سايتتان انتخاب كنيد چرا كه بيشترين تاثير را بر روي كاربر اين مورد خواهد گذاشت.
  6. نقشه سايت : نقشه سايت و فلوچارت واضحي براي سايت خود رسم كنيد.
  7. محتوا : سعي كنيد محتواي مناسب براي وب سايتتان تهيه كنيد. كليدواژه هايي كه براي مطالب استفاده مي كنيد سعي كنيد به صورت درستي انتخاب كنيد. راهنماي كامل انتخاب كليد واژه براي سئو بهتر در وب سايت ما يعني سايت سازان موجود مي باشد.
  8. مخاطبان : شما بايد ارزيابي صحيحي از گروه مخاطبان سايت خود داشته باشيد و سايت را براي آنها بهينه كنيد.
  9. تبليغات : سعي كنيد از تبليغات زياد در سايت استفاده ننماييد. تبليغات زياد باعث اذيت كاربران شده و در نهايت باعث كاهش بازديد سايتتان خواهد  گرديد.
  10. پنجره هاي پاپ آپ : سعي كنيد از پنجره هاي پاپ آپ در سايتتان استفاده نكنيد. آمار نشان مي دهند كه بيش از  09 درصد كاربران بدون خواندن محتواي اين صفحات آنها را مي بندند.
  11. طراحي جذاب : طراحي ساده ولي حرفه اي براي وب سايت خود در نظر بگيريد.
  12. دكمه ها : سعي كنيد در طراحي صفحات خود از دكمه هاي جذاب و با استايل جديد استفاده نماييد. بدون شك كاربران توجه بيشتري به باتن ها نسبت به لينك هاي معمولي خواهند كرد.
  13. پس زمينه : هر چقدر مي توانيد سعي كنيد از طرح ساده تري براي پس زمينه سايتتان استفاده نماييد.
  14. تصاوير :  سعي كنيد از تصاوير با كيفيت ولي با حجم كم استفاده كنيد. تصاوير را در صفحاتتان تكرار نكنيد. فراموش نكنيد استفاده نكردن از تصاوير خيلي بهتر از استفاده از تصاوير بي ربط و بي كيفيت مي باشد.
  15. ناوبري آسان : هر چقدر كه مي توانيد سعي كنيد همه چيز در ساتتان در  دسترس باشد. از منوهاي پيچيده و تودرتو استفاده نكنيد.
  16. منحصر به فرد : سعي كنيد هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ ظاهري وب ساتتان منحصر به فرد باشد. كپي كردن از سايت هاي ديگر به اعتبار آن ها خواهد افزود.
  17. به‌روز : سعي كنيد از همه لحاظ به‌روز باشيد.
  18. سازمان‌دهي : سايت هاي موفق از سيستم جستجوي كاربردي و ساده بهره مي‌برند. هر چقدر مي توانيد سيستم جستجوي هوشمندانه‌تري براي سايتتان بسازيد.
  19. سازگاري : سعي كنيد وب سايتتان در هيچ كدوم از مرورگرا مشكلي در نمايش نداشته باشد. از استفاده ازالمان‌هاي متحرك اضافي در سايت اجتناب كنيد.
  20. وضوح صفحه : سعي كنيد طراحي ريسپانسيو براي سايتتان در نظر بگيريد در اين صورت سايتتان در هر دستگاهي با هر اندازه اي به درستي نمايش داده خواهد شد. در صورتي كه سايتتان فاقد اين قابليت هست براي رفع اين مشكل مي توانيد با مشاوران ما در ارتباط باشيد. براي اين منظور از صفحه ي تماس با ما اقدام كنيد.
  21. شبكه هاي اجتماعي : استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي تاثير بسيار زيادي بر آمار سايتتان خواهد گذاشت. امكان اشتراك گذاري براي مطالبتان را فراموش نكنيد!
  22. تايپوگرافي : سعي كنيد از فونت ساده و زيبا مثلا فونت يكان در سايت خود استفاده نماييد. استفاده از چند فونت در سايت زمان بارگزاري سايت را بالا برده و تاثير منفي در سئوي سايت شما خواهد داشت.
  23. ثبت نام : چنانچه سايتتان فروشگاهي نيست به هيچ وجه ثبت نام در سايتتان را براي استفاده از امكانات موجود، اجباري نكنيد.
  24. تجزيه و تحليل : هر روز سايت خود را چك كنيد، آمار بازديد سايت را بررسي نماييد و با برنامه ريزي مناسب تلاش كنيد تا سايتتان روند رو به رشدي داشته باشد.
  25. امنيت : سعي كنيد حس اعتماد و امنيت را در كاربران خود را بوجور بياوريد در غير اين صورت كاربران پس از ترك صفحه به سايت شما برنخواهند گشت.

 

مقدمه اي بر طراحي سايت شركتي

امروزه به دليل گستردگي و تنوع فعاليت هاي افراد و بنگاه هاي كوچك و بزرگ اقتصادي و طيف بسيار متنوع كالاها و خدمات قابل ارائه به افراد و گروه هاي مختلف، لزوم اجرا و پياده سازي يك پايگاه اطلاع رساني بر بستر وب ( طراحي سايت شركتي ) كه همواره قابل دسترس همگان باشد، بيش از پيش نمايان شده است.

وب سايت ها ابزارهايي هستند كه تنها با اتصال به شبكه گستره جهاني تمام افراد را در تمام نقاط جهان به يكديگر متصل مي سازند. شبكه اي كه به واسطه آن افراد تنها با يك كليك در اقصي نقاط دنيا از كسب و كار يكديگر و نقاط ضعف و قوت آن مطلع مي شوند.

در واقع اين پيشرفت تكنولوژي است كه نه تنها موجب استفاده از وب سايت ها در دنياي امروز شده است بلكه موجب خلق بسياري از كسب و كارهاي مختلف و متنوع نيز شده است.

از طرفي روند رو به رشد استفاده از اينترنت از سوي كاربران نيز مزيد بر علت شده است تا كسب و كارها بيش از پيش از طراحي وب سايت شركتي به عنوان ابزاري براي معرفي خود استفاده كنند.

 

هدف از طراحي سايت شركتي

هدف از طراحي وب سايت شركتي چيست؟

مهمترين هدفي كه هر وب سايت شركتي دنبال ميكند در واقع معرفي يك كسب و كار است. كسب و كاري كه شايد كوچك و دور از دسترس ديگران باشد اما به وسيله وب سايت خود مورد توجه طيف گسترده اي از كاربران قرار خواهد گرفت. با پياده سازي يك وب سايت مرزهاي جغرافيايي شكسته خواهد شد و افراد، ديگر محدوديت زماني و مكاني براي ديده شدن كسب و كارشان را نخواهند داشت.

امروزه ديگر وب سايت نه به عنوان يك ابزار اوليه و ضروري، بلكه به عنوان يك ابزار لوكس براي افزايش اعتبار آن كسب و كار حرف هاي زيادي براي گفتن دارد. ابزاري كه موجب جلب اعتماد مشتريان بالقوه شده و آن ها را به سوي كسب و كار شما سوق مي دهد.

با ارائه يك وب سايت به مشتريان نه تنها كالاها و خدمات خود را به مردم معرفي خواهيم كرد بلكه دانش و اطلاعات خود را به آن ها نشان خواهيم داد و ثابت خواهيم كرد تا چه اندازه از دانش روز دنيا مطلع هستيم.

زماني كه در تمام ساعات شبانه روز با يك پشتيباني قوي همواره در دسترس مشتريان باشيم اعتبار ما و اعتماد مشتريان به كسب و كار ما  افزايش خواهد يافت و قطعا نسبت به شركت هايي كه اين پشتيباني و يا وب سايتي براي معرفي خود ندارند قابل اعتمادتر خواهيم بود.

وب سايتي كه به صورت مداوم به روز رساني مي شود نشان از احترام آن شركت به مشتريان خود دارد و ثابت ميكند مشتريان تا جه اندازه براي او مهم و قابل احترام هستند. بدين ترتيب اعتماد مشتريان نيز جلب خواهد شد. اطلاعاتي كه در اختيار مخاطبان كسب و كار ما قرار ميگيرد قطعا بايد به روز بوده و ثابت كند دانش شركت بر پايه علم روز دنيا پيش مي رود. علاوه بر اين به روز رساني وب سايت بسيار سهل تر از به روز رساني و ايجاد تغييرات در انواع ديگر ابزار هاي تبليغاتي مانند كاتالوگ ها و بروشورها است.

نكته مهمي كه در اين ميان به چشم ميخورد اين است كه حتي اگر نگراني ما هزينه بر بودن طراحي وب سايت شركتي نيز باشد بايد بدانيم  هزينه طراحي يك وب سايت شركتي به عنوان ابزاري قوي براي معرفي كسب و كار شما، در دراز مدت بسيار به صرفه تر از زماني است كه شركت قصد داشته باشد در رسانه هاي ديگري مانند تلويزيون و غيره تبليغ كند. در واقع از بعدي ديگر وب سايت شركتي ابزاري براي تبليغ كسب و كار بنگاه هاي كوچك و بزرگ محسوب مي شود.

طيف بسيار گسترده اي از مشتريان، قبل از هر تصميمي براي خريد و يا كسب اطلاعات در مورد چيزي كه در ذهن دارند شروع به جستجو در اينترنت و موتور هاي جستجوگر مانند گوگل ميكنند. اين موضوع هر مديري را ترغيب مي سازد تا نسبت به پياده سازي و بهينه سازي يك وب سايت شركتي با رعايت اصول و قواعد برنامه نويسي و سئو سازي اهميت دهد.

همانطور كه پيش از اين نيز عنوان شد هدف از طراحي سايت شركتي عمدتاً اهداف تجاري و بازرگاني است. شركت ها براي بودن در صحنه رقابت ميان كسب و كارهاي مختلف نياز به يك وب سايت حرفه اي خواهند داشت. شركت ها با طراحي وب سايت شركتي در واقع به تقويت برند خود كمك ميكنند و باعث تداوم حيات آن برند در صنعت مي شوند. ميتوان به جرات ادعا كرد كه يك وب سايت تنها مجموعه اي از كلمات پيرامون فعاليت هاي آن شركت نيست بلكه نشان از عملكرد تجاري و بازرگاني شركت است كه ميتواند به وسيله تصاوير يا فيلم هاي مختلف تجاري به تصوير درآيد. با قراردادن رزومه مديران و نمونه هاي از پروژه هاي موفق اجرا شده توسط شركت، ميتوان بسيار قدرتمندتر از رقبا ظاهر شد.

پيشنهاد ميكنم:  چگونه دامنه مناسب انتخاب كنيم ؟

در اين شرايط عدم حضور يك شركت در اين صحنه رقابت و در وضعيتي كه رقبا روز به روز فعاليت ها و ويژگي هاي برجسته خود را پررنگتر ميكنند، در واقع از دست دادن مشتريان بالقوه شركت است. برخي وب سايت ها حتي پا را فراتر گذاشته و جايگاه تيم فروش و حتي خدمات پس از فروش را به خود اختصاص مي دهند و مراحل معرفي محصول و فروش آن را از ابتدا تا انتها به بهترين وجه انجام مي دهندو بنابراين ديگر نيازي به تيم فروش نخواهيم داشت. زماني كه يك شركت با طراحي سايت شركتي بتواند ميان مشتري بالقوه و كسب و كار خود ارتباط و تعامل ايجاد كند تبديل به يك مزيت رقابتي خواهد شد. مزيتي كه شايد رقبا با ناديده گرفتن آن ضررهاي بزرگي را متحمل شوند.

با توجه به تمام اين موارد لازم است تا ضرورت وجود يك وب سايت شركتي به عنوان يك سرمايه براي كسب و كارهاي مختلف بيش از پيش تشريح شود. موارد زير از مهمترين مواردي هستند كه ثابت ميكند تمام شركت ها و كسب و كارها نياز به يك وب سايت شركتي براي معرفي خود دارند.

تعيين هدف

نكته بسيار مهم در طراحي سايت اين است كه هدف خود را از طراحي وب سايت مشخص كنيد. اين ويژگي مختص كارفرما مي باشد. براي مثال اگر هدف خاصي نداشته باشيد شما تنها هزينه خود را صرف مي كنيد.

بايد براي طراحي سايت شركتي مورد نظر خود برنامه ريزي كنيد و دقيقا متوجه باشيد كه قرار است بعد از طراحي وب سايت شما چه خدماتي در وب سايت ارائه دهيد.

اگر در تعيين هدف مشكلي داشته باشيد باعث مي شود كه حتي از پروژه فعلي خود نا اميد شويد. همچنين شما وقت و هزينه خود را نيز از دست مي دهيد.

سرعت و پايداري بالا

منظور از سرعت و پايداري بالا اين است كه وب سايت شركتي بايد سرعت بارگذاري بسيار خوبي داشته باشد. سرعت بارگذاري خوب يعني اينكه سرعت بارگذاري بايد زير 3 ثانيه باشد.

هر چه قدر سرعت بارگذاري وب سايت بالا باشد باعث مي شود كه كاربران و مخاطبان وب سايت از ورود به وب سايت شما لذت ببرند و سريع به آنچه كه مد نظرشان هست برسند.

اين نكته لازم است كه حتما مد نظر كارشناسان طراحي وب سايت قرار گيرد. هر گونه سستي و بي توجهي به اين مورد باعث مي شود كه وب سايت طراحي شده كيفيت لازمه را نداشته باشد و اصلا به اهداف تعيين شده دست پيدا نكند.

رعايت قواعد درست برنامه نويسي

كاربران تنها تصوير و حالت نمايشي سايت را مشاهده مي كنند. اما تمام اين نمايش ها توسط كدهاي خاص برنامه نويسي انجام مي گيرد.

گوگل در سال 2019 به شدت به رعايت قواعد صحيح برنامه نويسي در سايت توجه كرده است. وب سايت هايي كه از قواعد صحيح برنامه نويسي بهرمند نيستند شانس كمتري در نتايج جستجو در مقابل وب سايت هايي كه كاملا قواعد برنامه نويسي را رعايت كرده اند دارند.

براي مثال اگر در وب سايت شركتي شما كدهاي JSON اسكيما وجود نداشته باشد موتور هاي جستجو ممكن است در استخراج اطلاعات وب سايت به مشكل بر بخورند.

الزامات طراحي وب سايت شركتي

الزامات در طراحي سايت شركتي

پيش از اينكه تصميم به راه اندازي سايت براي شركت و يا كسب و كار خود بگيريم لازم است به سوالات زير پاسخ دهيم؛

  1. چرا نياز به طراحي سايت براي كسب و كار خود داريد ؟
  2. آيا وب سايت شما فقط جنبه نمايشي داريد يا مي خواهيد با داشتن آن سود فروش خود را افزايش دهيد؟
  3. آيا طراحي سايت شما تنها جنبه معرفي شركت را دارد ؟
  4. آيا به فكر طراحي سايت فروشگاه آنلاين هستيد و ميخواهيد از طريق آن محصولات خود را مستقيما به مشتري عرضه كنيد ؟

اينها سوالاتي است كه قبل از هر طراحي و راه اندازي سايت شركتي پيش مي آيد, بهتر است اول هدف خود را كاملاً مشخص كنيد تا در هنگام سفارش طراحي سايت شركتي و بعد از آن دچار مشكل نشويد. پيشنهاد ميكنم قبل از تصميم گيري حتما با مشاورين طراحي سايت آوا تماس بگيريد تا بتوانند شما را بهتر راهنمايي كنند.

نكات قابل توجه در راه اندازي سايت شركتي

پس از تصميم گيري در خصوص راه اندازي سايت شركتي خود, حال نوبت به نكات قابل توجه و حائز اهميت است, توجه به اين نكات سبب مي شود تا سايت شما بهتر و قوي شروع به فعاليت كند و در نظر كاربران بيشتر مورد توجه قرار بگيرد. برخي از اين نكات عبارتند از؛

  1. حتما براي كسب و كار خود سايت اختصاصي راه اندازي كنيد و بدنبال سايت هاي آماده نباشيد.
  2. در هنگام طراحي گرافيكي سايت, بهتر است از طيف رنگي مناسب استفاده كنيد. مي توانيد اين كار به گروه طراحي آوا بسپاريد.
  3. در هنگام كدنويسي رعايت اصول و قواعد و استاندارد ها بسيار مهم است.
  4. حتما براي سايت خود از كدنويسي واكنش گرا (Responsive) بهره بگيريد. اين امر سبب مي شود تا سايت شما در تمام پلتفرم ها و با هر سايزي قابل مشاهده باشد.
  5. بروزرساني سايت را فراموش نكنيد. اخبار, مقالات, محصولات و… مي تواند به پويايي و زنده بودن سايت كمك كند.
  6. به دنبال حاشيه نباشيد.
  7. از كپي كردن مطالب ديگر سايت ها جدا و جدا خودداري كنيد كه جز ضرر و افت رتبه براي شما هيچ سودي ندارد.
  8. كاربر را خيلي سريع و ساده به هدفش برسانيد.

رعايت اين نكات بسيار ساده است اما سبب مي شود سايت شما بسيار قدرتمند تر به سمت موفقيت پيش برود و باعث رونق تجارت شما شود.

پيشنهاد ميكنم:  خطاي url Stop Words در سئو سايت

چرا وردپرس را براي طراحي سايت شركتي انتخاب كنيم ؟

چرا وردپرس در طراحي وب شركتي

اغلب مشتريان گروه طراحي سايت  در هنگام شروع به كار اين سوال را دارند كه چرا از وردپرس براي طراحي سايت شركتي خود استفاده كنيم. جواب اين سوال بسيار ساده و روشن است. سيستم مديريت محتوي وردپرس, يكي از قوي ترين, محبوب ترين و حرفه اي ترين سيستم هاي مديريت محتوا و راه اندازي سايت است.

بروزرساني هاي اخير وردپرس در راستاي افزايش قدرت و عملكرد و پشتيباني كامل زبان فارسي آن توانسته است جايگاه بسيار بالاتري نسبت به ساير سيستم هاي مديريت محتوي به آن دهد.

نكته بسيار مهم در وردپرس, رايگان بودن آن و تعداد بسيار زياد پلاگين هاي آن كه مي تواند هر امكاني را براي سايت فراهم سازد. رايگان بودن وردپرس سبب شده است تا هزينه طراحي و راه اندازي سايت به حد قابل توجهي كاسته شود. وردپرس از نظر امنيت و انعطاف پذيري نيز حرف اول را در ميان ساير سيستم ها ميزند. همين موارد سند محكمي است بر استفاده از وردپرس در طراحي و راه اندازي سايت.

نكات قابل توجه در طراحي گرافيكي سايت شركتي

نكات مهم طراحي گرافيكي سايت شركتي

حال نوبت به طراحي گرافيكي و شكل ظاهري سايت شركتي ميرسد كه از نظر مشتريان و كاربران سايت بسيار مهم است. نكاتي كه ميبايست در طراحي گرافيك به آن توجه كنيد و آنها رعايت كنيد عبارتند از؛

  1. از طيف رنگي و رنگبندي مناسب براي سايت شركتي استفاده كنيد.
  2. در طرح گرافيكي سادگي را مدنظر قرار دهيد, هر چه سايت شلوغ تر باشد گيج كننده تر است.
  3. قدرت شركت را مي توان در طراحي گرافيكي سايت مشاهده كرد.
  4. حتما روانشناسي رنگها را مطالعه كنيد و نسبت به انتخاب طيف رنگ از آن كمك بگيريد.
  5. مي توانيد از شكل لوگو شركت نيز در طراحي گرافيكي بهره بگيريد تا لوگو شما در ذهن كاربر حك شود.

پيشنهاد مي كنم طراحي گرافيكي سايت خود را به كمك كارشناسان و مشاورين آوا انجام دهيد, بسياري از شكست ها در طراحي سايت بدليل ظاهر نامناسب و شلوغ بودن بيش از حد سايت است.

سئو و بهينه سازي در طراحي وب سايت شركتي

سئو و بهينه سازي سايت شركتي

يكي از مهمترين خواسته هاي مشتريان در هنگام طراحي سايت , سئو و بهينه سازي است. اما متاسفانه بسياري از مشتريان به درستي معني و اصول سئو سازي سايت را نمي دانند و تنها اين را مي دانند كه با سئو كردن سايت بر روي كلمه كليدي مورد نظر خود در گوگل ديده خواهند شد.

نمي توان گفت اين طرز فكر اشتباه است, اما مي توان گفت كه كامل و درست نيست. سئو سازي سايت به زبان ساده عبارت است از انجام اصول و قواعدي در كدنويسي و بروزرساني هاي سايت كه موجب افزايش رتبه كلمات كليدي يك سايت مي شود.

سئو و بهينه سازي يعني ساخت و ايجاد مطالب و لينك هاي مناسب براي موتور هاي جستجو مانند گوگل. بخشي از اصول سئو توسط طراح سايت در هنگام شروع قرارداد از طراحي گرافيك تا كدنويسي و راه اندازي سايت انجام مي شود و بخشي ديگر توسط پشتيبان سايت و نويسنده كه با رعايت قوانين توسط هر دو سايت مي تواند بر روي هر تعداد كلمه كليدي بهترين جايگاه را در گوگل كسب كند.

بطور معمول پس از راه اندازي سايت, صاحبان كسب و كار زمان كافي براي انجام بروزرساني هاي آن را ندارند كه خوشبختانه گروه طراحي آوا با داشتن نويسندگان مجرب و پشتيبانان سايت اين مشكل را نيز حل كرده است.

سفارش طراحي سايت شركتي

اگر تصميم به طراحي سايت شركتي براي كسب و كار خود گرفتيد, پيش از شروع با گروه طراحي آوا تماس بگيريد تا با نحوه كار دقيق تر و بهتر آشنا شويد. هزينه هاي طراحي سايت و زمان آن را نيز مي توانيد از طريق پل هاي ارتباطي ما به وسيله شماره هاي تماس و تلگرام پشتيباني دريافت نماييد. همچنين با ورود به صفحه تعرفه هاي طراحي سايت و يا صفحه سفارش طراحي سايت مي توانيد اطلاعاتي در خصوص طراحي و راه اندازي وب سايت كسب نماييد.

 نكات مهم در طراحي سايت

بعد از خريد هاست و دامنه مورد نظر براي راه اندازي سايت و نصب سيستم مديريت محتوا مورد نياز، گام بعدي پيش روي شما طراحي قالب براي سايت است. هنگامي كه كاربري وارد سايت مي‌شود طراحي سايت شما اولين چيزي است كه توجه او را جلب ميكند. يك طراحي سايت زيبا ميتواند به كاربر احساس آرامش و راحتي بدهد و او را مدتها در سايت شما نگه دارد اما اگر بي‌نظم باشد در همان نگاه اول موجب انصراف كاربر از پيمايش سايت شما و خروج او مي‌شود.

در اين مقاله نكات مهم در طراحي سايت مورد بررسي قرار مي‌گيرد كه توجه به آن براي تمامي كاربران حرفه اي و مبتدي لازم است و مي تواند جلوي بسياري از اشتباهات را بگيرد. به عنوان يك طراح سايت بايد كاري كنيد كه بازديد كننده در نگاه اول به كاربر هميشگي سايت شما تبديل شود. در زير تعدادي از نكات مهم در طراحي سايت را به شما معرفي خواهيم كرد.

 

نكات مهم در طراحي سايت

 

۱- رنگ بندي جذاب داشته باشيد :

مطالعات نشان داده است استفاده صحيح از رنگ‌ها و تعادل ميان آن‌ها در ميزان نرخ پرش و نرخ تبديل تفاوت ايجاد مي‌كند. رنگ‌ها ابزار قدرتمند و با اهميتي در طراحي يك سايت به شمار مي‌آيند. بايد اصول استفاده از رنگ‌ها و تركيب آن‌ها در طراحي سايت رعايت گردد.  براي مثال استفاده از رنگ‌هاي متضاد، المان‌هاي سايت را مشخص‌تر و واضح‌تر نشان مي‌دهد.

 هنگام طراحي سايت در انتخاب رنگ بايد  موضوع سايتي كه در حال طراحي قالب آن هستيد را در نظر بگيريد. براي مثال در سايت‌هاي علمي و تحقيقاتي محتوا و مقالات از اهميت بيشتري برخوردار هستند و بايد از رنگ بندي ساده استفاده كنند. براي مثال استفاده از متن سياه با پس زمينه سفيد با رنگ‌بندي ساده از خستگي چشم كاربر جلوگيري كرده و موجب مي‌شود كاربر مدت زيادي را براي خواندن مقالات صرف كند.

 در طراحي سايت‌هاي فروشگاهي و خدماتي بهتر است از رنگ‌هاي شاد و تند استفاده شود. به خصوص براي دكمه‌ها و نوشته‌هاي خاص تا توجه مشتري براي كليك يا ثبت نام بيشتر جلب شود. استفاده از رنگ هاي تند فقط بايد در بخش هايي كه قصد داريد توجه كاربر جلب را جلب كنيد، صورت گيرد. استفاده زياد از رنگ هاي تند و كنتراست بالا باعث خستگي و نارضايتي كاربر خواهد بود.

۲- به سايز و نوع فونت بيشتر اهميت دهيد :

يكي ديگر از نكات مهم در طراحي سايت استفاده از فونت خوانا با اندازه مناسب است. بيش از ۹۵ درصد اطلاعات در يك سايت از طريق زبان نوشتار انتقال پيدا مي‌كند. يك متن با نوشتار مناسب  ميزان خوانايي، دسترسي و كاربردپذيري را در يك سايت براي كاربر بالا مي‌برد. بنابراين انتخاب يك فونت زيبا و با اندازه مناسب در رابط كاربري سايت شما نقش مستقيم دارد. همچنين فونتي را انتخاب نماييد كه با تمامي مرورگرها سازگاري كامل داشته و به صورت درست نمايش داده شود. اگر مطالب سايت شما بيش از اندازه ريز يا درشت باشد نتيجه آن نارضايتي كاربر و ترك سايت خواهد بود. وقتي كاربري وارد صفحات سايت شما مي‌شود بايد بتواند به راحتي مطالب را خوانده و نيازي به زوم كردن نداشته باشد.

۳- مسيريابي آسان در منوها :

از ديگر نكات مهم در طراحي سايت بايد به منوها و مسيريابي آسان در سايت اشاره كرد. متاسفانه در بسياري از سايت‌هاي ايراني وقتي كاربر مي‌خواهد به بخش مورد نظر برود دچار سردرگمي مي‌شود. براي مثال يك سايت شركتي صفحه مخصوص استخدام دارد اما هنگامي كه در منو سايت جست‌وجو مي‌شود بخشي به نام استخدام وجود ندارد و كاربر پس از مراجعه به سايت بايد تمامي صفحات را به دنبال بخش مورد نظر بگردد و يا بي نتيجه سايت را ترك كند!

شما بايد كوتاه ترين مسير را براي دسترسي كاربر به محتواي مورد نظر در نظر بگيريد. اگر حجم مطالب زياد است مي‌توانيد از ۲ يا چند منو مختلف استفاده كنيد و بخش بندي مطالب را گسترش داده تا كاربران در كوتاه ترين زمان ممكن به خواسته خود دست يابند.

همچنين مي‌توانيد در ستون هاي كناري سايت از بخش‌بندي‎‌هاي مختلف استفاده كنيد و قسمتهاي پر كاربرد سايت خود را در آن قرار دهيد. يك راه ديگر براي بهبود مسيريابي سايت قرار دادن نقشه سايت مي‌باشد. از اين طريق بازديدكنندگان با مراجعه به بخش نقشه سايت مي‌توانند بسيار راحت صفحه مورد نظر خود را پيدا كرده و وارد آن شوند.

۴- از تصاوير با كيفيت و خلاقانه استفاده كنيد :

اولين و مهم‌ترين هدف استفاده از تصاوير در طراحي سايت، داشتن ظاهري مناسب و خوب به نظر آمدن سايت است. اما نه اين كه  از هر عكس قديمي و تكراري استفاده كرده و انتظار داشته باشيد كاربر سايت شما را بپسند

هيچ كاربري از ديدن يك سايت خشك و بي روح لذت نخواهد برد. براي استفاده صحيح از تصاوير در طراحي سايت  از تصاوير مرتبط و با كيفيت استفاده كنيد. اين موضوع در طراحي سايت بسيار مهم مي‌باشد. زيرا استفاده از تصاوير هم داراي قوانين خاص خود مي‌باشد.

تصاوير  بايد با كيفيت مناسب و حجم كم انتخاب شده تا موجب كاهش سرعت سايت شما نشود. توجه نماييد كه سرعت سايت يك فاكتور مهم در سئو و بهينه سازي سايت شما است كه بايد از ابتداي كار  همه جوانب آن را در نظر بگيريد.

سايز تصاوير هم بايد متناسب با مطلب شما انتخاب شود. براي يك مقاله يك تصوير با اندازه متوسط (۶۰۰X400) كافي است و براي منو ها و لوگوي سايت از تصاوير با سايز كوچك استفاده كنيد. استفاده از تصاوير بيش از حد بزرگ در مطالب باعث سنگين شدن صفحات سايت و در نتيجه كاهش سرعت بارگذاري سايت مي‌شود.

سعي كنيد اگر مقالات طولاني مي‌نويسيد حتما از يك يا چند تصوير مرتبط  استفاده كنيد. زيرا تصاوير هم باعث تنوع و رفع خستگي خواننده شده و هم درك مطلب را براي او راحت‌تر مي‌نمايد. يك تصوير مناسب و مرتبط گاهي بيش از چندين خط توضيح و متن به كاربر در درك مطلب كمك مي‌كند. به كاربردن تصوير متناسب با موضوع نيز از ديگر نكات مهم مي‌باشد. سعي كنيد تا جايي كه مي‌توانيد عكس‌هاي با كيفيت بگيريد و از آن‌ها استفاده نماييد. اگر هم نمي‌تونيد عكس‌هاي باكيفيت را براي سايت خود انتخاب نماييد.

 

۵ – فرم تماس مناسب طراحي كنيد :

داشتن فرم تماس ساده براي برقراري ارتباط كاربر با شما از ديگر نكات مهم در طراحي سايت محسوب مي‌شود. يك بخش فراموش شده وجود بخش تماس با ما و اطلاعات تماس مي‌باشد. تصور كنيد كه كاربر وارد سايت شما شده و به كالا يا خدمات شما علاقه‌مند است و نياز دارد براي كسب اطلاعات بيشتر با شما از طريق ايميل يا تلفن در تماس باشد، اما شما هيچ‌گونه راه ارتباطي را به كاربر نشان نداده‌ايد.

قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت قابل ديد و بالايي سايت از دو جهت به شما كمك ميكند :

  1. باعث اطمينان كاربر از فعاليت شما مي‌شود : وقتي يك سايت خدماتي اطلاعات تماس تلفني يا آدرس و ايميل خود را در سايت قرار مي‌دهد در مقايسه با ساير سايت ها كه فقط يك ايميل قرار داده‌اند يا اصلا بخش تماس ندارند بسيار قابل اعتماد‌تر است.
  2. باعث فروش بيشتر ميشود : در سايتي كه كاربران مي‌توانند به راحتي با شما ارتباط برقرار كرده و تمامي اطلاعات تماس شما پيش روي آنها مي‌باشد طبيعتا فروش بيشتري انجام خواهد شد زيرا كاربر اعتماد بيشتري به شما خواهد داشت.

سايتي كه هيچ اطلاعات تماسي از خود ارائه نمي‌دهد در جلب اعتماد مخاطبان ناموفق خواهد بود و در نتيجه فروش و سوددهي آن تا حد چشمگيري كاهش خواهد يافت. تهيه فرم تماس براي ايجاد اعتماد بين مشتري و شما از ديگر نكات مهم در طراحي سايت است.

۶ – سرعت سايت را بالا ببريد :

يك بخش بسيار مهم هم در طراحي سايت و هم در بخش بهينه‌سازي و سئو سايت مربوط به سرعت سايت شما مي‌باشد. بخش پايه و اساسي در سرعت سايت به انتخاب هاست مناسب و بعد از آن استفاده از شبكه‌هاي توزيع محتوا يا CDN است.

بعد از اين مراحل ساير مسائل مرتبط با سايت مربوط به نوع طراحي سايت و برنامه نويسي آن مي‌باشد كه حتما بايد رعايت كنيد. در غير اين صورت هر چقدر مطالب مفيد و كاربردي ارائه نماييد اما سايت كندي داشته باشيد رتبه خوبي در نتايج جست‌وجو نخواهيد داشت. سرعت سايت جز نكات بسيار مهم  است كه هميشه بايد در نظر قرار گرفته شود.

رعايت نكات زير به هنگام طراحي سايت به شما در افزايش سرعت سايت كمك خواهد كرد :

  • استفاده حداقل از Java و CSS  :

اگر نياز داريد در سايت خود از كدهاي جاوا استفاده كنيد سعي كنيد اين كدها را به انتهاي صفحات سايت منتقل كنيد تا در هنگام لود شدن باعث سنگين شدن سايت نشود.

همچنين در نوشتن CSS ها سعي كنيد تمامي متغير‌ها را در يك يا دو فايل قرار دهيد و از ساختن چندين فايل CSS براي بخش هاي مختلف سايت پرهيز كنيد. زيرا باعث كندي بيش از حد سايت خواهد شد.

  • استفاده استاندارد از مولتي مديا :

 از تصاوير و حتي فيلم براي روشن‌تر كردن موضوع و انتقال بهتر مطلب به كاربر استفاده مي‌شود. اما اين استفاده بايد در حد استاندارد باشد. اگر از فيلم در مقالات خود استفاده مي‌كنيد سعي كنيد حجم مناسبي داشته باشد تا سريع‌تر لود شود. همچنين تصاوير سايت را تا جايي كه مي‌توانيد كم حجم كنيد.

سعي كنيد مولتي مدياي استفاده شده را بر روي هاست خود قرار دهيد و به منابع خارجي لينك ندهيد. به عنوان مثال شما در مقاله خود تصويري قرار داده ايد اما آن تصوير روي هاست ديگري قرار دارد و شما فقط آن را در سايت خود لينك كرده ايد.

پس هر بار كاربري بخواهد آن مقاله را مطالعه كند بايد فايل تصوير از سايت ديگري بارگذاري شود. اگر آن سايت خارج از دسترس باشد مرورگر زمان زيادي را براي لود كردن تصوير وقت صرف مي‌كند كه نتيجه آن كاهش چشمگير سرعت سايت شماست. به همين دليل سعي كنيد هميشه تمامي مطالب و فايل هاي سايت را به هنگام طراحي سايت بر روي هاست خود ميزباني كنيد.

۷ – سايت واكنش گرا طراحي كنيد :

responsive page

روز به روز بر تعداد كاربراني كه از طريق تلفن هوشمند وب گردي مي‌كنند افزوده مي‌شود. پس طراحي سايتي موفق است كه بر روي تمامي دستگاه‌ها قابل نمايش باشد. حال اين دستگاه يك تلفن همراه باشد يا تبلت و حتي يك تلويزيون هوشمند. سايت شما بايد واكنش گرا بوده و خودش را با هر سايز صفحه نمايش هماهنگ كند.

منو ها و تصاوير سايت هم بايد در دستگاه‌هاي مختلف بدون مشكل قابل نمايش بوده و كاربر براي پيمايش سايت شما نيازي به اسكرول كردن در جهت هاي مختلف نداشته باشد. اندازه فونت هم بايد در تلفن هاي همراه درشت تر باشد تا قابليت خوانا بودن را از دست ندهد.

به طور كلي طراحي يك سايت واكنش گرا  با رابط كاربري و سئو سايت شما در ارتباط است.. در صورتي كه سايت شما واكنش گرا نباشد، كاربر نمي‌تواند به راحتي در سايت جست‌وجو كرده و به اهداف خود دست يابد. به همين دليل  سايت را ترك كرده، نرخ پرش افزايش يافته و در سئو سايت تاثيرگذار خواهد بود.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۳۲:۲۷ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی