تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
تكنولوژي / اخبار تكنولوژي و دوربين مداربسته
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس

 

بهينه سازي وب سايت به شما و كسب و كار اينترنتي مورد نظرتان كمك مي كند تا در گوگل ديده شويد و در واقع صفحه هاي وب سايت شما ارتباط بهتري با كاربران پيدا كنند. امروزه در دنياي بازاريابي اينترنتي همه مي دانند كه بايد كانتنت يا محتوا و اطلاعات درست و خوبي داخل وب سايت ها قرار بدهند تا به عنوان وب سايتي معتبر شناخته شوند. ما چندي قبل در يكي ديگر از مقالات شركت طراحي وب سايت پارسيان مهر به صورت مفصل و تخصصي درباره سئو SEO صحبت كرديم بنابراين در اينجا دوباره بيان نمي كنم اما گذشته از بحث توليد محتوا توسط متخصصان محتوا و طراحي وب سايت بهينه شده يك مشكل ديگر وجود دارد به عنوان كمبود بودجه كه به آن مي پردازيم.
اگر يك استارتاپ هستيد يا تازه به دنياي بازاريابي ديجيتال پا گذاشته ايد به احتمال زياد، علاقه مند نيستيد كه بودجه سنگيني بابت ارتقاي وب سايت خود هزينه كنيد و شايد متوجه شده باشيد كه صدها راه براي بهتر شدن هر وب سايت وجود دارد. همواره دو راه به عنوان روش هايي كه به سرعت وب سايت ها را پربازديد مي كنند، معرفي مي شوند تبليغات كليكي (مانند گوگل ادورز) يا سرمايه گذاري طولاني مدت تر روي بهينه سازي وب سايت.
انتخاب بين دو راه سئو و تبليغات كليكي وقتي بحث بودجه در ميان باشد كمي دشوار مي شود چون هر دو راه نيازمند هزينه هستند. من به عنوان كسي كه سالها به استارتاپ ها كمك كرده ام و خودم هم استارتاپ دارم و همچنين عضوي از گروه باتجربه شركت طراحي وب سايت رايان هستم، فكر كردم شايد مقايسه تفاوت اين دو روش و توضيح مزايا و معايب هردوي آنها براي شما عزيزان مفيد باشد.

سئو يا پرداخت به ازاي كليك؟

اصول سئو

هميشه اينطور گفته مي شود كه سئو يك سرمايه گذاري بلند مدت اما مطمئن است اما تبليغات كليكي يك پيشرفت سريع و موقت بنابراين انتخاب اول من سئو بود و چون اطلاعات زيادي درباره سئو نداشتم خودم با سرچ در موتورهاي جستجو و پرس و جو از دوست و آشنايان شروع به انجام كار سئو كردم كه البته اين موضوع به حدود 10 سال پيش بازميگردد. جالب است بدانيد كه چند سال بعد از كارم پشيمان شدم چون بسياري از امور را با صحيح و خطا جلو رفتم و همين كار باعث شد بعدها مجبور به پرداخت هزينه مجدد به متخصصان سئو شوم تا كارهاي اشتباه من را صحيح كنند. پس بهتر است از ابتدا كار را به كاردان بسپاريد. حالا من يك متخصص ديجيتال ماركتينگ هستم و تحصيلات و سابقه كاري چند ساله در اين زمينه دارم اما قرار نيست كه هركسي كسب و كارش را كنار بگذارد و يك سئوكار شود. ابتدا حداقل هاي سئو را مرور مي كنيم:
سئو از مجموعه اي از كارها و آناليزهايي تشكيل مي شود كه سبب شناخته شدن صفحه هاي وب سايت در نزد موتورهاي جستجو و در نهايت برندسازي و شهرت در فضاي مجازي مي شود.
موتورهاي جستجوي مختلف كه مهمترين آنها گوگل است بر اساس الگوريتم هاي خاصي وب سايت ها را بررسي مي كنند كه همه موارد از طراحي سايت يا محتوا و لينك ها و... در اين آناليزها در نظر گرفته مي شوند.
بخش مهمي از سئو پاسخ دادن به اين سوال است كه چه مواردي براي موتورهاي جستجو مهم هستند و چطور مي توانيم وبسايت را قوي تر كنيم؟
هر بخش از سئو لازم دارد كه از درگاه هاي مختلفي مورد بررسي قرار بگيرد براي مثال بايد موارد زير انجام شوند، آن هم به عنوان آغاز راه:
مرتب كردن و راهنمايي ترافيك وارده به وب سايت
مشورت با تيم بازاريابي و فروش
وارد شدن به دنياي سوشال مديا و ارتباط آنها با وب سايت
بررسي مكرر آمار تغييرات در وب سايت و برطرف كردن مشكلات

مزاياي بهينه سازي وب سايت

تجربه نشان داد كه سئو و سرمايه گذاري در اين زمينه در طولاني مدت بسيار به صرفه تر از سرمايه گذاري بر تبليغات كليكي است. رسيدن به اين نتيجه كار دشواري نيست فقط بايد يك ماه هزينه سئو و تبليغات را باهم مقايسه كنيد و آنجاست كه متوجه هزينه سرسام آور تبليغات كليكي خواهيد شد؛ همچنين سئو باعث هميشگي شدن در آمد شما خواهد شد به اين معنا كه به مرور حاصل صبر خود را به صورت چند برابر خواهيد ديد.
براي آن كه بدانيد هدف ما تبليغ براي بستن قرارداد سئو با شما نيست و فقط مي خواهيم بهترين انتخاب را داشته باشيد، همه معايب سئو را هم بيان مي كنم.

معايب بهينه سازي وب سايت

سئو زمان بر است: امكان ندارد با هزينه يك روزه يا يك هفته اي و يا حتي يك ماهه به فروش روز افزون برسيد. براساس پژوهشي كه در سال 2017 انجام شد درصد بالايي كه از صفحاتي كه 10 رتبه برتر را در گوگل دارند، يك سال روي آنها كار شده و بهينه سازي شده اند. همين پژوهش نشان داد كه اگر رقبا كم باشد اين عدد مي تواند تا 6 ماه كاهش پيدا كند. سئو را به متخصص بسپاريد تا طي يك استراتژي صحيح به هدف دلخواه برسيد اما صبور باشيد.
سئو به محتواي مفيد و بهينه نياز دارد: براي آن كه اهميت محتواي خوب را بهتر توضيح بدهم يك مثال مي زنم، فرض كنيد كه دو ميز شام پيش رو داريد كه يكي پر از غذاهاي رنگارنگ و خوراك بره و فست فورد و... است اما روي ميز ديگر يك كف دست نان خشك شده، به نظر شما چرا كسي كه گرسنه است بايد يك تكه نان خشك را انتخاب كند؟ موتورهاي جستجو هم به همين شكل هستند تا زماني يك وبسايت محتواي بهتري دارد به وب سايت هايي كه محتواي كپي و ناقص دارند اهميتي نمي دهند. هر كسي براي رسيدن به مقصودش به يك روش در اينترنت جستجو مي كند و اينجاست كه بايد يك متخصص تشخيص بدهد چگونه توجه همه آنها را جلب كند و اينجا فقط تجربه و آپديت شدن علم متخصصان مهم است.

معايب بهينه سازي وب سايت

 

هزينه طراحي سايت       طراحي سايت وردپرس      طراحي پورتال

پرداخت به ازاي كليك

تبليغات كليكي كه با عبارت اختصاصي PPC از آن ياد مي كنند، تقليل يافته عبارت Pay-per-click است. پرداخت به ازاي كليك نوعي از تبليغات به شمار مي رود و كار با آن به اين صورت است كه روي صفحه هاي مختلف وب سايت تبليغات قرار مي دهيد و به ازاي هر فردي كه روي آن تبليغ كليك كند مبلغي پول به حساب شما واريز مي شود. در گذشته اين روش طرفداران زيادي داشت اما كم كم به خاطر زياده روي در آن و هزينه هاي بالايش طرفداران كمتري پيدا كرد. هنوز هم شركت هاي بزرگي مانند گوگل و ماكروسافت و... از اين روش استفاده مي كنند و درآمد هنگفتي هم از اين راه دارند اما مساله اين است كه كسب و كار شما قابل مقايسه با اين كمپاني ها هست يا خير؟ تبليغات كليكي گوگل معروفترين اين نوع تبليغات هستند.
بنابراين بهتر است به موضوع پرداخت به ازاي كليك به عنوان راهي براي بيشتر ديده شدن به صورت كوتاه مدت نگاه كنيد. اگر با دقت بيشتري در گوگل جستجو كنيد متوجه مي شويد كه گاهي اوقات در كنار لينك هايي كه براي شما به نمايش در مي آيد عبارت Ad نمايش داده مي شود كه نشان دهنده همين تبليغات گوگل هستند يعني آن وبسايت ها سئو انجام نداده اند بلكه پول تبليغات را به كمپاني هاي بزرگ پرداخت كردند تا براي مدت معيني اولين هاي گوگل باشند.

مزاياي تبليغات به ازاي كليك

PPC روش سريعي است. مخاطب به صورت دقيق تر انتخاب مي شود. يك آمار سريع و واضح در اختيار مي گذارد اما نبايد فراموش كرد كه هركسي و هر كسب و كاري از پس هزينه هاي سرسام آور تبليغات كليكي بر نمي آيد و نمي تواند از آن براي روشي هميشگي و بدون در نظر گرفتن سئو استفاده نمايد.

معايب PPC

بسيار گران است.
به نسبت سئو تاثير كمتري براي جذب ترافيك دارد.
براي ابتداي كار بايد هزينه بالايي را متحمل شويد و ريسك زيادي دارد كه به هدف نرسيد و سرمايه خود را از دست بدهيد.
در ايران پر طرفدار نيست چون خوب جواب نداده است.

معايب PPC

براي كسب و كار من سئو بهتر است يا تبليغات كليكي؟

شركت پارسيان مهر قرارداد سئو در اختيار صاحبان وبسايت هاي طراحي شده توسط همين شركت قرار مي دهد و به صورت تخصصي به انجام سئو و بررسي موثر بودن سئو يا تبليغات كليكي مطابق هر نوع كسب و كاري مي پردازد. توصيه مي كنيم كه اگر تازه به دنياي بازاريابي ديجيتال وارد شده ايد به شخصه و از روي سرچ هايي كه در موتورهاي جستجو انجام مي دهيد تصميم گيري نكنيد زيرا جبران اشتباه انتخاب اين روش ها و چگونگي انجام آنها دشوار خواهد بود.

عوامل اعتبار دامنه - Domain Authority Factors


عوامل اعتبار دامنه - Domain Authority Factors

1. لينك كردن از دامنه هاي مختلف
پس از مرحله طراحي سايت اعتبار دامنه (DA) با توجه به تعداد و كيفيت لينك هاي ورودي به سايت شما و همچنين فاكتور هاي ديگري مثل عمر دامنه و تعدادسيگنال هاي دريافت شده از شبكه هاي اجتماعي محاسبه مي شود و توسط شركت moz ارائه ميشود. به عنوان مثال در صورتيكه از يك دامنه 100 لينك ورودي داشته باشيد، ارزش و اعتبار آن كمتر از زماني مي باشد كه 50 لينك ورودي از 50 دامنه مختلف وجود دارد و اين بدين معني است كه سايتهاي زيادي به وب سايت شما لينك داده اند و سايت شما براي سايت هاي بسياري مهم بوده كه لينك داده اند كه اين موضوع به صورت غير مستقيم به افزايش اعتبار وب سايت شما كمك خواهد كرد.(البته بايد علاوه بر فاكتور تعداد به كيفيت لينكها و فاكتور هاي ديگر) نيز توجه نمود.

2 . رتبه mozrank :moz
رتبه moz يك وب سايت بر اساس مشخصات لينك آن مي باشد و در محدوده 0 تا 10 رتبه بندي مي شود كه عدد بالاتر رتبه بهتري مي باشد. رتبه moz به كيفيت لينك هاي ورودي به سايت شما وابسته است ، يعني اگر سايت شما تعداد كمي لينك ورودي ولي با كيفيت بالا داشته باشد ارزش آن بيشتر از اين است كه تعداد زيادي لينك ورودي با كيفيت پايين داشته باشد.


3. اعتماد Moztrust : moz
Moztrust مانند رتبه moz مي باشد اما بر روي نزديكي و ارتباط سايت شما با لينك هاي معتبر تمركز دارد. Moztrust چگونگي ارتباطات و اتصالات و شبكه هاي وب سايت هاي معتبري كه به شما لينك دارند را بررسي مي كند. در صورتيكه وب سايتي كه به شما لينك داده به وب سايت هاي معتبر ديگري هم لينك داده باشد، به سود شماست.
فرض كنيد سايت الف به اين مقاله درباره اعتبار دامنه در پست منابع بلاگش لينك مي كند و همچنين در اين پست به سايت هاي معتبر ديگري مانند يك سايت آموزشي يا مجله موتور جستجو نيز لينك كرده است كه اين باعث افزايش رتبه اين وب سايت در Moztrust مي شود.


4. كيفيت محتوا
كيفيت محتوا كليد هر گونه رتبه بندي در دنياي SEO مي باشد. هنگامي كه شما محتواي با كيفيتي را مي نويسيد و بارگذاري مي كنيد در واقع شما تمايل به رتبه بالاتري داريد به اين دليل كه افراد بيشتري به محتواي با كيفيت شما لينك خواهند داد. و اين بدين معني است كه به طور غير مستقيم اعتبار شما و در نهايت اعتبار دامنه شما افزايش خواهد يافت.

5. سيگنال هاي شبكه هاي اجتماعي
اين مورد نيز يكي از عوامل مرتبط با افزايش اعتبار دامنه وب سايتتان مي باشد. سيگنال هاي شبكه هاي اجتماعي به اين معني است كه تعداد كل به اشتراك گذاري و پسنديدن (لايك كردن) مقاله هاي شما بر روي پلت فرم شبكه هاي اجتماعي چقدر است.
از اين منظر نگاه كنيد: زماني كه مردم محتواي شما را از طريق شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذارند به اين معني است كه آنها مقاله اي را پسنديده اند كه برايشان مفيد بوده است و اين به اين مفهوم است كه سايت شما بايد به عنوان يك مرجع در نظر گرفته شود.

6. دوستي با موتورهاي جستجو
با سئو، سايت شما در نتايج موتور هاي جستجو به دفعات بيشتري مشاهده خواهد شد و اين به اين معني است كه افراد بيشتري آن را مطالعه خواهند كرد و به اين ترتيب اعتبار شما افزايش مي يابد.

در پايان اين مقاله به شما توصيه ميكنيم كه موارد بالا بسيار حائز اهميت ميباشند و در صورتي كه قصد طراحي سايت را داريد سعي كنيد كه همه موارد را براي سايت خود بررسي و در نظر بگيريد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۱:۲۰ ] [ بهمن ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی