تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس

چگونه محصولات خود را از طريق اينترنت بفروشيم

 

اينترنت تغييرات چشمگيري را در زندگي مردم ايجاد كرده است. چند سال پيش، افراد مجبور بودند زماني را براي ديدن مغازه‌ها جهت خريد مايحتاج خانه خود بگذارند. با پيشرفت در فناوري اطلاعات، مصرف كنندگان اين روزها قادرند محصولات خود را توسط كليك با موس خريداري كنند. امروزه خريد آنلاين بسيار در حال گسترش است. براي بسياري از صاحبان كسب و كار افزايش محبوبيت خريد از اينترنت فرصت‌هاي بيشتري را براي گسترش بازار خود ايجاد كرده است. اگر مي‌خواهيد كسب و كاري راه بياندازيد و از مزاياي فروش اينترنتي استفاده كنيد در ادامه به راهنمايي‌هايي اشاره مي‌كنيم كه به شما به طور مؤثر در فروش محصولات خود از طريق اينترنت كمك خواهد كرد. 

بر خلاف تصور اوليه، براي فروش محصولات خود از طريق اينترنت الزاما نبايد وب سايت داشته باشيد و طراحي سايت براي شما انجام شود، گرچه در حالتي كه بخواهيد فروشگاه اينترنتي موفقي داشته باشيد قطعا طراحي سايت فروشگاه اينترنتي به شما كمك زيادي خواهد كرد. برخي از روش هايي كه مي توانيد از طريق آنها محصولات خود در اينترنت را بفروش برسانيد عبارتند از :

  • فروش از طريق شبكه هاي اجتماعي مانند تلگرام و اينستاگرام : گرچه امكان پرداخت مستقيم از طريق شبكه هاي اجتماعي و امكانات فروشگاهي مانند سبد خريد و... وجود ندارد اما شما به سادگي مي توانيد محصولات خود را در شبكه هاي اجتماعي معرفي نماييد و از كاربران بخواهيد كه براي خريد براي شما پيام بفرستند و هزينه را به صورت حضوري و يا اينترنتي پرداخت كنند.
  • فروش از طريق آگهي در سايت هاي نيازمندي: وب سايت هاي زيادي در اينترنت وجود دارند كه به كاربران امكان مي دهند تا آگهي هاي خود را در آنها ثبت كنند. بسياري از اين سايت ها امكان درج آگهي به صورت رايگان را به شما خواهند داد و از طريق ثبت آگهي در سايت هاي نيازمندي مي توانيد محصولات خود را معرفي كرده و آنها را بفروش برسانيد. از جمله سايت هاي معروف نيازمندي در ايران سايت هايي مانند ايستگاه، ديوار و شيپور هستند.
  • ايجاد حساب در سايت هاي B2B: وب سايت هاي B2B سايت هايي هستند كه اين امكان را براي شما فراهم مي كنند تا براي خود صفحه شخصي داشته باشيد و محصولات خود را معرفي كنيد. ايجاد اكانت در اينگونه سايت ها رايگان است و در اينگونه سايت ها مي توانيد با ساير شركتها و افراد علاقمند در حوزه كاري خود ارتباط برقرار نماييد.
  • استفاده از فروشگاه سازهاي رايگان : فروشگاه سازهاي رايگان زيادي در اينترنت وجود دارند كه به شما امكان ساخت فروشگاه را مي دهند، در صورتي كه معذوريت مالي داريد و نمي توانيد هزينه طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي را پرداخت نماييد، مي توانيد از فروشگاه ساز ها استفاده نماييد.
  • طراحي سايت و اپليكيشن موبايل فروشگاهي: فروش حرفه اي محصولات در اينترنت، مستلزم طراحي سايت حرفه اي، اپليكيشن موبايل فروشگاهي و همچنين قرارگرفتن در رتبه هاي بالاي گوگل است، در صورتي كه محصولات مناسبي داريد و ميخواهيد آنها را از طريق اينترنت بفروش برسانيد، كارشناسان وب24 به شما كمك خواهند كرد تا با استفاده از بستر مناسبي كه در اين زمينه طراحي مي شود اين كار را به نحو احسن انجام دهيد.

افزايش فروش محصولات


ايده روشن از اينكه چه كساني مشتريان هدف شما هستند داشته باشيد
 اين بسيار مهم است كه بدانيد چه كساني محصولات شما را در اينترنت خريداري مي‌كنند بنابراين شما در رسيدن به بازار بالقوه خود كارامدتر مي‌شويد. اگر شما براي مثال اسباب بازي مي‌فروشيد، و هدف شما والدين جواني است كه خريدار محصولات شما در اينترنت هستند شما مي‌توانيد فروش محصولات خود را از طريق كليك بر روي سايت‌ها كه ارائه دهنده اطلاعات و راهنمايي‌هايي در مورد وظايف آنها هستند افزايش دهيد. همچنين مي‌توانيد كلمه مورد نظر براي كسب و كار خود را با اشتراك گذاري محصولات خود در انجمن‌هاي فرزند پروري و وبلاگ‌ها معرفي كنيد. دانستن مشتريان هدف شما باعث مي‌شود استراتژي‌هاي بازاريابي مناسب را با توجه به علايق و سپس تصرف علاقه مخاطبان خود به كار بريد. 


با پيچ و خم (جزئيات) تجارت الكترونيك آشنا شويد
فروش محصولات به صورت آنلاين شباهت زيادي نسبت به فروش در فروشگاه حضوري دارد اما تفاوتهايي وجود دارد كه بايد صاحبان كسب و كار از آنها آگاه باشند. به عنوان مثال فروشگاه‌هاي مبتني بر اينترنت، خريداران آن اغلب با استفاده از كارت اعتباري خريد مي‌كنند، بنابراين بايد فروشندگان توانايي پردازش سفارشات آنلاين را داشته باشند. همچنين خطراتي در تجارت الكترونيك وجود دارد؛ هكرها براي مثال اغلب فرصتهايي را براي رهگيري اطلاعات شخصي و مالي خريداران آنلاين دنبال مي‌كنند. بنابراين فروشندگان آنلاين مستلزم هستند كه وبسايتهاي خود را با استفاده از گواهي SSL براي محافظت از مشتريان از سرقت هويت ايمن كنند.  


محصولات را به قيمت رقابتي ارائه دهيد
يكي از دلايل اصلي كه مردم از اينترنت خريد مي‌كنند مي‌تواند به صرفه بودن آن باشد. به دليل اينكه فروشگاه‌هاي آنلاين لازم نيست هزينه‌اي را براي مكان فيزيكي دهند قادرند محصولات خود را به صورت رقابتي ارائه كنند. اگر مي‌خواهيد افراد محصولات شما را خريداري كنند، قيمت محصولات را به قيمتي بدهيد كه بتوانيد با ساير رقبا به رقابت بپردازيد.


اعتبار براي خود ايجاد كنيد
اولين چيزي كه مصرف كنندگان علاقمند به خريد از يك فروشگاه مي‌شوند اعتبار فروشنده است. افراد مي‌خواهند از وبسايت‌هاي جعلي محفوظ باشند و مي‌خواهد با يك فروشگاه آنلاين معتبر و قانوني سر و كار داشته باشند. بنابراين بايد اعتبار خود را به عنوان يك فروشنده آنلاين جهت كسب اعتماد مردم و در نتيجه خريد آنها ايجاد كنيد. شما مي‌توانيد نظرات و پيشنهادات مشتريان گذشته خود را به صورت آنلاين در صفحات فيسبوك و يا بخش نظرات سايت خود منتشر كنيد. هنگاميكه مشتريان شما بازخوردهاي مثبتي در مورد شركت شما ببينند آنها متوجه ايمن بودن خريد از شما مي‌شوند.

راه‌هايي براي فروش و گسترش محصولات به صورت آنلاين

راه‌هاي زيادي براي افزايش فروش محصول وجود دارد كه در اينجا به چند مورد از تكنيك‌هاي عملي جهت افزايش فروش محصول اشاره مي‌كنيم. در ادامه سعي كرده ايم كه به صورت مختصر و مفيد شما را با اين راهكارها آشنا كنيم، در نظر داشته باشيد كه براي آشنايي بيشتر با اين موارد بهتر است مقالات وب24 را دنبال كنيد تا اطلاعات بيشتري در مورد آنها پيدا كنيد. برخي از اين راهكارها عبارتند از:

استفاده از وبسايت‌ها و شبكه هاي اجتماعي
استفاده از سايتهايي مانند فيسبوك مؤثرترين روش فروش كالا در صورت فعال بودن مي‌باشد. اشتراك‌گذاري اخبار و اطلاعات، ارتباط با طرفداران و غيره مي‌تواند مؤثر براي معرفي محصولات در جلوي چشم بسياري از افراد باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد 

ويدئوي محصولات
قدرت ويدئو درباره محصول تا حد زيادي دست كم گرفته شده است. مخاطبان زيادي در برخي از سايت‌ها مانند توييتر و نيز سايتهاي مشابه آن وجود دارند كه افراد در آنها دوست دارند  براي محصول و موارد مرتبط آن جستجو كنند. اگر يك ويدئو با كيفيت مناسب و آموزنده ايجاد كنيد شما قادر خواهيد بود توجه مخاطباني كه قبلا شما را نمي‌شناختند جلب كنيد. همچنين ويدئو در نتايج موتور جستجو مانند گوگل و ساير موتورهاي جستجو نشان داده مي‌شود. اگر شما قبلا براي كلمه كليدي مورد نظر داراي رتبه‌بندي باشيد در صفحه اول گوگل ويدئو نشان داده مي‌شود كه مي‌تواند يك راه خوب براي جذب مخاطبان باشد.


ايميل
ايميل كه يك تكنولوژي نسبتا قديمي در دنياي اينترنت است اما هنوز مي‌تواند يك راه مناسب آگاهي از محصولات جديد براي مشتريان فعلي و جديد باشد. اگر مشتريان ايميل را بدهند يعني علاقه مند به محصولات شما هستند. بنابراين يك فرصت خوب براي جلب پيشنهادات ويژه يا برجسته به آنها براي خريد محصولات مي‌باشد. با تهيه ليست مخاطبين هدف خود و ارسال ايميل براي آنها، محصولات خود را به افراد بيشتري معرفي خواهيد كرد. در نظر داشته باشيد كه ارسال ايميل ناخواسته و هرزنامه باعث مي شود كه به برند شما لطمه وارد شود، بنابراين ليست مخاطبين علاقمند و همچنين افرادي كه با تمايل خود ايميل را در اختيار شما قرار داده اند را انتخاب كنيد و صرفا براي آنها ايميل ارسال كنيد. ايجاد صفحه فرود يكي از روش هايي است كه به شما در اين زمينه كمك خواهد كرد.


محصولات رايگان
همه افراد دوست دارند برخي اجناس را به صورت رايگان دريافت كنند؛ اين مي‌تواند روشي مفيد براي بدست آوردن مشتريان جديد باشد. راه‌هاي متعددي براي انجام اين كار وجود دارد. محصولات رايگان مي‌تواند منجر به ترويج فروشگاه شود، بنابراين اگر با موفقيت انجام گيرد مشتريان وفاداري به دست آوريد.

همكاري در فروش
ايجاد يك برنامه همكاري در فروش مي‌تواند كمك به گسترش رسيدن شما براي فروش بيشتر و به دست آوردن مشتريان شود. چرا افرادي كه علاقه مند به محصولات شما هستند كار فروش را با دادن مقداري پورسانت به انها واگذار نكنيم؟ البته در نظر داشته باشيد كه براي راه اندازي سيستم همكاري در فروش شما نيازمندي داشتن يك سايت فروشگاهي مناسب هستيد، در سيستم هاي همكاري در فروش افرادي كه تمايل به بازاريابي محصولات شما دارند، از طريق اينترنت اين كار را براي شما انجام مي دهند و درصدي از مبلغ فروش محصول را به عنوان پورسانت دريافت مي كنند.

صفحات فرود و پرداخت به ازاي هر كليك (PPC)
پراخت به ازاي هر كليك يك روش تضمين شده‌اي براي به دست آوردن بازديدكننده به وبسايت شما است. اين روش مدلي از تبليغات اينترنتي است كه در آن بازديد كننده تبليغ به سايت، اپليكيشن موبايل و غيره هدايت شده و به ازاي آن تبليغ دهنده متناسب با تعداد كليك و مراجعه به سايت خود به نمايش دهنده هزينه تبليغات را مي‌دهد. با تركيب يك كمپين بهينه شده PPC خوب با صفحات فرود هدفمند شما مطمئن خواهيد بود كه هر بازديد كننده به احتمال زياد علاقه مند به محصولاتي است كه شما در حال فروش آن هستيد. 
نكاتي كه به آن اشاره شد را مي‌توانيد براي افزايش فروش و در نتيجه سود بيشتر به كار بريد. به طور كلي بايد مهارت‌هاي خود را افزايش دهيد، بازار هدف خود را به خوبي بشناسيد، از تجربه‌هاي افراد موفق استفاده كرده و نيز در صورت امكان در دوره‌هاي آموزشي مرتبط با حرفه‌تان آموزش ببينيد.

 

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

 

 

راه‌هاي فروش آنلاين محصول

براي فروش محصول در اينترنت راه‌هاي مختلفي وجود دارد كه آنها را در دسته‌بندي‌هاي زير ليست كرده‌ايم. همچنين براي درك بهتر عملكرد هر كدام، مزايا و معايب هر روش را هم بعد از معرفي كلي مطرح كرده‌ايم.

فروش آنلاين از طريق وب

راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي

بهترين راه براي فروش آنلاين محصول، راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي است. با راه‌اندازي يك فروشگاه در اينترنت مي‌توانيد براي محصولات خود يك كانال فروش ثابت داشته باشيد. هر محصولي كه مي‌خواهيد، با هر قيمتي را وارد كنيد و همچنين با استفاده از تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال فروش محصولات خود را افزايش دهيد. با اينكه ايجاد يك فروشگاه در اينترنت بهترين راه است اما مشكلاتي نيز دارد. شما بايد از پس بخش‌هاي فني آن نيز بر بياييد. يعني بتوانيد در اينترنت با خريد هاست و دامنه، وب‌سايت خود را راه اندازي كرده و محصولات را درون آن قرار دهيد. 

مزايا:

اعتبار داشتن و رسمي بودن

از مهم‌ترين مزايا داشتن فروشگاه اينترنتي، رسمي بودن آن است. امروزه در ايران با وجود شكل گرفتن انجمن صنفي كسب و كارهاي اينترنتي و همچنين ارائه نماد اعتماد الكترونيك از سوي مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت، يك نوع اعتبار به اين مدل از كسب و كار بخشيده شده است و شما نيز مي‌‌توانيد در يك محيط رسمي شروع به فروش محصولات خود كنيد.

خوتان صاحب كسب و كار هستيد و درآمد مستقيم داريد

از ديگر مزايا داشتن فروشگاه اينترنتي مي‌توان به مستقل بودن آن اشاره كرد. وقتي شما يك فروشگاه اينترنتي داشته باشيد و به‌خوبي روي آن كار كرده و آن را به درآمد برسانيد به اين معني است كه خودتان صاحب كسب و كار بوده و رييس خودتان هستيد. هر طرح و برنامه‌اي داشتيد را مي‌توانيد پياده كنيد. هر موقع كه دلتان مي‌خواهد، مطلب و توضيحات براي محصولات نوشته و فعاليت داشته باشيد. همچنين درآمد حاصل از فروش كاملا مستقيم به حساب بانكي شما واريز مي‌شود و از اين بابت هم دغدغه‌ايي نخواهيد داشت.

امكان رشد و گسترش كسب و كار

داشتن يك فروشگاه اينترنتي به شما كمك مي‌كند در هر زماني كه خواستيد، كار را گشترش داده و درآمد خود را بيشتر كنيد. مدل عملي اين عنوان به اين صورت است كه شما پس از تامين كردن و فروش يك دسته خاص از محصول، مي‌توانيد دسته‌بندي‌هاي موضوعي مرتبط ديگري را نيز پوشش داده و آنها را هم در سايت به فروش برسانيد. به اين صورت هر زمان كه در يك دسته به فروش قابل قبولي رسيديد مي‌توانيد با اضافه كرده دسته‌بندي و همچنين استفاده از تكنيك‌هاي كد تخفيف و فروش‌هاي فصلي كسب و كار خود را گسترش دهيد.

معايب:  

به نتيجه رساندن يك فروشگاه اينترنتي زمان‌بر است

وقتي تصميم مي‌گيرد كه به صورت آنلاين فعاليت كنيد، نبايد انتظار داشته باشيد، يكي دو روزه مي‌توان به درآمد رسيد. مراحل رشد يك كسب و كار اينترنتي بايد قدم به قدم طي شود. در روز‌هاي اول شما بايد بر روي قسمت‌هاي فني و مديريتي كار كنيد و سپس به فكر طراحي و طرح‌هاي گرافيكي كار خود باشيد. سپس با توليد محتوا و افزودن محصولات، كاربر از گوگل بدست آوريد و سپس با تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال آنها را تبديل به مشتري كنيد. اين مراحل در مقياس كوچك‌تر در ماه‌هاي اوليه قابل انجام است اما براي اينكه به يك فروش و درآمد قابل قبول برسيد، حداقل يك تا دو سال بايد به صورت مستمر بر روي فروشگاه خود كار كنيد.

همكاري با فروشگاه‌هاي اينترنتي

فروش آنلاين

اگر قصد راه‌اندازي كردن فروشگاه اينترنتي اختصاصي خود را نداريد باز هم مي‌توانيد از طريق اينترنت محصولات خود را به فروش برسانيد. همكاري با فروشگاه‌هاي اينترنتي بزرگ كه امروزه در ايران فعاليت مي‌كنند، روش مناسبي براي وارد شدن به حوضه فروش آنلاين است. شما با ثبت درخواست در فروشگاهي چون ديجي‌كالا و باميلو مي‌توانيد، يك حساب فروشنده دريافت كنيد و سپس محصولات خود را به آن اضافه كرده تا توسط فروشگاه مورد بررسي قرار گيرند. در صورتي كه خدمات شما مورد تاييد قرار گرفت، مي‌توانيد همكاري‌‌اي را با اين فروشگاه‌ها داشته باشيد. اما ديگر مانند روش داشتن يك فروشگاه اختصاصي نمي‌‌توانيد تمامي درآمد حاصل از فروش را از آن خود كنيد و بايد درصدي را به فروشگاه واسط بدهيد. براي مشاهده بخش فروشندگان ديجي‌كالا اينجا و براي باميلو اينجا كليك كنيد.

مزايا:

امكان فروش سريع محصولات

وقتي محصولات شما در فروشگاه‌هاي اينترنتي پربازديد و پرمخاطبي نمايش داده شود، امكان فروش بيشتر شده و طبيعتا شما زودتر مي‌توانيد محصولات خود را به فروش برسانيد.

معايب:

مشكلات تسويه حساب

اولين عيب همكاري با فروشگاه‌هاي اينترنتي نداشتن درآمد مستقيم است. جدا از درصدي كه از فروش شما كم مي‌كنند، ممكن است تسويه حساب به تاخير افتاده و تا آخر ماه نيز درآمد فروش شما را واريز نكنند. در حالي كه بسياري از فروشندگان براي تامين اجناس خود نيازمند داشتن درآمد مستقيم از فروش خود هستند. درصدهايي هم كه در هنگتم تسويه حساب كم مي‌شود مي‌توانيد بين ۱۰ تا ۲۵ درصد باشد كه بايد در ابتدا ببينيد كه براي شما به‌صرفه‌ است يا خير.

مناسب نبودن براي فروشندگان عادي

همكاري با فروشگاه‌ها بيشتر به درد فروشندگان فيزيكي كه در بازار فروشگاهي دارند مي‌خورد. زيرا فروشگاه‌هاي اينترنتي موجودي تك و محدود يك كالا را نمي‌پذيرند. همچنين اگر در حوضه‌هايي مانند خياطي فعاليت مي‌كنيد با بتوانيد سايزهاي مختلف را نيز پوشش دهيد. با توجه به اين موارد، همكاري با فروشگاه‌هاي اينترنتي به درد كساني كه به صورت شخصي و يا به بياني ديگر به صورت خانگي فعاليت مي‌كنند نمي‌خورد.

 

تبليغات ميان متني

تبليغات گوگل  جست و جو و همچنين  سئو و بهينه سازي سايت از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.

تبليغات ميان متني

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۹:۵۹ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی