تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس

 

 

اگر گوگل همان چراغ جادويي‌ست كه قرار است كاربرها را به خواسته‌شان برساند، الگوريتم‌هايش به عنوان بچه‌ غول‌هاي گوگل، حواسشان هست كه چه‌ طور كاربرها را به مسير درست هدايت كنند. حتما اسم الگوريتم‌هاي گوگل به گوشتان خورده! الگوريتم پاندا، پنگوئن، مرغ‌ مگس‌خوار، ‌رنك‌‌برين، كبوتر، الگوريتم گورخر و پيج لايوت. اگر مي‌خواهيد سايت شما جزء پيشنهادهاي اول گوگل به كاربرها باشد خوب است اين مطلب را تا انتها بخوانيد تا با شناخت ويژگي‌هاي شخصيتي الگوريتم‌ها به شناخت غول گوگل، نزديك‌تر شويد. صاحبان وب سايت كه دوست دارند وب سايتشان در صف اول موتورهاي جستجو قرار بگيرد. هميشه به دنبال راه هايي براي اين هستند كه عملي را انجام دهند وب سايتشان به لحاظ فني قابل فهم براي موتورهاي جستجو باشد و با منطق هاي گوگل هم راستا باشد. البته اين كار كاملا فني و تخصصي است. موتورهاي جستجوگر براي شناخت و درجه بندي وب سايت ها الگوريتم هاي متنوعي دارند كه همه صاحبان وب سايت كه مي خواهند در اندازه گيري هاي اين الگوريتم ها سهمي داشته باشند و شناخته شوند. يادآور اين مي شوم افرادي كه در زمينه سئو فعاليت دارند بايد با اين الگوريتم ها آشنايي كامل داشته باشند.

الگوريتم چيست؟

 در يك تعريف عمومي به مجموعه اي از دستور العمل ها و فرمول هايي كه با زبان رسا و دقيق به همراه جزئيات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند كه هدف خاصي را دنبال كنند و شروع و پايان آنها نيز مشخص باشد، الگوريتم گفته مي شود.

الگوريتم گوگل چيست؟

الگوريتم هاي گوگل براي بهينه سازي و سئو در گوگل مورد استفاده قرار مي گيرد. فرآيندي كه موتور هاي گوگل بر اساس آن تجزيه و تحليل وب سايت ها را انجام مي دهند. الگوريتم هاي گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است كه براي كاربر نمايش داده شود. خزنده موتور هاي جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوري كرده و ذخيره و نگهداري مي نمايد. در حقيقت اگوريتم ها به شكل رياضي مي باشند كه محتويات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندي مي شود تا زماني كه به اين داده ها كاربر احتياج داشته باشد.

معرفي الگوريتم هاي گوگل

الگوريتم هاي گوگل كدام ها هستند؟

الگوريتم هاي گوگل به دو دسته تقسيم مي شوند، الگوريتم هاي اصلي كه در واقع جز هسته اصلي گوگل هستند و بر اساس پارامترهاي مختلف سايت هاي اينترنتي را رتبه بندي مي كنند و الگوريتم هايي كه به صورت جانبي براي شناسايي سايت هاي اسپم و يا بهبود نتايج جستجو و بهينه سازي پرس و جوهاي كاربران استفاده مي شوند، برخي از الگوريتم هاي دسته دوم عبارتند از:

  • الگوريتم گوگل پاندا
  • الگوريتم گوگل پنگوئن
  • الگوريتم مرغ مگس خوار
  • الگوريتم گورخر
  • الگوريتم كبوتر
  • الگوريتم  Page Layout
  • الگوريتم رنك برين
  • الگوريتم PayDay Loan
  • الگوريتم Page Authority
  • الگوريتم كافئين
  • الگوريتم mobilegeddon

هر كدام از اين الگوريتم ها دستورالعملي را به اجرا در مي آورند و نكاتي برايشان داراي اهميت است، در زير به توضيح هركدام ازالگوريتم هاي بالا مي پردازيم:

گوگل پاندا

1- الگوريتم پاندا / ويژگي‌هاي شخصيتي : آرام/مهربان/كتاب‌خوان

پانداها شخصيت آرام و كتاب‌خواني دارند، بنابراين به راحتي مي‌توانيد تصور كنيد روزانه تعداد زيادي پاندا در حال خواندن محتواي وب‌سايت شما هستند. آن‌ها تمام مطالب را به دقت مي‌خوانند و كيفيت محتوا به شدت برايشان اهميت دارد و ديگر نمي‌‌شود مثل قبل با رديف كردن كلمات كليدي در يك متن، پانداها را فريب داد. آن‌ها به خوبي مي‌توانند يك متن مفيد را از يك متن ضعيف تفكيك كنند، مي‌توانند كاري كنند كه هيچ كاربري پايش به يك سايت بي‌كيفيت كشيده نشود چون آن‌ها محتوايي را كه دوست ندارند، به كسي معرفي نمي‌كنند.

حتما بارها و بارها اين را شنيده ايد كه در اينترنت مطالب به راحتي كپي مي شود و در سايتي ديگر قرار مي گيرد. خوب اين عمل فرآيند سئو را دچار اختلال مي كرد و سايت هاي با كيفيت و دسته اول واقعا در ميان انبوهي از سايت ها ناپديد مي شدند و جايگاه خاصي نداشتند. تا اينكه الگوريتم پاندا به ياري آن ها شتافت. به اين صورت كه خزنده هاي اين الگوريتم مدام به دنبال مطالب و محتواي دسته اول است و ديگر سايت ها را كه مطالب را كپي مي كنند را شناسايي و از ليست جستجو حذف مي كند.

پانداها از چه محتوايي خوششان نمي‌آيد؟

1- محتواي خلاصه شده و ناقص
پانداها علاقه‌اي به خواندن متن‌هاي دو سه جمله‌اي ندارند. آن‌ها خوب مي‌دانند كه يك متن كوتاه فرصت كافي را براي پاسخ دادن به نيازهاي مخاطب ندارد، به همين دليل، چشم‌شان را روي متن‌هاي ناقص و خلاصه‌شده مي‌بندند.
2- تكرار حرف‌هاي قبلي با كپي‌ كردن محتوا
پانداها مثل هر كس ديگري دوست ندارند يك متن را براي بار چندم بخوانند، بنابراين حتي اگر بيست درصد مطلب شما تكراري باشد، آن‌ها ديگر رغبتي به خواندن نخواهند داشت. پس اگر از سايت‌هاي ديگر براي توليد محتوا استفاده مي‌كنيد حواستان باشد كه يك پاندا قبلاً همه‌ي آن‌ها را خوانده و حالا اگر قرار نيست حرف جديدي بزنيد، حداقل مي‌توانيد از زاويه‌ي تازه‌اي به آن موضوع نگاه كنيد و با جمله‌بندي‌هاي خاص خودتان به سراغش برويد تا متنتان هم‌چنان جذاب و خواندني باشد.

3- جمع‌آوري و گلچين كردن محتوا
اگر اهل جمع‌آوري مطلب از وب‌سايت‌هاي مختلف هستيد و از هر مطلب يك قسمت برمي‌داريد و گلچين مي‌كنيد، بايد بدانيد پانداها هر كدام از آن مطالب را به شكل كامل خوانده‌اند و حالا به يك گلچين راضي نمي‌شوند. پس اين روش هم سياست خوبي براي توليد محتوا نيست.

4- غالب بودن آگهي يك صفحه بر محتواي توليد شده
اگر موقع خواندن كتاب هر چند ثانيه، يك نفر با تبليغي تازه از لا به لاي صفحات كتاب بيرون بپرد، چه كار مي‌كنيد؟ اگر تا مي‌خواهيد تمركز كنيد پيام‌هاي تبليغاتي جلوي چشمتان ظاهر شوند چه؟! همه‌ي‌ ما اين جور وقت‌ها كلافه مي‌شويم و احتمالاً كتاب را به دورترين نقطه‌ي ممكن پرت مي‌كنيم! بنابراين اگر توي سايتتان راه به راه محصولات مختلف را تبليغ كرده‌ايد و بنرها و پيام‌هاي تبليغاتي از سر و كول سايتتان بالا مي‌روند، بدانيد كه الگوريتم پاندا با عصبانيت دور سايت شما يك خط قرمز پررنگ مي‌كشد. پس اعتدال را رعايت كنيد.

5- ناهماهنگي محتوا با گوگل
اگر توي سرچ گوگل وعده‌ي چيزي را بدهيد و مخاطب‌ها با هزار ذوق و شوق روي لينك شما كليك كنند و بعد با يك صفحه خالي مواجه شوند مثل اين است كه كلي مهمان دعوت كنيد و بعد خودتان بگذاريد برويد. اين جور وقت‌ها انتظار نداشته باشيد كسي به وعده‌هايتان توجه كند. شما داراي محتواي ناسازگار هستيد و پانداها خيلي زود پيدايتان مي‌كنند و گرفتار مي‌شويد.

چه طور دل پاندا را به دست بياوريم؟!
موارد بالا از مهم‌ترين موضوعاتي‌ست كه مي‌تواند پاندا را از سايت شما نااميد كند اما هنوز راه براي به دست آوردن دل پاندا هست. فقط كافي‌ست سري به مطالب قديمي وب‌سايت بزنيد، مطالب تكراري را حذف كنيد، بعد برويد سراغ چك كردن هماهنگي بين مطالب و عنوان‌ها و خلاصه اين كه از شيوه‌هاي اشتباه توليد محتوا دست برداريد و بدانيد توليد محتواي باكيفيت و مفيد يك كار زمان‌بر است كه در طولاني‌ مدت، شما را به نتيجه دل‌خواه مي‌رساند.


الگوريتم پاندا

2- الگوريتم پنگوئن/ ويژگي‌هاي شخصيتي : اهل پيوند صميمي/متنفر از تكرار كلمات/درون‌گرا

زماني لينك هاي اسپم تمامي اينترنت را گرفته بود و جعل در اعتبار لينك ها كاربران را به شدن آزار مي داد. الگوريتم  پنگوئن وظيفه شناسايي لينك هاي اسپم و سايت هايي را كه براي بهبود رنكينگ خود بك‌لينك خريداري مي‌كنند به عهده دارد. لينك هاي اسپم باعث مي شدند كاربران با سرچ كردن به مقصد واقعي خود نرسند. مثلا با سرچ عنوان مورد نظر وارد جايي مي شدند كه به هيچ عنوان ارتباطي نداشت و از هدف دور مي شدند. همانطور كه مي‌دانيم گوگل براي سايتي كه تعداد لينك ورودي به آن از سايت‌هاي ديگر بيشتر باشد امتياز بالاتري قائل شده و آن را در رتبه‌هاي بالاتر جستجو قرار مي‌دهد. اين عمل باعث شده بود تا افرادي سودجو به صورت فله‌اي اقدام به قرار دادن لينك وب‌سايت هاي ديگر كرده و بابت آن پول دريافت كنند.

اگر پيوند پنگوئن‌ها در صف‌هاي طولاني شما را به ياد پيوندها و لينك‌ها در دنياي وب‌سايت‌ها مي‌اندازد خوب است بدانيد پنگوئن‌ها از هر نوع پيوند يا لينكي خوششان نمي‌آيد. آن‌ها به دنبال لينك‌هاي طبيعي و معتبرند و وب‌سايت‌هايي با لينك‌هاي اسپم و غير مرتبط را جريمه مي‌كنند.

مبارزه‌ي پنگوئن با لينك‌سازي اسپم يا (link schemes)

فرض كنيد شما يك نامزد انتخاباتي هستيد كه براي برنده شدن در انتخابات راي‌هاي زيادي را خريداري كرده‌‌ايد. در اين مرحله شما راي‌هاي زيادي به دست آورده‌ايد اما با شمارش آراء مشخص مي‌شود كه اين افراد اصلا حق راي نداشته‌اند، بنابراين شما به يك‌باره از رتبه‌ي يك و دو به رتبه‌هاي بسيار پايين مثل دويست يا سيصد سقوط مي‌كنيد.
اين راي‌هاي نامعتبر خريداري شده همان لينك‌هاي غيرطبيعي و اسپم است كه از سايت‌هاي نامعتبر و بدون ربط خريداري كرده‌ايد و آن كسي كه راي‌هاي شما را بررسي مي‌كند و مي‌شمارد، الگوريتم پنگوئن گوگل است.
پنگوئن، وب‌سايت شما را بابت لينك‌هاي اسپم و بالا آمدن جعلي در رتبه‌ي نتايج گوگل جريمه مي‌كند و به پايين‌ترين جايگاه در صفحه‌ي نتايج جست و جوي گوگل مي‌كشاند.

مبارزه‌ي پنگوئن با تكرار كلمات كليدي يا (Keyword Stuffing)

اگر كلمات كليدي‌تان را به غول‌هاي چراغ جادوي گوگل اعلام كنيد، پنگوئن اجازه نمي‌دهد از سايت‌هاي بدون ربط سر در بياوريد. در گذشته بسياري از سايت‌ها براي اين كه افراد بيشتري را به كليك كردن روي لينك وب‌سايتشان ترغيب كنند از كلمات كليدي به شكل انبوه در يك متن استفاده مي‌كردند. خواندن اين متن‌ها سخت بود و كاربردي براي مخاطب‌ها نداشت و تنها باعث افزايش نرخ كليك و هم‌چنين بالا رفتن ترافيك ورودي سايت مي‌شد. در نتيجه اين وب‌سايت‌ها رتبه‌هاي بالا را در صفحه‌ي نتايج گوگل به دست مي‌آوردند.
اما حالا تاكيد پنگوئن گوگل روي وب‌سايت‌هايي‌‌ست كه محتواي باارزش توليد مي‌كنند و متن‌هايي كه با كلمات كليدي بمب‌باران شده‌اند، كنار گذاشته مي‌‎شوند.

آيا پنگوئن كارت قرمز جريمه را نشانتان خواهد داد؟
پنگوئن به دليل داشتن شخصيت درون‌گرا، هيچ‌وقت به شما اعلام نمي‌كند كه جريمه شده‌ايد. او بي سر و صدا وظيفه‌اش را انجام مي‌دهد. ممكن است ترافيك وب‌سايت شما براي يك كلمه‌ي كليدي به شدت كاهش پيدا كند يا ممكن است براي يك كلمه‌ي كليدي مشخص، يكي از صفحات وب‌سايتتان از ايندكس گوگل خارج شود و يا اين‌كه با پيغام "لينك‌سازي غيرمعتبر" در گوگل وب‌مستر سايت رو به رو شويد. تمام اين‌ موارد مي‌تواند نشانه‌ي جريمه شدن شما توسط الگوريتم پنگوئن باشد اما اول مطمئن شويد بعد دست به اصلاحات بزنيد، شايد مشكل از جاي ديگري باشد. بنابراين از بررسي و آناليز مداوم وب‌سايتتان غافل نشويد.

آيا پنگوئن دوباره به وب‌سايت جريمه شده اعتماد مي‌كند؟
براي جلب اعتماد پنگوئن بايد تمام لينك‌هاي جعلي را حذف كنيد، براي اين كار مي‌توانيد از گوگل وب‌مستر كمك بگيريد و سپس فايل لينك‌هاي اسپم را در Disavow the links آپلود كنيد. هم‌چنين مي‌توانيد با تمركز روي محتواي وب‌سايت و ايجاد هماهنگي بين عنوان‌ها و موضوع متن و توليد محتواهاي جذاب و كاربردي، لينك‌هاي طبيعي و معتبر به دست بياوريد و اعتماد پنگوئن گوگل را جلب كنيد. اين فرآيند ممكن است كمي طول بكشد اما مطمئن باشيد اين تغييرات از چشم ربات خزنده‌ي گوگل دور نمي‌ماند.

  1. طراحي سايت تهران
  2. طراحي سايت
  3. طراحي وب سايت
  4. طراحي سايت شركتي
  5. طراحي سايت فروشگاهي
  6. طراحي سايت تهران
  7. طراحي سايت
  8. طراحي وب سايت
  9. طراحي سايت شركتي
  10. طراحي سايت فروشگاهي
  11. طراحي سايت تهران
  12. طراحي سايت
  13. طراحي وب سايت
  14. طراحي سايت شركتي
  15. طراحي سايت فروشگاهي
  16. طراحي سايت تهران
  17. طراحي سايت
  18. طراحي وب سايت
  19. طراحي سايت شركتي
  20. طراحي سايت فروشگاهي
  21. طراحي سايت تهران
  22. طراحي سايت
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۱:۴۵ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی