تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس

تغيير نام دامنه و معرفي آن به گوگل بدون افت رتبه

 

آيا مي دانيد كه مي توانيد بدون آسيب رساندن به سئو سايت تان، نام دامنه سايت خود را تغيير دهيد؟

بله اينكار ممكن است.

اما با تغيير آدرس سايت شما بايد يك سري تنظيمات انجام دهيد تا مطمئن شويد كه ترافيك سايت خود را از دست نمي دهيد.

اگر شما تغيير آدرس سايت را به اطلاع گوگل نرسانيد ترافيك طبيعي سايت خود از گوگل را به خطر انداخته ايد.

 

تغييبر نام دامنه - چگونه آدرس جديد سايت خود را به گوگل معرفي كنيد

آيا سايت شما ايندكس شده است؟

ابزارهاي در دسترس زيادي وجود دارند كه به شما كمك مي‌كنند تا تعيين كنيد كه آيا وبسايت ايندكس شده است يا خير. ايندكس شدن در مركز خود فرايندي در سطح صفحه است. به عبارت ديگر، موتورهاي جستجو، صفحات را مي‌خوانند و آنها را به طور جداگانه فهرست مي‌كنند. يك روش سريع براي بررسي اينكه كه آيا صفحه توسط گوگل ايندكس شده است يا خير، استفاده از سايت: operator با جستجوي گوگل است. فقط دامنه را مانند آنچه كه در تصوير زير آمده است وارد كنيد، در نتيجه به شما همه صفحات دامنه كه توسط گوگل ايندكس شده است را نشان خواهد داد. همچنين مي‌توانيد URL صفحه خاصي را وارد كنيد تا ببينيد كه صفحه به صورت تكي ايندكس شده است يا خير. 

 

مثال وب 24

 

هنگامي كه صفحه‌اي ايندكس نمي‌شود؛

اگر سايت يا صفحه‌اي ايندكس نشده است، بيشترين متهم معمول اين است كه متا تگ robots در صفحه استفاده شده است يا استفاده نابجا از disallow در فايل robots.txt شده است. هر دو متاتگ‌هايي كه در سطح صفحه و نيز robots.txt هستند، دستورالعمل‌هايي براي ربات‌هاي ايندكس موتور جستجو در مورد نحوه برخورد با محتواي صفحه يا وبسايت شما مي‌دهند. (Disallow براي جلوگيري از ايندكس شدن ادرس خاصي از سايت از دستور Disallow استفاده ميشه)
تفاوت اين است كه متاتگ‌هاي robots بر روي صفحه‌اي جداگانه نمايش داده مي‌شوند، در حاليكه فايل robots.txt دستورالعمل‌هايي براي سايت به طور كلي ارائه مي‌دهد. با اين حال در فايل robots.txt، مي‌توانيد صفحات يا دايركتوري‌ها را مشخص كنيد و اينكه چگونه بايد ربات‌ها در زمان ايندكس شدن با اين نواحي رفتار كنند. در ادامه بررسي مي‌كنيم كه چگونه از هر كدام استفاده كنيم.

 Robots.txt

اگر مطمئن نيستيد كه آيا سايت شما از فايل robots.txt استفاده كرده يا خير، يك روش ساده براي بررسي وجود دارد. دامنه خود را در يك مرورگر و به دنبال آن /robots.txt را وارد كنيد. در اينجا مثالي با استفاده از سايت آمازون آورده شده است (https://www.amazon.com/robots.txt).

 

مثال 1

 

همچنين كنسول جستجوي گوگل يك ابزار تستر robots.txt مناسب دارد كه به شما كمك مي‌كند خطاها را در فايل robots خود شناسايي كنيد. همچنين مي‌توانيد صفحه‌‌اي را در سايت با استفاده از نوار پايين تست كنيد كه آيا فايل‌هاي robots شما در فرم رايج آن مسدود كننده ربات گوگل است يا خير. 

 

مثال 2

 

اگر يك صفحه يا دايركتوري در سايت disallowed باشد (يا ايندكس نشده باشد)، پس از Disallow در فايل robots ظاهر خواهد شد. همانطور كه در مثال بالا نشان داده شده است، فولدر صفحه فرود (/lp/) از ايندكس شدن با استفاده از فايل robots رد (disallowed) شده است؛ به عبارت ديگر اين فولدر ايندكس نشده است. اينكار هر صفحه‌اي را كه در دايركتوري وجود دارد از ايندكس شدن آن توسط موتور جستجو جلوگيري مي‌كند. 

 

تغيير آدرس يك سايت

 

در ادامه ما يك سايت را تغيير آدرس داده و اين تغيير آدرس را از طريق وبمستر تولز گوگل به اطلاع گوگل مي رسانيم اين روند را مي توانيد براي سايت خود نيز به كار گيريد.

تغيير آدرس يك سايت شوخي نيست و بايد براي اين تغيير دليل خوبي داشته باشيد.

براي تغيير آدرس بايد مراحل زيادي را انجام داد و همه چيز را به درستي از آدرس قبل به آدرس جديد انتقال داد.

هنگامي كه تصميم به تغيير آدرس سايت خود مي گيريد اولين چيزي كه بايد نگران آن باشيد 301redirection است. شما بايد تمام صفحات خود را از Domain A به Domain B تغيير آدرس دهيد. مثال:

DomaninA.com/123.html 

را به آدرس

DomainB.com/123.html

تغيير آدرس مي دهيد. فرآيند تغيير آدرس بين اين دو توسط redirect301 انجام مي شود.

براي بررسي صحت عملكرد redirect مي توانيد از ابزار آنلاين redirect-checker.org استفاده كنيد. كار با ابزار بسيار ساده است فقط بايد به خاطر داشته باشيد كه تايپ Http يا Https در ابتداي نام دامنه ضروري است.

 

ابزار آناليز صحت تغيير آدرس سايت

 

چگونه از وبمستر گوگل براي تغيير آدرس سايت كمك بگيريد؟

  • ابتدا در وبمستر گوگل ثبت نام كنيد
  • سايتي كه مي خواهيد آدرس آن را تغيير دهيد باز كنيد
  • بر روي ايكون چرخ دنده كليك كرده و گزينه تغيير آدرس را انتخاب كنيد

 

تغيير آدرس سايت در وبمستر تولز

 

  • در صفحه بعد سايت جديد را از ليست انتخاب كنيد
  • مطمئن شويد كه 301redirects به درستي كار مي كند
  • مطمئن شويد كه متدهاي تائيد همچنان فعال باشند

 

 

چك كردن گزينه هاي تغيير آدرس در كنسول گوگل

 

 هنگامي كه از درستي تمام بخش ها مطمئن شديد روي دكمه Submit كليك كنيد.

در اين بخش اين پيام به شما نمايش داده مي شود :

“Submitted – Your request for a site move has succeeded. If you believe this is an error, you can withdraw the request.”

ثبت نهايي تغيير آدرس سايت

 

بعد از آنكه تقاضاي تغيير آدرس را داديد چه اتفاقي خواهد افتاد؟

با درخواست تغيير آدرس گوگل آدرس جديد را ايندكس خواهد كرد. اين كار موجب مي شود ميزان تغيير رتبه سايت در گوگل در اثر اين تغيير آدرس به حداقل برسد.

به علاوه ليك سايت قبلي شما در گوگل اكنون مخاطبان را به آدرس جديد منتقل مي كند. اگر تگ ها يا بخش هاي ديگري از سايت همچنان به نسخه قديمي اشاره دارند آنها را ويرايش كنيد.

انجام اينكار باعث خواهد شد كه ترافيك سايت شما در اثر تغيير آدرس كمترين آسيب را متحمل شود.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و  طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تفاوت redirect301 و redirect302 چيست؟

قطعاً پاسخ اين سوال را بسياري از شما مي دانيد. redirect301   براي انتقال دائم و redirect302 براي انتقال موقت است. اما تفاوت اين دو شيوه انتقال آدرس در چيست و هر كدام در چه شرايطي كاربرد دارند؟

redirect301 انتقال قطعي آدرس سايت

همانطور كه در اين مقاله گفتيم شما مي توانيد از طريق پنل خود در گوگل وبمستر تولز آدرس سايت خود را به آدرس ديگري انتقال دهيد. اين شيوه انتقال، قطعي است. اگر شما به هر دليلي از انجام اين انتقال منصرف شده باشيد بايد مراحل زير را طي كنيد.

در وب مستر گوگل وارد سايتي شويد كه مي خواهيد از انتقال آن انصراف دهيد. سپس از پنل سمت راست وارد بخش تغيير آدرس شويد.

 

تغيير آدرس سايت در وبمستر تولز

 

در ادامه بايد صفحه را به پايين اسكرول كرده و گزينه Withdraw را انتخاب كنيد:

 

لغو انتقال آدرس سايت

 

شما مي توانيد هر چند بار كه بخواهيد آدرس خود را منتقل و يا از انتقال انصراف دهيد. اما اينكار به نفع سئو سايت شما نيست. پيشنهاد گوگل اين است كه قبل از انتقال آدرس به دقت در باره آن فكر كنيد و مراحل انتقال را با دقت تمام انجام دهيد كه نيازي به لغو عمليات انتقال نباشد.

هنگامي كه آدرس صفحه يا سايتي را به صفحه ديگري تغيير مي دهيد. بايد به خاطر داشته باشيد كه از ايجاد يك زنجيره انتقال بين آدرس ها اجتناب كنيد. زنجيره انتقال حالتي است كه شما براي رسيدن به صفحه مقصد چندين بار آدرس صفحه خود را تغيير مي دهيد. مثلاً آدرس صفحه A را به صفحه B و آدرس صفحه B را به صفحه C و آدرس صفحه C را به صفحه D انتقال داده و كاربراني كه به صفحه A مراجعه مي كنند بعد از چندين بار تغيير آدرس به صفحه D منتقل مي شوند. بهتر است كه كاربر را مستقيم از صفحه A به صفحه D منتقل كنيد.

شما مي توانيد از طريق سرور نيز عمليات redirect301 را انجام دهيد. ساده ترين روش براي انجام آن استفاده از فايل  .htaccess است. آموزش نحوه انجام اينكار در اين مقاله نمي گنجد ولي به عنوان مثال براي تغيير آدرس صفحه از آدرس بدون www به آدرس با www از كد زير استفاده مي شود.

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/ [L,R=301,NC]

دقت كنيد كه اگر در سرور شما فايل htaccess از قبل وجود داشته باشد بخش RewriteEngine on را نبايد دوبار نوشت و اگر اين كد در فايل شما يك بار قيد شده باشد. ديگر نيازي به دوباره نويسي آن نيست.

چه زمان بايد از redirect 301 استفاده كرد؟

ريداركت 301 به معني آن است كه شما به هر دليلي ديگر مايل به استفاده از آدرس فعلي سايت يا صفحه اي از سايت نبوده و خواهان تغيير آن به آدرس جديد هستيد و با استفاده از ريداركت 301  اين موضوع را به اطلاع گوگل رسانده تا گوگل آدرس جديد را براي شما ايندكس كند و ترافيك سايت شما را به آدرس درست هدايت كند. اصولاً بعد از گذشت مدت زماني آدرس جديد رتبه آدرس قبلي را اخذ كرده و آدرس قبلي از صفحه گوگل حذف مي شود. تا قبل از اين رويداد شما نبايد آدرس قبلي خود را از گوگل حذف كنيد.

Redirect 302 انتقال موقت وب سايت

انتقال موقت به معناي آن است كه انتقال آدرس سايت و يا آدرس صفحه يك انتقال قطعي نيست و شما اين آدرس را به حالت قبلي آن باز خواهيد گرداند. طبيعتاً گوگل چنين تغييري را جدي نخواهد گرفت و ايندكس صفحات جديد، يا بطور كلي صورت نمي گيرد و يا با كندي و رتبه هاي بسيار پايين را بدست خواهند آورد. شما معمولاً براي تست چنين انتقالي را انجام مي دهيد.

چه زمان نبايد از  Redirect 302استفاده كرد؟

مثال: شما سايتي به آدرس www.example.com داريد. در اين آدرس قرار است كه سه موضوع A، B، C را ارائه دهيد. اما در حال حاضر تنها براي موضوع A محتوا مناسب داريد و موضوعات B و C در آينده قرار است به سايت شما اضافه شود. در اين حالت شما نبايد آدرس سايت را از www.example.com به www.example.com/A با 302 redirect تغيير دهيد. اينكار موجب كند شدن روند ايندكس شدن و رتبه گيري مقالات موجود در بخش A  خواهد بود. قاعدتاً شما مي خواهيد براي موضوعات مطرح شده در اين بخش مخاطب جذب كنيد و رتبه مناسبي نيز در گوگل داشته باشيد. بهترين كار در اين حالت آن است كه شما اصلاً از تغيير آدرس استفاده نكنيد و اجازه دهيد كاربران در صفحه اول سايت شما از  قبل با موضوعاتي كه شما در آينده اضافه خواهيد كرد آشنا شوند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۳:۰۷ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی