تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس

 

خيلي اوقات با توجه به تجربه كاري با افرادي مواجه ميشوم كه از عدم بازديد مطالب وب سايتاشان متعجب و ناراحت هستند. آنها ميگويند روزانه مطالب مرتبط و مفيدي را در سايتشان وارد كرده ولي بازخورد مورد نظر را ندارند. اما چرا؟

مسئله مهم در بحث توليد محتوا وب سايت درك سليقه و خواسته هاي مخاطبان است. تحقيقات نشان داده است كه اكثر افراد در ابتدا نگاهي كلي به مطالب صفحه باز شده مي اندازند و اگر در اين نگاه اجمالي نظرشان جلب نشود،صفحه را ميبندند.با توجه به اين موضوع در اين مقاله به شما نكات كوچك اما تاثيرگذاري را ميگوييم كه با توجه به آنها ميتوانيد مطالب پر بازديدي را توليد كنيد.

1. به فاصله ميان پاراگراف ها توجه كنيد
چند راه آسان براي خوش خوان تر شدن مطلب تان وجود دارد. حتي مطالب پيچيده هم در صورت وجود فضاهاي خالي زياد بهتر خوانده مي شوند. در هر پاراگراف بخشي از يك ايده را، كوتاه – حداكثر در سه، چهار خط – شرح دهيد. سعي كنيد بعضي از پاراگراف ها را در قالب يك جمله بگنجانيد.

2. از تكنيك ليست سازي و تكه تكه كردن محتوا بهره بگيريد
تكنيك ليست سازي كار انتقال پيام به مخاطب را راحت كرده و به آنها اين امكان را مي دهد كه با يك نگاه ساده و مرور كلي تمامي اطلاعات را دريابيد. ليست هايي كه با استفاده از اين تكنيك ساخته مي شود به جهت ظاهر متفاوتي كه دارد، مي تواند توجه مخاطب را به سادگي جلب خود كرده و در يكنواختي متن تنوع ايجاد مي كند. ليست سازي را مي توانيد با استفاده از علائمي چون نقطه تو پر مشخص كنيد.


3. براي هر بخش عناوين گيرايي در نظر بگيريد
مي توانيد پيش از شروع هر مطلبي، عنوان اصلي و عناوين فرعي(ميان تيترها) آن را بنويسيد. در وهله اول استفاده از عنواني تأثير گذار براي جذب مخاطب ضروري است. عناوين فرعي قدرتمند خوانندگان را همراه مي كند، و مانند يك عنوان اصلي كوچك آن ها را به پيشروي در ادامه مطلب سوق مي دهد. عناوين فرعي بايد علاوه بر آن كه خيره كننده باشند، آگاهي دهنده هم باشند. خوانندگان وب به خوبي درست و غلط را از هم تشخيص مي دهند، بنابراين نبايد اغراق كنيد، چون در غير اين صورت اعتبار خود را از دست مي دهيد. گيرايي با سهل گيري مترادف نيست. بعد از آن كه عناوين فرعي را نوشتيد آن را مرور كنيد تا بدانيد خوانندگان و مرورگراني كه تنها آن بخش را مي خوانند چه برداشتي از آن مي كنند. آيا با داستان گيرايي مواجه مي شوند؟ آيا لب مطلب را مي فهمند؟

 

4. بخش هاي اساسي را برجسته كنيد
به وسيله برجسته ساختن بعضي از بخش ها (بلد كردن)، بر روي مطلب تان تاكيد كنيد. با استفاده از اين روش خوانندگان قادرند تا مطلب را به صورت اجمالي مرور كرده و در يك نگاه متوجه نكات مهم آن شوند.

همه مطالب را برجسته نكنيد، چون برجسته كردن همه ي مطالب فرقي با برجسته نكردن آن ندارد. به جاي آن بر روي مطالب كليدي تاكيد كنيد تا خوانندگان بتوانند به سرعت آن ها را فهم كنند. طراحي سايت تهران     
5. به متن تان لينك هاي مفيد و مرتبط اضافه كنيد
لينك هاي داخلي افراد را در سايت شما نگه مي دارد تا بهترين مطالب تان را بخوانند. لينك هاي خارجي نيز نشان مي دهد كه شما راجع به موضوع تحقيق كرده ايد و مي خواهيد متخصصان ديگر اين حوزه را هم برجسته كنيد. محتواي خوب از هر دو لينك استفاده مي كند تا دايره ي مطالعات خوانندگان را افزايش دهد و به آن ارزش ببخشد.

 


6. قدرت شماره گذاري را فراموش نكنيد
شماره ها راه حلي تأثير گذارند، چه براي جلب توجه و چه براي جلب همراهي خواننده. اگر اين مسئله را باور نمي كنيد سري به محبوب ترين مقالات سايت هاي مختلف بزنيد. گاهي اوقات مي توانيد تنها با اضافه كردن شماره به نكات اصلي بحث تان، آن را گيراتر كنيد. براي يك بار هم كه شده، اين روش را امتحان كنيد. طراحي سايت اختصاصي

8. از عكس ها و زيرنوس هاي مناسب استفاده كنيد
مطالعات نشان مي دهد، محتوايي كه با عكس همراه است، بيشترين بازديد را نسبت به ديگر بخش ها در صفحه داراست. اما بايد سعي كنيد عكسي را انتخاب كنيد كه با نوشته تان بيشترين قرابت معنايي را داشته باشد. در كنار آن نيز از كپشن هاي مفهومي و كامل استفاده كنيد. همين كار كافي است كه خوانندگان تان را به خواندن كل مقاله جذب نماييد.

7. ساختار كلي محتوا را بررسي كنيد
اگر از عناوين فرعي، شماره ها، ليست هاي مؤثر و هر روش ديگري براي برجسته كردن نكات كليدي در پست تان استفاده كرديد، دوباره آن را بخوانيد و از خود بپرسيد كه آيا با اين تكنيك ها توانسته ايد توجه مخاطب را جذب خود كنيد، و يا آيا كلمات مهم و مرتبط را برجسته كرده ايد تا خوانندگان خود را براي خواندن مطلب تان كنجكاو نگه داريد؟ طراحي سايت شركتي 

اشتباه رايج در زمينه توليد محتوا

يكي از رازهاي سايت هاي موفق كه داراي رتبه قابل قبول سئو و صفحه اول گوگل هستند داشتن استراتژي در بازاريابي محتوا است . محتوا يكي از اثرگذار ترين مباحث در موفقيت يك سايت است، پس با توجه به اهميت آن لازم است محتوا با ارزشي توليد شود تا علاوه بر جذب مخاطب، مورد توجه موتورهاي جستجو نيز قرار گيرد . در اين مقاله قصد داريم شما را با 4 اشتباه رايج در زمينه توليد محتوا آشنا كنيم تا با رفع آنها بتوانيد سايت خور را بهبود ببخشيد.

بازاريابي محتوا


1- توليد محتوا تكراري
هركسي قادر به توليد محتوايي مشابه آنچه اكنون نيز در وب موجود است مي باشد. اما بايد از توليد يك محتواي معمولي كه مخاطبان بارها در جاهاي مختلف با آن مواجه شده اند به شدت بپرهيزيد. قطعا محتواهاي معمولي به اندازه كافي اثرگذار نخواهند بود. شما نياز به ايجاد يك محتواي غير معمول، تخيلي، معتبر و جالب داريد. در عين حال كه مي توانيد در مورد موضوع مشابه با ديگران صحبت كنيد، براي بيان آن بايد روشي داشته باشيد كه توجه مخاطبان خود را جلب نماييد. با اين كار، شما يك حس انحصاري در مخاطبان ايجاد مي كنيد كه آنها را متقاعد مي كند كه چنين چشم اندازي را در هيچ جاي ديگر نخواهند يافت. براي انجام اين كار به طور مداوم، نياز به گسترش محدوده ي خلاقيتهايتان داريد. ساخت سايت      

طبق گفته ي اريك كولمن در كتاب خود: " شركت هاي موفق در رسانه هاي اجتماعي بيشتر شبيه به شركت هاي سرگرمي، ناشران و يا برنامه ريزان هستند تا به آگاهي دهندگان سنتي."

2- انجام بازاريابي محتوا فقط براي ساخت لينك ها
اگر فكر مي كنيد كه فرايند توليد محتوا و انتشار آن ابزار اصلي ايجاد يك لينك باكيفيت است، سخت در اشتباه هستيد. اين طرز تفكر منجر به توليد محتواي بيهوده و بي كيفيت، با تعداد بالا مي باشد كه درصورت عدم استقبال كاربران از نظر گوگل نيز بي ارزش خواهيد بود. شما بايد به بازاريابي محتوا به عنوان يك روش فعال تعامل با مخاطبان و ايجاد روابط پايدار مبتني بر اعتماد و اقتدار بنگريد. وجود آن در ايجاد ارتباط با مخاطبان و ايجاد انگيزه گفتگو در مورد نام تجاري بسيار كمك كننده مي باشد.

لينك ها براي بقاي شما مهم هستند، درست است. اما اين همان مكتب قديمي بهينه سازي مي باشد. خدماتي مانند گوگل بر هر چيزي كه به نظر يك تاكتيك مناسب براي بازي با سيستم باشد اشراف دارد. در عوض، گوگل به محتواي آموزشي با ارزش، كه باعث وفاداري به برند و افزايش شهرت كسب و كار مي شود علاقه بيشتري نشان مي دهد. با ايجاد اين نوع از محتوا به طور طبيعي مجموعه اي از لينك هاي معتبر مربوطه را خواهيد ساخت.

حتماً بخوانيد :راز موفقيت سايت براي كسب رتبه ي اول در موتورهاي جستجو
 


3- ايجاد محتوا فقط در ذهن خود
صاحبان كسب و كار و بازاريابان فكر مي كنند كه مي دانند چه چيزي براي مخاطبانشان مناسب است و اين گاهي منجر به توليد محتوايي ميشود كه فقط ظاهرا مناسب است. چيزهايي كه شما با آنها مواجه ايد در واقع موضوعاتي هستند كه فقط منافع خودتان را تحت پوشش قرار ميدهند. اينگونه نتايج يا به هدف ميخورند يا به خطا ميروند كه عمدتا به خطا خواهند رفت، چرا كه شما واقعا نياز مخاطبان را نشانه نرفته ايد. شما موظف به توليد، انتشار و توزيع محتوايي هستيد كه با مخاطبان در مورد مشكلات آنها صحبت كند و يا مطلبي باشد كه پس از خواندن آن به دانش مخاطب افزوده شود.

بهترين راه براي پيدا كردن علاقه مندي مخاطبان، خواندن انتقادات، جستجو در بحث هاي رسانه هاي اجتماعي، بررسي سايت هاي پرسش و پاسخ و شنيدن درمورد صنعت خود مي باشد. با اين كار سوالات و مشكلات آنها و موانع بر سر راه آنها براي پيدا كردن پاسخ، قابل فهم تر خواهد بود. با داشتن درك قوي از نياز هاي مخاطبان خود، مي توانيد به طور واضح آنچه كه آنها به دنبالش هستند را تعريف نماييد. ايجاد يك طرح بازاريابي محتوا با هدف خدمت به آنها ( نه خدمت به خودتان) به مراتب آسان تر خواهد بود شركت طراحي سايت  .

4- تسليم شدن در شرايط سخت
ممكن است شما همه كارها را بدرستي انجام دهيد و با اجراي بازاريابي محتوا به هدف بزنيد، يك استراتژي بجا داشته باشد، به درستي به آن عمل كنيد، به نتايج خوبي دست يابيد و در حال ايجاد سريع محتواي بزرگي باشيد، ناگهان ايده هايتان به پايان مي رسد، شكست مي خوريد ، انرژي و پشتكار خود را از دست مي دهيد و هم زمان كيفيت كارتان دستخوش تغييرات قرار مي گيرد. بدترين كاري كه در اين نقطه مي توانيد انجام دهيد، به خصوص اگر بازاريابي محتوا براي شما مفيد بوده باشد، اين است كه استراتژي خود را از حركت باز داريد. اين كار مي تواند شما را متحمل هزينه هاي گزاف كند.
به ياد داشته باشيد كه مخاطبانتان به اين محتوا وابسته شده اند و اين باعث افزايش فروش كسب و كار شما شده است. هر چقدر هم كه شرايط سخت به نظر برسد شما نبايد حتي براي لحظه اي آن را رها كنيد. اگر اين اتفاق بيافتد زمان آن رسيده كه از زاويه جديدي به بازاريابي محتوا بنگريم، مثلا به داستان سرايي و يا پاسخ به سوالات مشتريان كه خودشان هم نمي دانند چگونه آنها را مطرح كنند به اضافه ي تجربيات شخصي و پيروي از رقبا بپردازيد، آنچه كه آنها انجام مي دهند را ببينيد و از آنها بهتر انجام دهيد. نكته مهم اين است كه هميشه نوآوري داشته باشيد و راه هايي را درجهت تازه، جذاب و كارآمد نگه داشتن محتواي خود بيابيد

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۲۲:۰۷ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی