تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس

 

فناوري تشخيص چهره به سرعت در حال گسترش است. نرم افزاري كه با مقايسه تصاوير چهره انسان با يك پايگاه داده از سوابق كل جامعه، افراد را شناسايي مي كند و قطعا دنياي آينده ما را نيز تغيير خواهد داد؛ البته اين فناوري در همين لحظه كه اين مطلب منتشر مي شود به شدت در چين گسترده شده است اما آيا كل دنيا آماده پذيرش اين مهمان ناخوانده در لحظه لحظه زندگي روزمره هست؟ به طور معمول اين فناوري در بين نيروهاي پليس بيشتر رواج يافته اما در فرودگاه ها، ايستگاه هاي راه آهن و مراكز خريد نيز در حال استفاده گسترده است و اين مي تواند چالش هاي عجيبي در زندگي آينده همه ما ايجاد كند.

همان طور كه گفتيم فناوري تشخيص چهره به شدت در دنيا در حال گسترش است و به همين دليل  بحث بر سر نتايج استفاده از اين فناوري در آينده نزديك بسيار ضروري خواهد بود. براي مثال فعالان، سياستمداران، دانشگاهيان و حتي نيروهاي پليس در مورد تأثير شناسايي چهره بر فرهنگ سياسي مبتني بر حقوق و دموكراسي ابراز نگراني هاي جدي مي كنند. البته چنين موضوعي در كشورهايي با ساختار متمركز سياسي مانند چين، بحث هاي زيادي در بر نخواهد داشت اما آيا جهان غرب و كشورهايي كه خود را صاحب دموكراسي مي دانند نيز مي توانند چنين تعرض هايي به حريم شخصي را تاب بياورند؟ علاوه بر همه اين موضوعات در كشور ما ايران اين چالش ها در آينده اي نزديك مي تواند به شدت زندگي ما را تغيير دهد.

در اينجا نه دليل را براي شما بيان مي كنيم كه ما بايد نگران استفاده از فناوري تشخيص چهره در فضاهاي عمومي باشيم.

1) نظارت شديد خودكار بر زندگي روزمره

در بحث نگراني از فناوري تشخيص چهره بحث هاي نظارت شديد دولت بر رفتار عمومي در ابتداي موضوعات قرار مي گيرد به عبارتي با استفاده از اين فناوري نظارت بر رفتار شهروندان از سوي دولت به شدت زياد مي شود. بگذاريد با يك مثال واقعي تر بحث را باز كنيم، دوربين هاي مدار بسته در حال حاضر در سراسر شهرهاي ما گسترده شده اند، اما براي استفاده دولت از فيلم اين دوربين ها عليه شما، آنها بايد كليپ هاي خاصي از شما را پيدا كنند كه كاري را انجام مي دهيد تا به استناد به اين فيلم ها جرمي به شما نسبت داده شود.اما با مجهز شدن اين دوربين ها به فناوري هاي مبتني بر تشخيص چهره چنين نظارت هايي به شدت افزايش مي يابد و تشديد مي شود. بنابراين  فناوري تشخيص چهره ، نظارت بر رفتار هاي عمومي را به سطوح جديدي مي رساند. همچنين اين فناوري اين امكان را براي نظارت زنده و خودكار بر روي افراد در هنگام انجام كارهاي روزمره فراهم مي كند و به مقامات اين فرصت را مي دهد تا هر حركت شما را رديابي كنند. اين يك فيلم هاليوودي نيست، اين داستاني است كه همين لحظه در حال اجرايي شدن در دنياي واقعي است.

2) عدم وجود چارچوب قانوني يا نظارتي مشخص

اكثر كشورها قانون خاصي براي استفاده از دوربين هاي تشخيص چهره ندارند كه استفاده از اين فناوري را تنظيم كند. اگرچه برخي از قانونگذاران در تلاشند اين مورد را تغيير دهند اما براي رسيدن به يك قانون مشخص و درست راه بسياري بايد طي شود. به همين دليل است كه اين بلاتكليفي حقوقي راه را براي سو استفاده از اين فناوري باز مي كند، مانند به دست آوردن تصاوير ما بدون اطلاع و رضايت ما و استفاده از آنها به روش هايي كه تصويب نمي كنيم.

3)  نقض حريم خصوصي

حق حريم خصوصي، حتي در فضاهاي عمومي نيز اهميت دارد. اين موضوع از فاش شدن هويت ما در مقابل دخالت دولت ها و بدون درخواست دولت يا شركت هاي خصوصي محافظت مي كند. ضبط و ذخيره سازي و تجزيه و تحليل تصاوير ما در مقياس بزرگ و گسترده در فناوري تشخيص چهره، اين حق عمومي و انساني را تضعيف مي كند زيرا اين بدان معناست كه ما ديگر نمي توانيم در ملا عام كاري انجام دهيم بدون اينكه دولت در مورد آن آگاهي نداشته باشد. بنابراين در بحث نگراني از فناوري تشخيص چهره نقض حريم خصوصي افراد مهمترين دغدغه عمومي به حساب مي آيد.

4) تخريب فرهنگ سياسي دموكراتيك

موضوع مهم ديگر اين است كه نظارت گسترده عموم مردم با استفاده از فناوري دوربين هاي تشخيص چهره مي تواند افراد را از حضور در رويدادهاي عمومي منصرف كند. اين موضوع مي تواند مشاركت در اعتراضات سياسي و كارزارهاي تغيير جامعه  را نيز به طور كامل خفه كند. همچنين اين تكنولوژي مي تواند رفتار ناسازگار را به شدت سركوب كند و بدين شكل ما شاهد يك جامعه مرده خواهيم بود. اين اثر خنثي كننده نقض جدي در حق آزادي اجتماعات ، و آزادي بيان به حساب مي آيد.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن     دوربين مداربسته

5) اين تكنولوژي رضايت مندي شهروندان را كاهش مي دهد

در مورد چگونگي استفاده از فناوري تشخيص چهره در واقع اطلاعات دقيق و خاصي وجود ندارد. اين بدان معني است كه به عموم مردم فرصتي داده نمي شود كه با ضبط، تجزيه و تحليل و ذخيره تصاوير خود در پايگاه داده موافقت داشته باشند. به همين دليل با محروم كردن شهروندان از رضايت عمومي در زندگي، آنها را از انتخاب و كنترل استفاده از تصاوير خود محروم مي كنيم.

نگراني از فناوري تشخيص چهره

 6) اشتباهات گسترده در محاسبات

مطالعات متعدد نشان داده است كه الگوريتم هاي آموزش داده شده بر روي مجموعه داده هاي اين فناوري با اشتباهات گسترده روبرو است و در نتيجه افراد رنگين پوست، به ويژه زنان رنگين پوست را اشتباه شناسايي مي كند. چنين الگوريتمي به ويژه اگر منجر به دستگيري هاي غيرقانوني شود، يا اگر سازمان هاي دولتي و شركت هاي خصوصي را به تبعيض عليه زنان و مردم از نژاد اقليت سوق دهد، به شدت نگران كننده خواهد بود.

7)  افزايش سوبرداشت هاي مقرضانه

افرادي كه از نرم افزار تشخيص چهره استفاده مي كنند به اشتباه اعتقاد دارند كه اين فناوري بدون خطا است و اين موضوع مي تواند منجر به تصميمات نادرست در سيستم ها و سازمان هاي نظارتي شود. كاملا واضح است كه نتايج توليد شده توسط ماشين ها و فناوري هاي با چنين نواقصي نبايد نحوه رفتار آژانس هاي دولتي يا شركت هاي خصوصي با افراد را تعيين كند. بر اساس يك اصل كاملا منطقي اپراتورهاي آموزش ديده انساني بايد كنترل معني داري بر اين تكنولوژي داشته باشند و براساس قانون تصميم بگيرند.

8)  سو استفاده توسط گروه هاي مخفي دولتي

پايگاه هاي داده اي كه حاوي تصاوير چهره ما هستند بايد زنگ هشدار را به صدا درآورند. اين موضوع حاكي از آن است كه شركت هاي خصوصي و آژانس هاي اجراي قانون تصاوير ما را براي ساختن ليست هاي مظنونين احتمالي بدون اطلاع و رضايت ما مي توانند اين اطالعات را به اشتراك بگذارند. اين تهديدي جدي براي حقوق فردي و آزادي هاي مدني ما است. امنيت اين پايگاه هاي داده و آسيب پذيري آنها در برابر عملكرد هكرها نيز باعث نگراني مضاعف خواهد شد. نگراني از فناوري تشخيص چهره در چنين موضوعاتي بيشتر شبيه فيلم ها هيجاني و هاليوودي مي شود اما بايد اين اخطار را به شما بدهيم كه در واقعيت اين كار در حال انجام است و نظارت شديدي در آينده بر رفتار شما اعمال خواهد شد.

9) سو استفاده از تكنولوژي تشخيص چهره عليه اقشار ضعيف

براي نظارت بر جرايم احتمالي كه در سطح شهرها رخ مي دهد مي توان از فناوري تشخيص چهره استفاده كرد. اما همچنين اين فناوري مي تواند به صورت انتخابي و با نيت هاي ديگر نيز به كار گرفته شود. به عنوان مثال براي شناسايي مهاجران و پناهندگان و يا حتي براي سركوب كردن جناح هاي سياسي ديگر. همچنين دولت هايي كه به نقض آشكارحقوق اقليت ها در كشورشان متهم هستند مي توانند از اين فناوري براي سركوب بيشتر اين اقليت ها استفاده كنند.

بحث شديداً مورد نياز

با نگراني هاي فراوان در مورد فناوري تشخيص چهره ، ما به شدت به گفتگوي برجسته تري در مورد تأثير اين فناوري بر حقوق و آزادي هاي مدني نياز داريم. بدون تنظيم صحيح اين سيستم ها، ما مي توانيم دولت هاي پوليسي را در كشورهاي مختلف دنيا ايجاد كنيم كه در نهايت به از دست رفتن آزادي هاي اجتماعي و تشكيل دولت هاي سركوب گر منتهي مي شود. فاشيسم با اين تكنولوژي يك قدم به جامعه جهاني نزديك تر مي شود.

بيشتر بخوانيد:   

دوربين‌ مداربسته تحت شبكه     بهترين دوربين‌ مدار بسته      دوربين حرارتي        دوربين اچ دي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۸:۲۰ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی