تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
| ||
|
اگر گوگل همان چراغ جادوييست كه قرار است كاربرها را به خواستهشان برساند، الگوريتمهايش به عنوان بچه غولهاي گوگل، حواسشان هست كه چه طور كاربرها را به مسير درست هدايت كنند. حتما اسم الگوريتمهاي گوگل به گوشتان خورده! الگوريتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگسخوار، رنكبرين، كبوتر، الگوريتم گورخر و پيج لايوت. اگر ميخواهيد سايت شما جزء پيشنهادهاي اول گوگل به كاربرها باشد خوب است اين مطلب را تا انتها بخوانيد تا با شناخت ويژگيهاي شخصيتي الگوريتمها به شناخت غول گوگل، نزديكتر شويد. صاحبان وب سايت كه دوست دارند وب سايتشان در صف اول موتورهاي جستجو قرار بگيرد. هميشه به دنبال راه هايي براي اين هستند كه عملي را انجام دهند وب سايتشان به لحاظ فني قابل فهم براي موتورهاي جستجو باشد و با منطق هاي گوگل هم راستا باشد. البته اين كار كاملا فني و تخصصي است. موتورهاي جستجوگر براي شناخت و درجه بندي وب سايت ها الگوريتم هاي متنوعي دارند كه همه صاحبان وب سايت كه مي خواهند در اندازه گيري هاي اين الگوريتم ها سهمي داشته باشند و شناخته شوند. يادآور اين مي شوم افرادي كه در زمينه سئو فعاليت دارند بايد با اين الگوريتم ها آشنايي كامل داشته باشند. الگوريتم چيست؟در يك تعريف عمومي به مجموعه اي از دستور العمل ها و فرمول هايي كه با زبان رسا و دقيق به همراه جزئيات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند كه هدف خاصي را دنبال كنند و شروع و پايان آنها نيز مشخص باشد، الگوريتم گفته مي شود. الگوريتم گوگل چيست؟الگوريتم هاي گوگل براي بهينه سازي و سئو در گوگل مورد استفاده قرار مي گيرد. فرآيندي كه موتور هاي گوگل بر اساس آن تجزيه و تحليل وب سايت ها را انجام مي دهند. الگوريتم هاي گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است كه براي كاربر نمايش داده شود. خزنده موتور هاي جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوري كرده و ذخيره و نگهداري مي نمايد. در حقيقت اگوريتم ها به شكل رياضي مي باشند كه محتويات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندي مي شود تا زماني كه به اين داده ها كاربر احتياج داشته باشد. الگوريتم هاي گوگل كدام ها هستند؟الگوريتم هاي گوگل به دو دسته تقسيم مي شوند، الگوريتم هاي اصلي كه در واقع جز هسته اصلي گوگل هستند و بر اساس پارامترهاي مختلف سايت هاي اينترنتي را رتبه بندي مي كنند و الگوريتم هايي كه به صورت جانبي براي شناسايي سايت هاي اسپم و يا بهبود نتايج جستجو و بهينه سازي پرس و جوهاي كاربران استفاده مي شوند، برخي از الگوريتم هاي دسته دوم عبارتند از:
هر كدام از اين الگوريتم ها دستورالعملي را به اجرا در مي آورند و نكاتي برايشان داراي اهميت است، در زير به توضيح هركدام ازالگوريتم هاي بالا مي پردازيم: 1- الگوريتم پاندا / ويژگيهاي شخصيتي : آرام/مهربان/كتابخوانپانداها شخصيت آرام و كتابخواني دارند، بنابراين به راحتي ميتوانيد تصور كنيد روزانه تعداد زيادي پاندا در حال خواندن محتواي وبسايت شما هستند. آنها تمام مطالب را به دقت ميخوانند و كيفيت محتوا به شدت برايشان اهميت دارد و ديگر نميشود مثل قبل با رديف كردن كلمات كليدي در يك متن، پانداها را فريب داد. آنها به خوبي ميتوانند يك متن مفيد را از يك متن ضعيف تفكيك كنند، ميتوانند كاري كنند كه هيچ كاربري پايش به يك سايت بيكيفيت كشيده نشود چون آنها محتوايي را كه دوست ندارند، به كسي معرفي نميكنند. حتما بارها و بارها اين را شنيده ايد كه در اينترنت مطالب به راحتي كپي مي شود و در سايتي ديگر قرار مي گيرد. خوب اين عمل فرآيند سئو را دچار اختلال مي كرد و سايت هاي با كيفيت و دسته اول واقعا در ميان انبوهي از سايت ها ناپديد مي شدند و جايگاه خاصي نداشتند. تا اينكه الگوريتم پاندا به ياري آن ها شتافت. به اين صورت كه خزنده هاي اين الگوريتم مدام به دنبال مطالب و محتواي دسته اول است و ديگر سايت ها را كه مطالب را كپي مي كنند را شناسايي و از ليست جستجو حذف مي كند. پانداها از چه محتوايي خوششان نميآيد؟1- محتواي خلاصه شده و ناقص 3- جمعآوري و گلچين كردن محتوا 4- غالب بودن آگهي يك صفحه بر محتواي توليد شده 5- ناهماهنگي محتوا با گوگل چه طور دل پاندا را به دست بياوريم؟! 2- الگوريتم پنگوئن/ ويژگيهاي شخصيتي : اهل پيوند صميمي/متنفر از تكرار كلمات/درونگرازماني لينك هاي اسپم تمامي اينترنت را گرفته بود و جعل در اعتبار لينك ها كاربران را به شدن آزار مي داد. الگوريتم پنگوئن وظيفه شناسايي لينك هاي اسپم و سايت هايي را كه براي بهبود رنكينگ خود بكلينك خريداري ميكنند به عهده دارد. لينك هاي اسپم باعث مي شدند كاربران با سرچ كردن به مقصد واقعي خود نرسند. مثلا با سرچ عنوان مورد نظر وارد جايي مي شدند كه به هيچ عنوان ارتباطي نداشت و از هدف دور مي شدند. همانطور كه ميدانيم گوگل براي سايتي كه تعداد لينك ورودي به آن از سايتهاي ديگر بيشتر باشد امتياز بالاتري قائل شده و آن را در رتبههاي بالاتر جستجو قرار ميدهد. اين عمل باعث شده بود تا افرادي سودجو به صورت فلهاي اقدام به قرار دادن لينك وبسايت هاي ديگر كرده و بابت آن پول دريافت كنند. اگر پيوند پنگوئنها در صفهاي طولاني شما را به ياد پيوندها و لينكها در دنياي وبسايتها مياندازد خوب است بدانيد پنگوئنها از هر نوع پيوند يا لينكي خوششان نميآيد. آنها به دنبال لينكهاي طبيعي و معتبرند و وبسايتهايي با لينكهاي اسپم و غير مرتبط را جريمه ميكنند. مبارزهي پنگوئن با لينكسازي اسپم يا (link schemes)فرض كنيد شما يك نامزد انتخاباتي هستيد كه براي برنده شدن در انتخابات رايهاي زيادي را خريداري كردهايد. در اين مرحله شما رايهاي زيادي به دست آوردهايد اما با شمارش آراء مشخص ميشود كه اين افراد اصلا حق راي نداشتهاند، بنابراين شما به يكباره از رتبهي يك و دو به رتبههاي بسيار پايين مثل دويست يا سيصد سقوط ميكنيد. مبارزهي پنگوئن با تكرار كلمات كليدي يا (Keyword Stuffing)اگر كلمات كليديتان را به غولهاي چراغ جادوي گوگل اعلام كنيد، پنگوئن اجازه نميدهد از سايتهاي بدون ربط سر در بياوريد. در گذشته بسياري از سايتها براي اين كه افراد بيشتري را به كليك كردن روي لينك وبسايتشان ترغيب كنند از كلمات كليدي به شكل انبوه در يك متن استفاده ميكردند. خواندن اين متنها سخت بود و كاربردي براي مخاطبها نداشت و تنها باعث افزايش نرخ كليك و همچنين بالا رفتن ترافيك ورودي سايت ميشد. در نتيجه اين وبسايتها رتبههاي بالا را در صفحهي نتايج گوگل به دست ميآوردند. آيا پنگوئن كارت قرمز جريمه را نشانتان خواهد داد؟ آيا پنگوئن دوباره به وبسايت جريمه شده اعتماد ميكند؟
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۱:۴۵ ] [ بهمن ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : themzha.com] |