تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس

طراحي سايت ريسپانسيو (واكنش گرا) با طراحي سازگار ​​تفاوت دارد و آيا مي توانيد با انتخاب سبك مناسب طراحي سايت، طراحي UX خود را بهبود دهيد؟

در اين مقاله قصد داريم تا براي شما از مزاياي استفاده اين نوع طراحي ها بگوييم و ببينيد كه كدام يك گزينه بهتري براي طراحي هستند.

همه كاره بودن و وجود تنوع دستگاه هاي تلفن همراه، طراحان وب و برنامه ها را ترغيب كرده است تا صفحه هاي مختلفي را براي سايت ايجاد كنند.

از يك مانيتور بزرگ دسكتاپ گرفته تا صفحه نمايش ساعت هوشمند كوچك، مي توانيد به راحتي به اطلاعات دسترسي پيدا كنيد.

مطمئنا اين موضوع مي تواند چالش برانگيز باشد كه چگونه مي توانيد سايت خود را در تمامي دستگاه ها به درستي نمايش دهيد و هر دو طراحي سايت ريسپانسيو و سازگار مي توانند اين چالش را برطرف كنند اما اگرچه ممكن است اين دو نوع طراحي مثل هم ديگر عمل كنند اما بهتر است بدانيد كه هر كدام مزايا و معايبي دارند.

فكر مي كنيد كدام يك انتخاب مناسب براي شماست؟ كدام يك به بهترين وجه نيازهاي شما را برآورده مي كند؟

طراحي سايت ريسپانسيو چيست؟

طراحي سايت ريسپانسيو و يا واكنش گرا فقط از يك طرح براي يك صفحه وب استفاده مي كند و آن را براي دستگاه هاي مختلف، به صورت واكنش گرا تنظيم مي كند تا بتواند روي صفحه نمايش كاربر بهتر باشد، چه اين يك كامپيوتر دسكتاپ، يك لپ تاپ، يك تبلت يا يك تلفن همراه، به هر حال با وجود طراحي سايت ريسپانسيو، به راحتي مي توانيد سايت خود را به كاربر نمايش دهيد.
از نظر فني، وب سايت هاي ريسپانسيو از Query ها براي هدف قرار دادن تصاوير، مقياس بندي متن و تنظيم طرح استفاده مي كنند تا سايت بتواند در هر اندازه صفحه نمايش متناسب باشد.

اين كار را مي توان به راحتي با HTML و CSS يا HTML5 و CSS3 انجام داد.

 

 

استارباكس نمونه يك طراحي سايت ريسپانسيو حرفه اي و كامل

طراحي سايت سازگار يا آداپتيو

طراحي سايت آداپتيو، طرح هاي ثابت مختلفي را ايجاد مي كند كه با اندازه هاي خاص صفحه نمايش سازگار مي شوند. به طور خلاصه، شما بايد چندين صفحه از يك صفحه وب را براي متناسب كردن دستگاه شخصي خود داشته باشيد و برخلاف يك صفحه استاتيك تكي كه به نظر مي رسد محتواي آن براي تمامي دستگاه ها يكسان است اما ديزاين اداپتيو به اين صورت عمل نمي كند.
اگر به دنبال تعريف فني آن باشيد، وب سايت هاي ساخته شده با ديزاين اداپتيو شامل فايل هاي CSS براي طراحي سايت ريسپانسيو هستند اما آن ها از تكنولوژي هايي نظير JavaScript براي واكنش گرا كردن سايت و يا بهبود عملكرد سايت استفاده مي كنند.

سازگاري به اين معني نيست كه شما به دو سايت جداگانه احتياج داريد بلكه چنين مسئله اي به شما امكان مي دهد تمام مطالب خود را در يك مكان واحد حفظ كنيد و همان محتواي را با همه بازديد كنندگان سايت به اشتراك بگذاريد.

 

طراحي سايت تهران

      طراحي سايت اختصاصي     قيمت طراحي سايت

طراحي سايت ريسپانسيو و اداپتيو ​​چگونه مقايسه مي شود؟

براي افرادي كه تجربه طراحي سايت ندارند، تفاوت بين طراحي سايت ريسپانسيو و اداپتيو بسيار ظريف است و به احتمال زياد قابل توجه نيست.

براي اينكه هضم مقايسه ها آسان تر شود، به اجزاي اصلي آنها نگاه خواهيم كرد.

چيدمان – لاي اوت

با طراحي سايت ريسپانسيو، طرح توسط پنجره مرورگر بازديد كننده ممكن است تغيير كند و بايد ديد كه در چه سطحي پنجره مرورگر را باز كرده است.

در مقايسه، يك طرح اداپتيو ​​در قسمت بك-اند تعيين مي شود، نه توسط مشتري يا مرورگر.

ديزاين قالب هاي منحصر به فرد براي هر كلاس دستگاه را توليد مي كند و سرور عواملي مانند نوع دستگاه و سيستم عامل را براي ارسال طرح صحيح تشخيص مي دهد و به كاربر نشان مي دهد.

زمان بارگيري – لود تايم

هيچ كس وب سايت با سرعت كند را دوست ندارد و اگر سايتي در 2 ثانيه يا كمتر لود نشود، مردم خسته مي شوند.

طرح هاي سازگار معمولا سريعتر از مدل هاي ريسپانسيو بارگيري مي شوند.

اين امر به اين دليل است كه طراحي اداپتيو ​​فقط دارايي هاي لازم خاص را براي هر دستگاه انتقال مي دهد و به عنوان مثال، اگر يك وب سايت اداپتيو ​​را روي صفحه نمايش مشاهده كنيد، تصاوير بر اساس صفحه نمايش استفاده شده توسط كاربر نهايي تنظيم مي شوند تا سريع تر بارگذاري شوند و كاربر ديگر نيازي به صبر كردن ندارد.

ميزان سختي

مسئله ميزان سختي مي تواند براي برخي از وب مسترين، يكي از مهم ترين دلايل باشد.

مردم استدلال مي كنند كه ديزاين هاي سازگار براي ساختن، دشوارتر است زيرا به دستگاه هاي مختلف براي چيدمان هاي مختلف احتياج داريد، در حالي كه طرح هاي ريسپانسيو فقط به يك طرح واحد نياز دارد كه برخي از افراد آن را به ديزاين سازگار ترجيح مي دهند.

در حالي كه طرح هاي ريسپانسيو فقط يك طرح را در بين همه دستگاه ها دارند، آنها به تلاش و زمان بيشتري نياز دارند تا تكميل شوند و طراحي سايت ريسپانسيو توجه بيشتري به CSS و سازمان سايت شما براي اطمينان از عملكرد كامل آن در تمام اندازه هاي صفحه نشان مي دهد.

انعطاف پذيري – Flexibility

طراحي اداپتيو ​​داراي انعطاف پذيري كمتري است زيرا دستگاه جديد با اندازه صفحه اي كه براي آن برنامه ريزي نكرده ايد مي تواند طرح شما را دچار مشكل كند.

اين بدان معني است كه شما نياز به ويرايش يك طرح قديمي يا اضافه كردن يك طرح جديد به آن داريد و بايد بدانيد كه اندازه صفحه نمايش به طور مداوم در حال تغيير است.

در دراز مدت، طراحي سايت ريسپانسيو نياز به نگهداري كمتري دارد و سايت هاي ريسپانسيو به اندازه كافي انعطاف پذير هستند كه به طور پيش فرض به خوبي قادر به ادامه كار خود هستند، حتي اگر يك دستگاه يا اندازه صفحه نمايش جديد در بازار وجود داشته باشد، سايت هاي ريپسانسيو، به راحتي خود را با آن تطبيق مي دهند.

سئو مناسب

Google سايت هايي را كه از طراحي سايت ريسپانسيو استفاده مي كنند، تشويق مي كند و به آن ها امتياز ويژه اي مي دهد.

يك وب سايت موبايل-فرندلي، در صفحات نتايج موتور جستجو، جايگاه بهتري را به خود اختصاص داده است.

ديزاين اداپتيو ​​مي تواند براي سئو چالش برانگيز باشد و بايد كارهاي زيادي براي آن انجام دهيد.

مزايا و معايب طراحي سايت ريسپانسيو

در مورد مزايا و معايب طراحي سايت ريسپانسيو، چه مي دانيد؟

مزاياي طراحي سايت ريسپانسيو

طراحي سايت ريسپانسيو داراي برخي از مزايا است كه در زير به آن اشاره خواهيم كرد:

  • تجربه يكپارچه

صرف نظر از نوع دستگاه كه مي تواند دسكتاپ، موبايل و غيره باشد، بازديد كنندگان تجربه يكنواخت و يكپارچه اي را تجربه مي كنند.

اين امر احساس آشنايي و اعتماد را القا مي كند، حتي وقتي از يك دستگاه به وسيله ديگر انتقال مي يابد و كاربر باز نيز مي تواند به راحتي با سايت كار كند و هيچگونه مشكلي براي آن رخ نخواهد داد.

  • كارهاي نگهداري كمتر

از آنجا كه سايت براي كليه دستگاه هاي هوشمند، از همان محتوا استفاده مي كند، به مهندسي خاصي نياز ندارد. يك طراحي سايت ريسپانسيو باعث كاهش زمان و تلاش شما براي به روز كردن سايت شما مي شود.

شما وقت بيشتري براي كارهاي اساسي مانند آزمايش A / B، بازاريابي، خدمات به مشتري و توسعه محتوا خواهيد داشت.

  • بودجه مناسب تر

طراحي سايت ريسپانسيو بسيار آسانتر و سريعتر مي توانيد پياده سازي كنيد زيرا نيازي به سايت موبايل ديگري نداريد و قرار نيست ساب-دامين يا زيردامنه اضافه براي سايت خود ايجاد كنيد و مي توانيد در هزينه هاي توسعه، پشتيباني و نگهداري در ايجاد سايت هاي مستقل تلفن همراه صرفه جويي كنيد و همچنين از نظر لجستيك، همچنين مي توانيد تمام مطالب خود را در يك مكان متمركز سازماندهي و كنترل كنيد.

  • عملكرد خزنده هاي گوگل و ديگر موتورهاي جستجوگر را بهبود دهيد

با بهبود دادن سايت براي خزنده هاي گوگل و ديگر موتورهاي جستجوگر، آن ها نياز ندارند تا چندين بار سايت شما را بررسي كنند و پس از آن مطالب را در موتور جستجوگر به ثبت برسانند بلكه صرفا با يك بار وارد شدن به سايت شما مي توانند تمام مطالب را در كمترين زمان ممكن به ثبت برسانند.

سايت هاي ريسپانسيو به طور مستقيم بازده خزنده را بهبود مي بخشند و به طور غير مستقيم به موتورهاي جستجو كمك مي كنند بيشتر محتواي سايت شما را فهرست كنند، و آن را به طور مناسب به مخاطب نشان دهد.

  • سئو فرندلي بيشتر!

Google از وب سايت هاي سازگار با تلفن همراه طرفداري مي كند و چيزي كه وب سايت هاي ريسپانسيو در آن بسيار عالي هستند، همين مسئله است.

اطمينان حاصل كنيد كه ابزار طراحي وب، به شما امكان مي دهد وب سايت هايي با قابليت ريسپانسيو مناسب ايجاد كنيد.

معايب طراحي سايت ريسپانسيو

اگرچه طراحي سايت ريسپانسيو عالي است ولي بدانيد كه آن هم بدون اشكال نيست.

در اينجا مواردي كه بايد هنگام تصميم گيري در مورد انتخاب قالب وب براي اهداف خود، در نظر بگيريد را آورده ايم.

  • بارگيري صفحه كندتر

يكي از بزرگترين نگراني هاي مربوط به طراحي سايت ريسپانسيو، زمان بارگيري سايت است.

وب سايت هاي ريسپانسيو اطلاعات را براي همه دستگاه ها بارگذاري مي كنند و صرفا فقط براي بازديد كنندگان دستگاه كه سايت شما را مشاهده مي كنند، نيست.

  • يكپارچه سازي تبليغات

به هنگام قرار دادن تبليغات در سايت، ممكن است آن تبليغ در تمامي دستگاه ها به درستي كار نكند و صرفا براي چند دستگاه تنظيم شده است.

 

                                                 

شركت طراحي سايت      ساخت سايت    

مزايا و معايب طراحي اداپتيو

در ادامه با شما خواهيم بود تا از مزايا و معايب اداپتيو ديزاين آشنا شويد.

مزاياي طراحي اداپتيو

هنگامي كه با يك وب سايت اداپتيو ​​را ايجاد مي كنيد، مي توانيد از مزاياي زير استفاده كنيد:

  • هدفمند براي كاربر

با بهينه سازي تجربه براي دستگاه هاي فرد، اطمينان حاصل مي كنيد كه هر بازديد كننده از يك تجربه كاربري مثبت برخوردار است و مي توانيد با هدف قرار دادن مواردي مانند مكان و سرعت اتصال شخص، محتواي خود را تحويل و تنظيم كنيد و پس از آن نيز به مخاطب نشان دهيد.

  • بارگذاري سريع تر

صرفا نسبت به دستگاهي كه كاربر از آن استفاده مي كند، سايت بارگذاري مي شود كه باعث مي شود بارگذاري صفحه كمي سريع تر شود و اين امر به ويژه در مورد كاربران گوشي هاي هوشمند صادق است و تجربه اين مسئله را ثابت كرده است.

  • قابل استفاده مجدد وب سايت براي يك سايت ديگر

اداپتيو ديزاين به اين معني است كه برنامه نويسان و طراحان شما، ديگر براي داشتن يك سايت ديگر، نيازي به كدنويسي و طراحي مجدد سايت ندارند و اين كار به راحتي صورت مي گيرد.

معايب طراحي اداپتيو

در كنار مزاياي اداپتيو ديزاين، بايد همانند طراحي سايت ريسپانسيو، از معايب آن نيز مطلع شويد.

  • كمبود نيروي متخصص

به دليل اينكه طراحي اداپتيو يك كار تقريبا سختي است، نيروي متخصص كه بتواند به خوبي از پس اين مسئله بر بيايد بسيار كم است.

  • نگهداري سخت تر

از آنجا كه چندين نسخه از وب سايت داريد، بايد هر نسخه به صورت جداگانه به روز شود و به طور كلي، شما بايد براي 6 تا از عريض ترين صفحه نمايش، وب سايت را ديزاين كنيد كه شامل 320، 480، 760، 960، 1200 و 1600 پيكسل است و اين تعداد هر روز در حال رشد است و باعث مي شود كار يك طراح سخت تر و وقت بيشتري را براي نگهداري سايت داشته باشد.

چه موقع از طراحي سايت ريسپانسيو استفاده كنيم

  • طراحي سايت ريسپانسيو براي شركت هاي كوچك و متوسط كه نياز به بروزرساني سايت هاي موجود خود دارند مناسب است.
  • طراحي سايت ريسپانسيو براي مشاغل جديدي كه نياز به ساخت يك سايت كاملا جديد دارند ايده آل است.
  • طراحي سايت ريسپانسيو نياز به هزينه زيادي ندارد و بنابراين مي توانيد يك سايت زيبا و كاملا كاربردي با قيمت مناسب داشته باشيد.

چه زماني از طراحي اداپتيو استفاده كنيم

  • طراحي اداپتيو براي وب سايت هاي پيچيده كه به نسخه موبايل نياز دارند بهترين گزينه است.
  • طراحي اداپتيو براي سايت هاي وابسته به سرعت كاربر، توصيه مي شود.

نتيجه / تصميم كاربر

هرچه تعداد بيشتري دستگاه به بازار معرفي مي شود، مردم در سراسر جهان به سرعت با آن دستگاه سازگار مي شوند. اين باعث مي شود كه انتخاب بين طراحي سايت ريسپانسيو و اداپتيو روز به روز پيچيده تر شود.

اگر با هر بودجه به دنبال داشتن يك سايت حرفه اي هستيد، به شما پيشنهاد مي شود تا طراحي سايت ريسپانسيو را در پيش بگيريد و از كارشناسان شركت طراحي سايت رايان مشاوره رايگان بگيريد.

هزينه طراحي سايت       طراحي سايت وردپرس     طراحي پورتال

    طراحي سايت شركتي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۰۲:۱۶ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی