تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
| ||
|
طراحي سايت هر روز پيشرفته تر مي شود و شما هوشمندي اپليكيشن ها و سايت ها را در همان گوشي كه دستتان مي گيريد و هر روز بيشتر وقت خود را با آن سپري مي كنيد نيز به وضوح مي بينيد. طراحي UX يا همان طراحي تجربه كاربري به معني ايجاد يك فرايند منطقي و همزمان شفاف و كاربردي براي افرادي است كه از آن سايت يا اپليكيشن استفاده مي كنند. طراحي تجربه كاربري در اصل كاهش خطاهاي احتمالي يك سايت بعد از طراحي است و طراحان و كدنويسان سعي مي كنند با استفاده از تجربه هاي گذشته خود و ديگران سايتي را طراحي كنند كه بهترين عملكرد در ان حوزه خاص را براي مشتريان ايجاد كند. اصولا تمام اپليكيشن هاي موفق مانند اينستاگرام و يا توييتر و فيسبوك و ... به شدت بر سر طراحي فرايند تجربه كاربري كار كرده اند و براي تك تك آيكن هاي تعبيه شده در اين اپليكيشن ها فلسفه هاي خاص طراحي و دلايل بسيار توجيه پذيري وجود دارد. در اين مقاله توضيح مي دهيم، كه چگونه طراحي ux، از مهم ترين اجزاي وب و برنامه هاي كاربردي تلفن همراه مي باشد. آموزشهاي گامبهگام، و مثالهايي از مهمترين خدمات در دنياي واقعي، به شما در فعاليتهاي روزمره شما كمك خواهد كرد. عبارت "اعتبار سنجي" ممكن است به كمي شفافسازي نياز داشته باشد، در صورتي كه اطلاعات ارايهشده توسط يك كاربر درست باشد، اعتبار فرم يك فرآيند تكنيكي محسوب مي شود. اشكال يا نكات نشان ميدهد، كه كاربر خطايي مرتكب شدهاست، يا اطمينان ميدهد كه دادههاي ارايهشده صحيح هستند. براي مثال، اگر يك كاربر اطلاعاتي مانند آدرس پست الكترونيكي وارد فيلد كند، فرم بايد چك شود كه متن ارايهشده در فرمت مناسب باشد، ( user@example.com ) و همچنين آدرس ايميل موجود قبلا ثبت نشده باشد. قبل از آنكه وارد بحث اعتبار سنجي شويم پيشنهاد مي كنم ابتدا تفاوت هاي بنيادين طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را حتما در نظر داشته باشيد. اگر خودتان ندانيد كه براي توسعه كسب و كارتان به چه نوعي از سايت احتياج داريد حتما از نظر زمان و پول متحمل هزينه هايي بيش از اندازه مي شويد. از سوي ديگر صرف دانستن اصول اين چنين براي كاهش هزينه ها كافي نيست برخي ازشركت ها هستند كه خدمات عالي و بهينه را تحت عنوان طراحي سايت ارزان به شما با مبالغ بسيار منطقي تر از رقبايشان پيشنهاد مي دهند بنابراين پيش از هر چيز در هر زمينه اي استعلام قيمت و كيفيت را در نظر داشته باشيد. با قواعد اوليه طراحي سايت كه آشنا باشيد مي توانيد خدمات بهتري از طراحان سايت دريافت كنيد و با آنها تعامل منطقي تر و شفاف تري داشته باشيد. به طور كلي 2 نوع اعتبار سنجي وجود دارد:
اهميت فرم اعتبار سنجيفرم اعتبار سنجي، در مركز ارتباطات در طول مهمترين فرآيندهاي تعامل بين بازديد كننده وب، و رابط كاربري مي باشد، و مي توان گفت اهميت آن فراتر از اندازه و سادگي درك شده آن است. زماني را در نظر بگيريد كه به طور معمول ميتوانيد با فرم اعتبار سنجي رو به رو شويد:
اين فرم، مجموعه اي از لحظات مهم زندگي شما در رابط كاربري شماست، درست است؟ احتمالا از طرف كسب و كار شما تلاشي در اين مورد شده يا مي شود! اجازه بدهيد آن را به صورت آنلاين در دنياي واقعي بررسي كنيم، اعتبار سنجي هميشه اشيا را به يك ديدگاه آشنا تبديل ميكند، در واقع اعتبار سنجي معادل داشتن يك مكالمه با يك فروشنده درست قبل از خريد است، درست زماني كه همه چيز هنوز روي لبه چاقو باشد. اگر فروشنده بي نزاكت باشد و از ارائه هرگونه كمك امتناع كند، بدون تكميل خريد، مغازه را ترك خواهيد كرد. اگر فروشنده حرفهاي، مودب و مفيد باشد، شما به دنبال كيف پول خود خواهيد گشت. اكثر فرم هاي اعتبار سنجي مانند فروشنده هاي بي ادب هستند. اين فرم ها با پيام هاي خطا مانند خطاي پايگاه داده، ايميل اشتباه، و ساير خطاها، با شكست مواجه خواهند شد. آن ها معمولا به ميزان بالاي خروج منجر مي شوند. ارتباط ضعيف منجر به نتايج كسبوكار ضعيف ميشود، و دلايل فراواني براي آن وجود دارد. تحقيقاتي كه توسط Wroblewski انجام شده است، به وضوح نشان ميدهد كه استفاده صحيح از طرح داخلي، كه به درستي طراحيشده ميتواند يك تفاوت واضح داشته باشد. طراحي اعتبار فرم اعتبار سنجي به روش درست ممكن است تاثير بزرگي بر كسبوكار شما داشته باشد،و اين موضوع نبايد ناديده گرفته شود. اجتناب از سردرگميبه طور كلي چهار عنصر مهم هستند كه اعتبار فرم خوب شامل موارد زير است:
تمام اين عوامل يك هدف روشن دارند: اجتناب از سردرگمي. سردرگمي دشمن تبديل است. اگر نميخواهيد خود را به خطر بيندازيد، و يك نرخ افت شديد داشته باشيد، اعتبار سنجي ايجاد كنيد، كه هر گونه ريسك اشتباه مشتريان شما را از بين ميبرد. اين مسير باعث نرخ تبديل بالا مي شود. زمان مناسبهمان طور كه تحقيقات نشان داده است، زمان مناسب براي اطلاع از موفقيت يا عدم موفقيت دادههاي ارايهشده، درست بعد از ارسال اطلاعات توسط كاربر مي باشد. اعتبار سنجي درون خطي، كه بلافاصله كاربران را در مورد درستي دادههاي ارايهشده، در يك تبديل مطلع ميكند؛ بهترين نوع اعتبار سنجي مي تواند باشد. توييتر مثال واضحي در اين مورد است؛اين اپليكيشن كار بزرگي براي اجتناب از سردرگمي كاربر انجام داده است، در صفحه زير ميتوانيد ببينيد كه كاربر سعي دارد كه، آدرس ايميلي ثبت كند كه قبلاً استفاده شده بود. فرم به او اطلاع ميدهد كه بايد در مرحله دوم بايستد و برخي از گزينههاي پشتيبان را در نظر بگيرد، بنابراين از نتيجه نهايي نااميد نخواهم شد. يك روش كلاسيك بعد از ارسال اعتبار سنجي براي كاربر صبر ميكند تا كل فرم را پر كند، و سپس به كاربر اجازه ميدهد بداند كه چيزي اشتباه است. و چيزي كه حتي جالبتر از اين موضوع است، اين است كه توييتر در واقع سعي دارد در اين لحظه حساس آشنايي ما يك مكالمه داشته باشد. با توجه به اعتبار سنجي درون خطي، آنها فورا ميتوانند برخي از گزينهها را به كاربر پيشنهاد كنند. شايد من صاحب حساب ثبتشده با پست الكترونيكي باشم، و فقط رمز عبور رو فراموش كرده باشم! محل مناسبمكان اعتبار سنجي به اندازه زمان مناسب براي نشان دادن آن مهم است. در مورد مثال توييتر، اگر پيغام در كنار فيلد مورد نظر نبود، اما جايي در پايين قرار داده مي شد، كارببر در نگاه اول متوجه آن نمي شد. اين موضوع فقط گيجكننده مي باشد، و به طور خطرناكي باعث مي شود، كاربر بدون تكميل فرآيند، فرم را ترك كند. زماني كه در اين فكر هستيد كه چه جايي براي اعتبار سنجي تان انتخاب كنيد، اين قاعده كلي را دنبال كنيد :
رنگ مناسبرنگ ها ساده ترين قسمت فرم اعتبار سنجي مي توانند باشند، قرمز براي خطاها، آبي براي اطلاعات، زرد براي هشدارها، سبز براي تاييد موفقيت است. اين سيستم رنگ، بهترين سيستم بصري است كه مي توانيد مجسم كنيد. حداقل بخشي از آن (قرمز و زرد) مورد توجه قرار ميگيرند، و با سير تكاملي پشتيباني ميشود و كل سيستم رنگ كه در فيلد ها وجود دارد، باعث مي شود شما گيج نشويد و مسير خود را راحت تر پيدا كنيد. در تمام مثالهاي بالا ما اين قانون را در عمل ديدهايم. بياييد چند راهحل جالب ديگر را بررسي كنيم تا شما مقدار زيادي الهام داشته باشيد. باز هم قوانين توييتر وقتي كه به اعتبار فرم مناسب ميرسد. پيغامهاي تاييد، با رنگ سبز روشن هستند. زبان واضح و رواندر نهايت زبان كه مي تواند سخت ترين قسمت فرم اعتبار سنجي باشد، يك فرم اعتبار سنجي بايد به طور واضح موارد زير را بيان كند:
وهمچنين، هميشه بايد از استفاده از اصطلاحات فني اجتناب كرد. قوانين بسيار ساده است، اما ناديده گرفتن آن ها نيز مي تواند ساده باشد. يك خطاي معمول ممكن است بيان كند، كه "ايميل نامعتبر است " بدون اينكه به كاربر بگويد چرا نامعتبر است. اين موضوع نه تنها باعث سردرگمي كاربران نيز مي شود، بلكه ريسك خطرناكي برايذ كسب و كار شما نيز دارد. البته، باز هم توييتر نمونهاي از كاربرد زبان واضح و روان است. وقتي آنها ميگويند كه آدرس ايميل تان خوب است، از يك پيام تاييد براي گفتن "ما ايميل شما را دريافت ميكنيم" استفاده ميكنند. اگر ايميل قبلاً ثبت شده باشد، آنها گزينه ورود به سيستم را به شما ميدهند و يا گذرواژه شما را بازيابي ميكنند. و اگر شما براي ايجاد يك گذرواژه امن كامل مديريت كنيد، Twitter به شما رمز عبور كامل را خواهد گفت.
پيام آوا پردازش از جمله شركت هايي ميباشد كه در تمام طراحي سايت هاي خود به صورت حرفه اي اصول ux را با توجه به استانداردهاي روز دنيا رعايت ميكنند كه اين امر باعث جذب مخاطب كاربران ميشود.
سخن پايانيبعد از طراحي سايت شما نياز به خدماتي مانند بهينه سازي سايت و تبليغات گوگل ادوردز خواهيد داشت. من سعي مي كنم در پست هاي بعدي بيشتر در خصوص اين مفاهيم برايتان مطالبي منتشر كنم. موفق باشيد.
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۲:۰۵ ] [ بهمن ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : themzha.com] |