تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس

 

طراحي سايت هر روز پيشرفته تر مي شود و شما هوشمندي اپليكيشن ها و سايت ها را در همان گوشي كه دستتان مي گيريد و هر روز بيشتر وقت خود را با آن سپري مي كنيد نيز به وضوح مي بينيد. طراحي UX يا همان طراحي تجربه كاربري به معني ايجاد يك فرايند منطقي و همزمان شفاف و كاربردي براي افرادي است كه از آن سايت يا اپليكيشن استفاده مي كنند. طراحي تجربه كاربري در اصل كاهش خطاهاي احتمالي يك سايت بعد از طراحي است و طراحان و كدنويسان سعي مي كنند با استفاده از تجربه هاي گذشته خود و ديگران سايتي را طراحي كنند كه بهترين عملكرد در ان حوزه خاص را براي مشتريان ايجاد كند. اصولا تمام اپليكيشن هاي موفق مانند اينستاگرام و يا توييتر و فيسبوك و ... به شدت بر سر طراحي فرايند تجربه كاربري كار كرده اند و براي تك تك آيكن هاي تعبيه شده در اين اپليكيشن ها فلسفه هاي خاص طراحي و دلايل بسيار توجيه پذيري وجود دارد. 

در اين مقاله توضيح مي دهيم، كه چگونه طراحي ux، از مهم ترين اجزاي وب و برنامه هاي كاربردي تلفن همراه مي باشد. آموزش‌هاي گام‌به‌گام، و مثال‌هايي از مهم‌ترين خدمات در دنياي واقعي، به شما در فعاليت‌هاي روزمره  شما كمك خواهد كرد. عبارت "اعتبار سنجي" ممكن است به كمي شفاف‌سازي نياز داشته باشد، در صورتي كه اطلاعات ارايه‌شده توسط يك كاربر درست باشد، اعتبار فرم يك فرآيند تكنيكي محسوب مي شود. اشكال يا نكات نشان مي‌دهد، كه كاربر خطايي مرتكب شده‌است، يا اطمينان مي‌دهد كه داده‌هاي ارايه‌شده صحيح هستند. براي مثال، اگر يك كاربر اطلاعاتي مانند آدرس پست الكترونيكي وارد فيلد كند، فرم بايد چك شود كه متن ارايه‌شده در فرمت مناسب باشد، ( user@example.com ) و همچنين آدرس ايميل موجود قبلا ثبت نشده باشد.

قبل از آنكه وارد بحث اعتبار سنجي شويم پيشنهاد مي كنم ابتدا تفاوت هاي بنيادين طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را حتما در نظر داشته باشيد. اگر خودتان ندانيد كه براي توسعه كسب و كارتان به چه نوعي از سايت احتياج داريد حتما از نظر زمان و پول متحمل هزينه هايي بيش از اندازه مي شويد. از سوي ديگر صرف دانستن اصول اين چنين براي كاهش هزينه ها كافي نيست برخي ازشركت ها هستند كه خدمات عالي و بهينه را تحت عنوان طراحي سايت ارزان به شما با مبالغ بسيار منطقي تر از رقبايشان پيشنهاد مي دهند بنابراين پيش از هر چيز در هر زمينه اي استعلام قيمت و كيفيت را در نظر داشته باشيد. با قواعد اوليه طراحي سايت كه آشنا باشيد مي توانيد خدمات بهتري از طراحان سايت دريافت كنيد و با آنها تعامل منطقي تر و شفاف تري داشته باشيد. 

form-validation

به طور كلي 2 نوع اعتبار سنجي وجود دارد:

  1. پس از ارائه اعتبارسنجي، هنگامي كه كاربر تمام داده‌ها را فراهم مي‌كند، و فرم را ارائه مي‌كند. معمولاً با زدن دكمه اطلاعات به سرور نيز فرستاده مي‌شود، و اعتبارسنجي مي‌شوند. پاسخ سيستم به كامپيوتر كاربر برگردانده مي‌شود و به عنوان يك پيام تاييد مجسم مي‌شود (همه چيز خوب پيش مي‌رود! ) يا ممكن است،مجموعه‌اي از پيام‌هاي خطا به كامپيوتر كاربر باز گرداند.
  2. اعتبار سنجي درون خطي، پيغام اعتبار سنجي فورا  بعد از اين كه  كاربر داده ها را در فيلد مورد نظر وارد مي كند، براي تشكيل فرم ها، نشان داده مي‌شود. معمولا اطلاعات در كنار فيلدها نشان داده مي شود، و كاربر را تشويق مي كند تا اقدام فوري انجام دهد.

اهميت فرم اعتبار سنجي

فرم اعتبار سنجي، در مركز ارتباطات در طول مهم‌ترين فرآيندهاي تعامل بين بازديد كننده وب، و رابط كاربري مي باشد، و مي توان گفت اهميت آن فراتر از اندازه و سادگي درك شده آن است. زماني را در نظر بگيريد كه به طور معمول مي‌توانيد با فرم اعتبار سنجي رو به رو شويد:

  • ثبت نام/ ورود به سايت
  • انواع خريد و فروش در سبد خريد
  • فرم خبرنامه

اين فرم، مجموعه اي از لحظات مهم زندگي شما در رابط كاربري شماست، درست است؟ احتمالا از طرف كسب و كار شما تلاشي در اين مورد شده يا مي شود! اجازه بدهيد آن را به صورت آنلاين در دنياي واقعي بررسي كنيم، اعتبار سنجي هميشه اشيا را به يك ديدگاه آشنا تبديل مي‌كند، در واقع اعتبار سنجي معادل داشتن يك مكالمه با يك فروشنده درست قبل از خريد است، درست زماني كه همه چيز هنوز روي لبه چاقو باشد. اگر فروشنده بي نزاكت باشد و از ارائه هرگونه كمك امتناع كند، بدون تكميل خريد، مغازه را ترك خواهيد كرد. اگر فروشنده حرفه‌اي، مودب و مفيد باشد، شما به دنبال كيف پول خود خواهيد گشت. اكثر فرم هاي اعتبار سنجي مانند فروشنده هاي بي ادب هستند. اين فرم ها با پيام هاي خطا مانند خطاي پايگاه داده، ايميل اشتباه، و ساير خطاها، با شكست مواجه خواهند شد.  آن ها معمولا به ميزان بالاي خروج منجر مي شوند. ارتباط ضعيف منجر به نتايج كسب‌وكار ضعيف مي‌شود، و دلايل فراواني براي آن وجود دارد. تحقيقاتي كه توسط  Wroblewski انجام شده است، به وضوح نشان مي‌دهد كه استفاده صحيح از طرح داخلي، كه به درستي طراحي‌شده مي‌تواند يك تفاوت واضح داشته باشد. طراحي اعتبار فرم اعتبار سنجي به روش درست ممكن است تاثير بزرگي بر كسب‌وكار شما داشته باشد،و اين موضوع نبايد ناديده گرفته شود.

اجتناب از سردرگمي

به طور كلي چهار عنصر مهم هستند كه اعتبار فرم خوب شامل موارد زير است:

  • زمان مناسب براي اطلاع دادن درباره مشكلات / موفقيت ها
  • محل مناسب براي پيغام‌هاي اعتبار سنجي
  • رنگ مناسب
  • زبان واضح و روان

تمام اين عوامل يك هدف روشن دارند: اجتناب از سردرگمي. سردرگمي دشمن تبديل است. اگر نمي‌خواهيد خود را به خطر بيندازيد، و يك نرخ افت شديد داشته باشيد، اعتبار سنجي ايجاد كنيد، كه هر گونه ريسك اشتباه مشتريان شما را از بين مي‌برد. اين مسير باعث نرخ تبديل بالا مي شود.

زمان مناسب

همان طور كه تحقيقات نشان داده است، زمان مناسب براي اطلاع از موفقيت يا عدم موفقيت داده‌هاي ارايه‌شده، درست بعد از ارسال اطلاعات توسط كاربر مي باشد. اعتبار سنجي درون خطي، كه بلافاصله كاربران را در مورد درستي داده‌هاي ارايه‌شده، در يك تبديل مطلع مي‌كند؛ بهترين نوع اعتبار سنجي مي تواند باشد.

توييتر مثال واضحي در اين مورد است؛اين اپليكيشن كار بزرگي براي اجتناب از سردرگمي كاربر انجام داده است، در صفحه زير مي‌توانيد ببينيد كه كاربر سعي دارد كه، آدرس ايميلي ثبت كند كه قبلاً استفاده شده‌ بود. فرم به او اطلاع مي‌دهد كه بايد در مرحله دوم بايستد و برخي از گزينه‌هاي پشتيبان را در نظر بگيرد، بنابراين از نتيجه نهايي نااميد نخواهم شد. يك روش كلاسيك بعد از ارسال اعتبار سنجي براي كاربر صبر مي‌كند تا كل فرم را پر كند، و سپس به كاربر اجازه مي‌دهد بداند كه چيزي اشتباه است. و چيزي كه حتي جالب‌تر از اين موضوع است، اين است كه توييتر در واقع سعي دارد در اين لحظه حساس آشنايي ما يك مكالمه داشته باشد. با توجه به اعتبار سنجي درون خطي، آن‌ها فورا مي‌توانند برخي از گزينه‌ها را به كاربر پيشنهاد كنند. شايد من صاحب حساب ثبت‌شده با پست الكترونيكي باشم، و فقط رمز عبور رو فراموش كرده باشم!

twiter form validation

محل مناسب

مكان اعتبار سنجي به اندازه زمان مناسب براي نشان دادن آن مهم است. در مورد مثال توييتر، اگر پيغام در كنار فيلد مورد نظر نبود، اما جايي در پايين قرار داده مي شد، كارببر در نگاه اول متوجه آن نمي شد. اين موضوع فقط گيج‌كننده مي باشد، و به طور خطرناكي باعث مي شود، كاربر بدون تكميل فرآيند، فرم را ترك كند. زماني كه در اين فكر هستيد كه چه جايي براي اعتبار سنجي تان انتخاب كنيد، اين قاعده كلي را دنبال كنيد :

  • هميشه پيغام را در متن عمل قرار دهيد. اگر مي‌خواهيد به كاربر در مورد خطايي كه در يك فيلد خاص اتفاق افتاده آگاه كنيد، آن را در كنار ميدان نشان دهيد.
  • اگر خطايي به طور كلي (مثلا يك مشكل با ارسال داده‌ها به سرور) وجود داشته باشد، و يك بارگذاري مجدد صفحه نمايش داده نشد ، پيغام كنار دكمه ارسال را نشان دهيد.
  • اگر يك بارگذاري مجدد در صفحه وجود داشته باشد، آن را در بالاي صفحه نمايش دهيد.

right place

رنگ مناسب

رنگ ها ساده ترين قسمت فرم اعتبار سنجي مي توانند باشند، قرمز براي خطاها، آبي براي اطلاعات، زرد براي هشدارها، سبز براي تاييد موفقيت است. اين سيستم رنگ، بهترين سيستم بصري است كه مي توانيد مجسم كنيد.  حداقل بخشي از آن (قرمز و زرد) مورد توجه قرار مي‌گيرند، و با سير تكاملي پشتيباني مي‌شود و كل سيستم رنگ كه در فيلد ها وجود دارد، باعث مي شود شما گيج نشويد و مسير خود را راحت تر پيدا كنيد. در تمام مثال‌هاي بالا ما اين قانون را در عمل ديده‌ايم. بياييد چند راه‌حل جالب ديگر را بررسي كنيم تا شما مقدار زيادي الهام داشته باشيد. باز هم قوانين توييتر وقتي كه به اعتبار فرم مناسب مي‌رسد. پيغام‌هاي تاييد، با رنگ سبز روشن هستند. check twiter

زبان واضح و روان

در نهايت زبان كه مي تواند سخت ترين قسمت فرم اعتبار سنجي باشد، يك فرم اعتبار سنجي بايد به طور واضح موارد زير را بيان كند:

  • چه اتفاقي افتاد؟
  • مرحله بعدي كه كاربر بايد در آن موفق باشد، چيست؟

وهمچنين، هميشه بايد از استفاده از اصطلاحات فني اجتناب كرد. قوانين بسيار ساده است، اما ناديده گرفتن آن ها نيز مي تواند ساده باشد. يك خطاي معمول ممكن است بيان كند، كه "ايميل نامعتبر است " بدون اينكه به كاربر بگويد چرا نامعتبر است. اين موضوع نه تنها باعث سردرگمي كاربران نيز مي شود، بلكه ريسك خطرناكي برايذ كسب و كار شما نيز دارد. البته، باز هم توييتر نمونه‌اي از كاربرد زبان واضح و روان است. وقتي آن‌ها مي‌گويند كه آدرس ايميل تان خوب است، از يك پيام تاييد براي گفتن "ما ايميل شما را دريافت مي‌كنيم" استفاده مي‌كنند. اگر ايميل قبلاً ثبت شده‌ باشد، آن‌ها گزينه ورود به سيستم را به شما مي‌دهند و يا گذرواژه شما را بازيابي مي‌كنند. و اگر شما براي ايجاد يك گذرواژه امن كامل مديريت كنيد، Twitter به شما رمز عبور كامل را خواهد گفت. 

twiter language

پيام آوا پردازش از جمله شركت هايي ميباشد كه در تمام طراحي سايت هاي خود به صورت حرفه اي اصول ux را با توجه به استانداردهاي روز دنيا رعايت ميكنند كه اين امر باعث جذب مخاطب كاربران ميشود.

 

سخن پاياني

بعد از طراحي سايت شما نياز به خدماتي مانند بهينه سازي سايت و تبليغات گوگل ادوردز خواهيد داشت. من سعي مي كنم در پست هاي بعدي بيشتر در خصوص اين مفاهيم برايتان مطالبي منتشر كنم. موفق باشيد. 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۲:۰۵ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی