تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس

 

 

اگر در هر لحظه از شبانه‌روز اطلاعات سايت از هاست قابل دسترسي نباشد، سايت شما قطع خواهد شد؛ بنابراين انتخاب يك ‌هاست خوب بايد از اولويت‌هايتان باشد. از دسترس خارج شدن سايت نيز همان طور كه مي‌دانيد اگر به دفعات و به خصوص در ساعات پر ترافيك رخ دهد، اثرات مخربي براي سئوي سايت خواهد داشت و حتي چه‌بسا كاربرانتان را براي هميشه از دست بدهيد. اكنون اجازه دهيد نگاه دقيق‌تري به اين موضوع بيندازيم.

هاست چيست؟

هاست در لغت به معناي ميزبان است و در اصطلاحات مربوط به وب به فضايي مجازي گفته مي‌شود كه اطلاعات سايت روي آن قرار مي‌گيرد. انواع مختلفي از هاست وجود دارد؛ مثلاً هاست ابري، هاست لينوكسي و ... . هر كدام از اين‌ها ويژگي‌هاي خاص خود را دارند و شما مي‌توانيد با توجه به نياز يا نوع كسب و كارتان اقدام به اجاره آن‌ها كنيد (براي مثال سايت‌هاي آموزش آنلاين به فضاي ابري گسترده نياز دارند). البته در اين ميان برخي از شركت‌ها اقدام به ارائه سرويس «هاست اختصاصي» نيز مي‌كنند. به اين معنا كه كل سرور را يك جا به يك نفر مي‌فروشند. اين قابليت براي سايت‌هاي قديمي، با حجم بالا، پربازديد و شلوغ مي‌تواند مفيد باشد. اما سرور چيست؟

سرور چيست؟

در واقع اين ‌هاست خودش بر روي يك سرور قرار دارد. سرور هم نوعي ميزبان است ولي يك ميزبان بزرگ‌تر؛ يعني يك سرور چند هاست را در بر مي‌گيرد. پس يك سرور مي‌تواند ميزبان چند وب‌سايت باشد. سرور يك كامپيوتر است و ويژگي‌هاي مهمي چون امن بودن، در دسترس بودن به صورت شبانه‌روز و ... دارد. اما سؤالي كه ممكن است ذهن هر مخاطب را درگير كند اين است كه چرا ما بايد هاست خريداري كنيم و نمي‌توانيم از كامپيوتر شخصي خودمان براي اين كار استفاده كنيم؟ سرورها از لحاظ سخت افزاري و امنيتي در بالاترين سطح ممكن قرار دارند و در طول شبانه‌روز و هفت روز هفته فعال هستند. برق و اينترنت آن‌ها هيچ گاه قطع نمي‌شود و موجب مي‌شوند تا كاربر در همه جاي دنيا و در هر ساعت از شبانه‌روز به اطلاعات سايت شما دسترسي داشته باشد.

تاثير هاست در سئو سايت

سرورها به دو نوع سرور تحت شبكه و سرور اينترنتي تقسيم مي‌شوند.

1-    سرورهاي تحت شبكه

به سرورهايي گفته مي‌شود كه دسترسي به آن‌ها محدود بوده و فقط يك عده‌اي خاص از افراد نظير كارمندان يك شركت به آن دسترسي دارند.

2-    سرورهاي اينترنتي

دسترسي به اين كامپيوترها از طريق اينترنت است. در واقع گروهي از كامپيوترهاي هميشه روشن‌ هستند كه منظور ما از سرور در اين پست نيز دقيقاً همين نوع از كامپيوترهاست.

تأثير هاست و سرور در سئو سايت

اهميت ‌هاست و سرور در سئو سايت است. اما چرا؟ اين به نحوه كار گوگل و بررسي سايت‌ها مربوط مي‌شود. گوگل براي رتبه بندي سايت‌ها، دائماً روبات‌هاي خود معروف به خزنده‌ها را به سايت‌ها مي‌فرستد تا آن‌ها را بخزند و محتوايشان را بررسي كنند. سپس بر اساس محتوا و داده‌هايي كه جمع مي‌كنند، سايت‌ها را با معيارهاي رتبه بندي گوگل مطابقت داده و آن‌ها را براي كليدواژه‌هاي مختلف فهرست مي‌كنند.

-    از دسترس خارج شدن سايت

اكنون فرض كنيد زماني كه اين روبات‌ها براي بررسي سايت شما مي‌آيند، سرور قطع شده و سايتتان از دسترس خارج شده باشد. اين يعني يك نكته منفي براي سايت كه اگر به دفعات بيشتري تكرار شود قطعاً اثر خيلي بدي براي سايت به همراه خواهد داشت.

-    سرعت سايت

تأثير ديگر هاست و سرور در سئو سايت از نظر سرعت سايت است. اگر شركت ارائه دهنده‌ هاست، براي كسب درآمد بيشتر، سرور را بين تعداد زيادي شركت تقسيم كند و مجموع ترافيك اين سايت‌ها از حد توان سرور بالاتر رود، بر روي سرعت تمام آن سايت‌ها اثرگذار خواهد بود. همان طور كه مي‌دانيد سرعت سايت نيز از معيارهاي مهم در رتبه بندي گوگل است.

-    اسپم شدن ‌هاست

اگر يكي از سايت‌هاي قرار گرفته بر روي يك سرور به افرادي -كه براي دريافت ايميل ثبت نام نكرده‌اند- ايميل گروهي ارسال كند؛ گوگل اين عمل را اسپم تشخيص مي‌دهد. در نتيجه اسپم شدن اين سايت، تمام سايت‌هاي موجود در همان سرور با مشكل روبرو خواهند بود. معمولاً شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات ‌هاست به مشتريان خود اعلام مي‌كنند كه در صورت تمايل به ارسال ايميل گروهي از هاست مجزايي براي انجام اين كار استفاده كنند.

پارامترهاي مهم در انتخاب ‌هاست و سرور

با توجه به تأثير هاست و سرور در سئو سايت بايد پارامترهايي را در انتخاب ‌هاست و سرور سايتمان مورد توجه قرار دهيم تا از نظر سئو با مشكل مواجه نشويم. در غير اين صورت مشكلات مربوط به سرور مي‌تواند تمام تلاش‌هاي مربوط به سئو سايت را تحت تأثير قرار داده و حتي باعث افت شديد رتبه سايت شود.

هنگام انتخاب‌ هاست و سرور به موارد زير توجه كنيد:

1-    آپتايم يا پايداري سرور

همان طور كه قبلاً اشاره شد، سرور بايد به صورت 24 ساعته فعال باشد تا بتواند اطلاعات سايت را در تمام ساعات شبانه‌روز براي كاربرانش نمايش دهد؛ بنابراين اگر لحظاتي از روز قطعي داشته باشد اصلاً براي اعتبار يك سايت و كسب و كار مناسب نيست. به خصوص وب‌سايت‌هاي فروشگاهي كه با هر لحظه قطعي مي‌توانند چندين مشتري را از دست بدهند. به همين دليل يكي از پارامترهاي مهم در انتخاب سرور، آپتايم يا پايداري سرور است. به عبارت ساده‌تر، آپتايم همان زمان آنلاين بودن و در دسترس بودن يك سرور است و معمولاً توسط همه شركت‌هاي ارائه دهنده به صورت درصد بيان مي‌شود. براي مثال اگر شركتي رقم 99 درصد را براي آن اعلام كند يعني در طول ماه تقريباً حدود 7 ساعت و 10 دقيقه ممكن است در دسترس نباشد. هاست ناپايدار مي‌تواند رتبه يك سايت را با افت زيادي همراه كند. منظور از هاست ناپايدار هاستي است كه ميزان قطعي آن بالا باشد. هنگامي كه‌ هاست قطع باشد، دسترسي به سايت غير ممكن خواهد بود. حال فرض كنيد در همين موقع كاربري بخواهد از نتايج جستجو وارد سايت شود؛ در اين هنگام او با پيام خطا مواجه خواهد شد. بالا بودن پيام خطاي عدم امكان دسترسي به سايت موجب مي‌شود كه گوگل رتبه سايت را كاهش دهد.

2-    سرعت ‌هاست

سرعت ‌هاست مدت زمان لازم براي بارگذاري سايت و مدت زمان لازم براي پاسخگويي به مخاطبان سايت را تعيين مي‌كند. هرچه سرعت ‌هاست پايين‌تر باشد، مدت زماني كه كاربر بايد منتظر بالا آمدن سايت باشد بيشتر خواهد شد. اگر مدت زمان لازم براي بالا آمدن سايت بيش از حد باشد. اين مسئله به‌صورت مستقيم بر رتبه سايت در گوگل تأثير مي‌گذارد. نكته: انجام برخي تكنيك‌هاي كد نويسي مي‌تواند منجر به كاهش زمان بارگذاري سايت شود. مثلاً مي‌توان كدهاي جاوا اسكريپت را درست قبل از تگ بسته Body در انتهاي صفحه قرارداد.

3-    زمان بالا بودن سرور

سرور بايد چند راه مختلف براي اتصال به اينترنت داشته باشد تا در صورت قطع شدن يكي از ارتباط‌ها، سرور بتواند همچنان به اينترنت متصل باقي بماند. اين مسئله بر روي سرعت سرور نيز اثر خواهد داشت؛ يعني هرقدر سرور ارتباطات اينترنتي قوي‌تري داشته باشد، سرعت سرورها بيشتر خواهد بود.

4-    پهناي باند سرور

هر مشتري كه سروري را اجاره مي‌كند فقط مي‌تواند در ماه از يك ميزان مشخص پهناي باند استفاده كند. اين مقدار در شركت‌هاي مختلف با هم تفاوت دارد.

هاست ايراني يا خارجي؟

هاست داخلي يا هاست خارجي؟ كدام يك براي سئو بهتر است؟

هاست هاي داخلي و خارجي از نظر كيفيت فرقي با يكديگر ندارند؛ در واقع ‌هاست هاي بي‌كيفيت هم در داخل وجود دارند و هم در خارج از كشور. آنچه از نظر انتخاب ‌هاست داخلي يا خارجي اهميت دارد، فاصله مكاني (در واقع زماني) سرور با كاربران سايت است. هرگاه كاربري وارد سايت شده و بر روي قسمتي از آن كليك مي‌كند، يك درخواست به سرور ارسال مي‌شود. اين درخواست بايد به سرور رفته و بعد از بررسي به صورت پاسخي از سوي سرور به سمت سايت مجدداً ارسال شود تا عمل مورد نظر كاربر در سايت اعمال شود. حال هرچه فاصله بين كاربر و سرور بيشتر باشد، بر سرعت ارسال درخواست و دريافت پاسخ اثر خواهد گذاشت و آن را كندتر خواهد كرد.
بنابراين بهترين‌ هاست، صرف نظر از داخلي يا خارجي بودن آن، هاستي است كه به موقعيت مكاني اكثريت كاربران سايت نزديك باشد. بايد ببينيد اكثريت كاربران سايت شما را چه كساني تشكيل مي‌دهند. به عبارت ديگر مخاطبان شما اكثراً ساكن كدام كشورند. از همان كشور هاست بگيريد. البته موقعيت مكاني سرور در صورتي كه سرعت دسترس مخاطبان به سرور را تحت تأثير قرار ندهد از اهميت چنداني برخوردار نيست ولي واقعيت اين است كه با افزايش فاصله مخاطب از سرور سرعت دسترسي به اطلاعات سرور كاهش مي‌يابد.

موقعيت مكاني ‌هاست و تأثير آن بر سئو محلي

موقعيت مكاني ‌هاست بيشتر از همه، زماني كه كسب و كار سايت محلي باشد بر روي رتبه سايت مؤثر است. مثلاً يك سايت فروشگاهي در ايران اگر از يك ‌هاست ايراني استفاده كند نتيجه بهتري در گوگل خواهد داشت. اگر سرور از دسته وسيعي از كاربران بسيار دور باشد ممكن است هنگام بارگذاري سايت با پيام خطاي Timeout مواجه شويم. تعداد زياد پيام‌هاي خطاي تايم اوت Timeout بر رتبه سايت تأثير بدي خواهد گذاشت.

آيا هاست خارجي سريع‌تر از هاست ايراني است؟

خير، هاست‌هاي خارجي بي‌كيفيت در سراسر دنيا وجود دارند. سرعت ‌هاست‌هاي ايراني باكيفيت بسيار بالا است. بسياري از هاست‌هاي ايراني به مراتب از نمونه‌هاي خارجي بهتر عمل مي‌كنند. بعد از فاصله و موقعيت مكاني كاربران، نكته ديگري كه هنگام انتخاب‌ هاست بايد به آن توجه داشت اين است كه ‌هاست هاي ارزان همواره داراي مشكلات عديده‌اي هستند. پيشنهاد ما اين است كه يك ‌هاست با كيفيت بخريد. يك ‌هاست با كيفيت ارزش سرمايه‌اي كه براي آن مي‌پردازيد را دارد.

هاست ويندوز يا لينوكس؟

نرم افزارهاي مديريت محتوا اغلب مي‌توانند بر روي هر دو سيستم ويندوز و لينوكس نصب شوند.
سيستم‌هايي توليد محتوا كه بر پايه PHP كدنويسي مي‌شوند (مانند وردپرس)، بهتر است بر روي سرورهاي لينوكس نصب شوند.
هم‌چنين سيستم‌هاي توليد محتوا كه بر پايه Asp نوشته مي‌شوند بهتر است بر روي سيستم عامل ويندوز نصب شوند.

  1. طراحي سايت تهران
  2. طراحي سايت
  3. طراحي وب سايت
  4. طراحي سايت شركتي
  5. طراحي سايت فروشگاهي
  6. طراحي سايت تهران
  7. طراحي سايت
  8. طراحي وب سايت
  9. طراحي سايت شركتي
  10. طراحي سايت فروشگاهي
  11. طراحي سايت تهران
  12. طراحي سايت
  13. طراحي وب سايت
  14. طراحي سايت شركتي
  15. طراحي سايت فروشگاهي
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۸:۳۳ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی