تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس

 

گوگل در طول سال آنقدر به‌روزرساني و تغييرات در الگوريتم‌هاي خود معرفي مي‌كند كه سايت‌هاي اينترنتي و متخصصان سئو بايد به هر ساز آن برقصند! البته هر چند وقت يك بار هم الگوريتم‌هايي معرفي مي‌شوند كه روي نتايج موثرند. در اين بين احتمالا نام گوگل دنس (Google Dance) را شنيده باشيد. امروز مي‌خواهيم به طور مفصل درباره آن صحبت كنيم.

گوگل دنس يا رقص گوگل (GOOGLE DANCE) چيست؟

حتما يكي از سوالاتي كه هميشه به آن فكر مي‌كنيد احتمالا اين است كه الگوريتم‌هاي گوگل چگونه سايت‌ها و صفحات مختلف را در صفحه جستجوي نتايج (SERP) رتبه‌بندي مي‌كنند. حال نكته مهمتر اين است كه در بسياري از مواقع سايت‌ها داراي موضوعات و كلمات كليدي مشابه و يكسان هستند و تلاش مي‌كنند در اين كلمات ورودي بيشتري دريافت كنند. سوال مهمي كه اين جا بايد به آن پاسخ دهيم اين است كه نحوه رتبه‌بندي نتايج در اين موارد چگونه است؟ سال 2003 گوگل دنس يا رقص گوگل معرفي شد كه در واقع به معناي رتبه‌دهي مجدد و جابه‌جايي رتبه‌ها در يك بازه زماني 3 تا 5 روزه است. البته اين مورد جزو معدود پتنت‌هاي ثبت شده گوگل است كه اين موتور جستجو در سال 2015 امتياز انحصاري آن را به نام خودش زده است. در واقع در گوگل دنس يا رقص گوگل، صفحه نتايج و رتبه‌بندي‌ها، براساس يك سري معيارهاي مشخص مدام توسط اين موتور جستجو دستخوش تغييرات مي‌شود و به همين دليل ممكن است امروز در صفحه دوم باشيد و چند روز ديگر رتبه‌اي در صفحه اول براي شما باشد. اما در اصل اين آزمايش گوگل است تا بتواند رفتار مخاطبان را بسنجد و در نهايت جايگاه واقعي را براي شما در نظر بگيرد. جابه‌جايي موقتي كه ميان جايگاه‌هاي مختلف در صفحه SERP اتفاق مي‌افتد به حالت رقص تشبيه شده و به همين دليل از آن به عنوان Google Dance ياد مي‌شود. 

 

رقص گوگل

 

آيا رقص گوگل يكي از الگوريتم‌ هاي گوگل است؟

يكي از چالش‌ترين سوالات سال‌هاي اخير همين است كه آيا گوگل دنس را بايد يكي از الگوريتم‌هاي معرفي شده توسط اين موتور جستجو بدانيم يا خير. سوالي كه همچنان نظرات مختلفي را در پي دارد، برخي از منابع و كارشناسان حرفه‌اي و متخصص در حوزه سئو معتقدند Google Dance ويژگي‌هاي كامل يك الگوريتم را ندارد و نمي‌توانيم چنين عنواني را براي آن در نظر بگيريم. اما برخي ديگر آن را يك الگوريتم ناشناخته مي‌دانند كه اهميت زيادي دارد.

رقص گوگل در عمل چگونه است؟

حالا زمان آن رسيده كه ببينيم در عمل و دنياي واقعي رقص گوگل چگونه است و چه زماني رخ مي‌دهد. در واقع گوگل براي محتوايي كه به تازگي منتشر مي‌شود و در صفحه دوم، سوم يا بعد از آن در نتايج جستجو قرار مي‌گيرد، فرصتي قائل مي‌شود تا به صفحه اول بيايد و بررسي كند كاربران و مخاطبان چه رفتاري با آن دارند. در اين مسير تعداد كليك‌هاي دريافتي، رفتار كاربران بعد از ورود به صفحه مورد نظر و مدت زمان حضور آنها در صفحه بررسي مي‌شود. سپس نتايج به دست آمده با صفحه‌اي كه قبلا در اين رتبه حضور داشته مقايسه مي‌شود و اگر عملكرد بهتري داشته باشيد، رتبه شما نيز بهبود پيدا مي‌كند. در مقابل اگر نتوانسته باشيد نظر مخاطبان را جلب كنيد، قطعا به جايگاه قبلي خودتان بر مي‌گرديد. بنابراين بهتر است از قبل به فكر باشيد تا زماني كه اين فرصت از سوي گوگل به شما تعارف زده شد، به بهترين شكل ممكن از آن استفاده كنيد.

تاثير گوگل دنس بر نتايج جستجو و رتبه سايت ها

در سال‌هاي اخير، گوگل بيشتر تمركز خود را اهميت دادن به مخاطبان و رفتار آنها قرار داده است و ديگر مانند گذشته نيست كه با يك سري ترفندها مانند گرفتن بك لينك از منابع مختلف مانند وبلاگ‌هايي كه خودتان ايجاد يا روش‌هاي ديگري چون كيورد استافينگ (Keyword Stuffing) كه در آن بارها و بارها كلمه كليدي را در متن مي‌نوشتيد، بتوانيد رتبه خود را در نتايج جستجو ارتقا دهيد. از آنجايي كه رقص گوگل كاملا روي همين موضوع تمركز دارد، شايد رتبه‌هايي كه در يك بازه زماني كوتاه مي‌بينيد موقتي باشد و چند روز بعد از اينكه در صفحه اول نتايج بوديد، به صفحه دو سقوط كنيد، ولي حداقل مي‌دانيد رفتار مخاطبان با محتواي شما چگونه بوده است. به همين ترتيب اگر از قبل برنامه‌ريزي و استراتژي لازم را داشته باشيد، كامل مي‌توانيد ار فرصتي كه گوگل دنس به شما داده استفاده كنيد و رتبه‌هاي خوبي را به خودتان اختصاص دهيد. پس تا مي‌توانيد براي مخاطبان‌تان ارزش قائل شويد و با توليد محتواي كاربردي، منحصربه‌فرد و ارزشمند باعث جلب نظر آنها شويد تا نسبت به شما و محتواي‌تان رفتار مثبت داشته باشند.

چگونه بفهميم كه وب سايت در دوره رقص گوگل قرار گرفته است؟

از آنجايي كه گوگل دنس شرايط پيچيده‌اي را رقم مي‌زند و هنگامي كه محتواي تازه منتشر شده ما در دوره سند باكس (Sand Box) قرار مي‌گيرد، گاهي ممكن است بالا و پايين شدن رتبه ما را گمراه كند. چرا كه متوجه نمي‌شويم افت رتبه در اثر نتيجه الگوريتم رقص گوگل بوده يا واقعا از سوي اين موتور جستجو جريمه شده‌ايم. يا اينكه متوجه نمي‌شويم حضور ما در صفحه اول نتايج جستجو موقتي است يا واقعا محتواي خوبي منتشر كرده‌ايم كه توانسته‌ايم جايگاه خوبي را به دست بياوريم. بنابراين اين سوال در ذهن ما تداعي مي‌شود كه آيا در دوره رقص گوگل قرار داريم يا خير. براي بررسي اين وضعيت دو روش پيش‌روي شما قرار دارد. قطعا با توجه به تعريفي كه از گوگل دنس داشتيم، بايد رتبه سايت خود را در يك بازه چند روزه بررسي كنيد و اگر جابه‌جايي قابل توجهي داشتيد، به نظر مي‌رسد كه در دوره رقص گوگل قرار گرفته‌ايد. مورد بعدي اين است كه محتواي خوبي منتشر مي‌كنيد و تمام مشكلات سايت را به كمك متخصصان برطرف كرده‌ايد ولي همچنان رتبه صفحات و سايت شما نوسان شديدي داشته باشد و زياد بالا و پايين شود، مي‌توانيد حدس بزنيد كه در دوره Google Dance هستيد.

در هنگام رخ دادن رقص گوگل چه كنيم؟

بسياري از مديران و صاحبان كسب و كارها، بلافاصله بعد از جابه‌جايي رتبه دچار سردرگمي و نگراني مي‌شوند و تصور مي‌كنند تلاش‌هاي‌شان بي‌فايده بوده است. اما در واقع اين گونه نيست و اگر رقص گوگل براي شما اتفاق افتاد مي‌توانيد به كمك روش‌هايي چون توليد و انتشار مستمر محتواي باكيفيت، منحصربه‌فرد و كاربردي، اصلاح و بهينه‌سازي تگ‌ها، ايجاد تغييرات لازم در سرعت، رابط كاربري (UI) و تجربه كاربري (UX) سايت، تغيير در عنوان صفحه يا روش‌هايي چون رپورتاژ و دريافت بك لينك وضعيت خود را بحالت قبل برگردانيد.

رقص گوگل تا چه انداز تأثيرگذار است؟

اگر تاكنون كم و بيش درباره گوگل دنس مي‌دانستيد، احتمالا حالا كمي نگراني‌هاي‌تان بيشتر شده است. ولي در واقع بايد به اين فكر كنيد كه الگوريتم رقص گوگل يك نمونه پيچيده است و اطلاعات زيادي از نحوه عملكرد دقيق آن در دسترس نيست. اما تأثيرات خودش را دارد. بنابراين بهتر است تمركز خود را روي مواردي بگذاريد كه وقتي به صفحه اول گوگل آمديد، كاربران تا حدي از شما راضي باشند كه ديگر به جايگاه قبلي برنگرديد.

رقص گوگل چه مدت زماني طول مي‌كشد؟

تا زماني كه گوگل نتواند با ارزيابي دقيق رفتارها و رضايت كاربران جايگاه درستي را براي سايت و صفحات شما در نظر بگيريد، ممكن است مدت‌هاي دوره رقص گوگل طول بكشد. اگر در مدت زمان كوتاهي به صفحه اول گوگل رسيديد، خيلي خوشحال نباشيد و صبر كنيد ببينيد بعد از مدتي آيا همچنان در آن رتبه خواهيد بود يا خير. اما اگر احساس كرديد در كلمات كليدي مشخص در حال افت رتبه هستيد بلافاصله مشكلات را برطرف كنيد تا بتوانيد دوباره در دوره گوگل دنس قرار بگيريد. اما در مجموع يادتان باشد Google Dance سيستم پيچيده و تقريبا ناشناخته‌اي دارد و بنابراين شما بايد همواره با اقدامات اصولي و استاندارد در مسير درست گام برداريد.

كدام وب‌سايت‌ ها بيشتر تحت تأثير رقص گوگل قرار مي‌گيرند؟

همان طور كه عملكرد اين الگوريتم و مدت زمان دوره آن مشخص نيست، اينكه كدام سايت‌ها دقيقا در دوره گوگل دنس قرار مي‌گيرند هم خيلي مشخص نيست. اما براساس تعاريفي كه داشتيم و با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته مي‌توان گفت صفحات جديد، مطالب داراي كلمات كليدي جديد و سايت‌هايي كه به صورت غيرطبيعي يا با روش‌هاي كلاه سياه سئوي خود را پيش مي‌برند بيشتر در اين دوره قرار مي‌گيرند.

گوگل دنس با چه سايت‌هايي كار ندارد؟

شايد اين سوال براي‌تان پيش بيايد كه آيا ممكن است رقص گوگل با سايتي كار نداشته باشد. در واقع پاسخ مثبت است.  سايت‌هايي كه تمام موارد مرتبط با رضايت مخاطب يا به اصطلاح فني سئوي on-page را به خوبي انجام مي‌دهند از گزند گوگل دنس به دور خواهند بود. لينك‌سازي داخلي و خارجي به صورت اصولي و استاندارد نيز از جمله مواردي است كه كمك مي‌كند شايد هرگز سايت شما در موقعيت رقص گوگل قرار نگيرد.

چطور مي‌توان در دوره رقص گوگل در رتبه‌هاي بالاتر قرار گرفت؟

اگر گوگل چنين فرصتي را براي شما در نظر بگيرد كه در رتبه‌هاي بالا و صفحه اول نتايج قرار بگيريد، بايد به هر شكلي كه شده از اين موقعيت استفاده كنيد. اما چون نمي‌دانيد چه زماني و چطور ممكن است چنين اتفاقي رخ دهد، بنابراين براي اينكه در رتبه‌هاي بالاتر قرار بگيريد، تمركز خود را روي مخاطبان و كاربران قرار دهيد. كاري كنيد با محتواي باكيفيت و كاربردي، رابط كاربري و تجربه كاربري خوب و ايجاد ارزش افزوده بتوانيد مخاطبان بيشتري جذب كرده و آنها را در سايت خود نگه داريد.

جمع بندي

رقص گوگل يا گوگل دنس (Google Dance) كه هنوز روي الگوريتم‌ بودن آن بحث است، يكي از پيچيده‌ترين و شايد ناشناخته‌ترين عملكردهاي اين موتور جستجو براي رتبه‌دهي موقت و سپس دائمي سايت و صفحات اينترنتي است. گوگل به كمك اين الگوريتم براي مدت زمان كوتاهي برخي صفحات را در نتايج صفحه اول جستجو نمايش مي‌دهد تا بتواند براساس رفتار كاربران ببيند حق واقعي شما چه جايگاهي است. توليد محتواي ارزشمند و كاربرپسند، سرعت خوب سايت، ترغيب مخاطبان به تعامل بيشتر، رابط كاربري و تجربه كاربري خوب از جمله مواردي است كه باعث مي‌شود رتبه‌هاي بالاتري به شما تعلق گيرد.

تبليغات ميان متني

سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين  تبليغات گوگل  از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران ، طراحي سايت فروشگاهي و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. طراحي وب سايت يكي از ضرورت هاي انكار نشدني براي رشد كسب و كارها به حساب مي آيد. همچنين بعد از اتمام پروژه طراحي سايت شما به خدمات سئو و تبليغ گوگل نياز خواهيد داشت.

ما متخصص بهبود سئو سايت هستيمبهبود سئو سايت در كمترين زمان ممكن با پيام آوا پردازش.  همچنين طراحي سايت حرفه اي در تمام كسب و كارها را به ما بسپاريد

تبليغات ميان متني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۳:۳۲ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی